Annons:
Etikettmedialt
Läst 2107 ggr
[Sol69]
11/7/13, 12:01 AM

Måste man gå kurser medialt för att lära sig???

Satt i förmiddags innan jobbet och kollade runt på lite mediala kurser och kunde inte låta bli att tänka på att det är många kurser som har hutlösa priser. Man måste ju vara rik för att ha råd att gå på många av kurserna för att få stöd av en lärare och kunna utbilda sig genom kurser. 😕

Men är det så att man verkligen måste gå på alla dessa dyra kurser för att kunna utveckla sig medialt. Kan man på någon annan väg hitta ett sätt att utveckla sig själv 🤔

Jag tror att man kan öppna upp dig och utveckla sig själv och blir lika duktig medialt fast man är självlärd, Som att du går på en kurs och får hjälp.. 😃

Vad tror ni???? 🤔

Annons:
Twinflamewolf
11/7/13, 4:38 AM
#1

Måste,måste man inte och det är väldigt individuellt hur man lär sig och hur man är.Jag har med mig det här naturligt innan jag ens gick min första mediumkurs.Har sagt att aldrig mer kurser men nu är jag ändå anmäld och på en dyr kurs som du nämner där jag inte ens vet om jag blir antagen för det är svårt att komma med och en två årig utbildning med höga krav.

Egentligen har jag inte behovet av att lära mig det mediala för det kan jag redan men att få jobba med andra,stretcha mediumskapet och få papper på slutförd utbildning är väl det jag i nuläget är ute efter sen är det ett känt medium världen över så då stiger priserna så klart.

Men visst finns bra kurser som inte kostar mer än runt 2500-3000 och den jag ansökt hos tar det dubbla drygt per kurstillfälle.

Sen har vi gruppen medium som skriker högt om att man måste måste gå kurs,man måste måste lära sig genom cirklar,man måste måste lära sig etik och moral då är man enbart ute efter förtjänst för det är så individuellt hur man kan och är som person.En person som är självlärd och kan bemöta andra utan en enda kurs och är bra på sitt får ett gott rykte om sig medan den som kanske är bra mediumistiskt sett men inte kan bemöta andra snart är ute ur leken för sånt sprider sig snabbt i dessa kretsar.

Min bästa lärare är Wolf under hela mitt liv men i nuläget känns det rätt att jobba i grupp och få slita hund med mediumskapet för även om man kan skadar det inte att jobba med andra för det enbart stärker och är nyttigt men ett måste är det inte för mig utan har blivit en vilja och nyfikenhet att testa mina egna gränser hur långt jag kan gå.

En del är osäkra och kan behöva knuff i rätt riktning av en bra lärare.Många kan men vågar inte släppa fram utan låser sig och blockerar den naturliga medialitet dom har så där kan behövas uppmuntran och träning så säkerheten infinner sig och dom vågar prestera med gott resultat för alla kan men osäkerhet ställer sig gärna i vägen.

Väldigt individuellt med andra ord och personligen är jag i det läget att nu vill jag ha höga krav på mig inom det här och det är det här toppmediet bra på för man ställer krav på sina elever att kunna prestera och jag som sagt inga mer kurser men man kan ändra riktning och här står jag nu förutsatt jag bli antagen och har ett jättejobb framför mig i så fall.

Det handlar ju också om personlig utveckling och den kan vi aldrig få för mycket av,dom här kurserna kan vara jobbiga på det viset att man gräver djupt inom sig och gammalt skit kryper fram som gör att man släpper många blockeringar med både skratt och gråt så nog är dom nyttiga på alla vis men inte alltid ett måste men man får med sig många redskap som kan vara bra att ha om man tänker sig jobba som medium i framtiden.

Tarotstollan
11/7/13, 8:23 PM
#2

Jag som nybörjare vill gå på kurs för att lära mig rätt från början, vilket kan vara olika beroende på lärarens åsikter men jag anser att jag med mitt sunda förnuft får ta det till mig det som känns rätt för mig och strunta i det andra om det känns helt fel!

Problemet för mig är att jag oftast aldrig hittar några kurser att gå för antingen finns de inte här i närheten där jag bor eller också är de för dyra. Även en kurs på 700-800 kr är dyrt för mig.
Dessutom svårt att veta vad jag skall börja med då jag helst skulle vilja ha ett "fråga möte" med kursledaren ansikte mot ansikte inte bara ett telefonsamtal, där personen kan ge mig råd med vad jag skall börja med eller ens om kurserna är något för mig!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
11/7/13, 8:39 PM
#3

70-800 är ju billigt om man jämför med de priser jag har sett ibland som de gör reklam för såg någon för 15000 och det tycker jag är hutlöst.. 😕

Blir ju en semesterresa med ungarna för den summan och det på en utbildning😮

Tarotstollan
11/7/13, 9:24 PM
#4

Javisst är det billigt om jag jämför för vad det oftast kostar men det spelar ingen roll om det är billigt när det är mycket pengar för mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
11/7/13, 9:27 PM
#5

Håller med dig om att även små slantar kan vara mycket pengar om man inga har. Har ett antal gånger fått lära mig att troll för att klara mig till nästa månad..

Men det är just det jag reagerar på att det ofta är hutlöst dyrt och att det bara är de som har gott ställt som har råd att gå på en kurs.. Tycker det är synd att det ska vara en klass fråga..

Tarotstollan
11/7/13, 9:59 PM
#6

Ja, det är tråkigt att det är så. Jag tror att hade det varit billigare så hade nog fler vågat kontakta mediums och andra "kännare" för att fråga sig fram och kanske själva kunna börja utveckla sig inom de områden som de själva dras till.

Fast även mediums och andra "lärare" måste ju försörja sig, så frågan är ju hur det skall lösas?!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Sol69]
11/7/13, 10:04 PM
#7

Då är vi inne på ett känsligt område Tarotstollan då många inte tycker att man ska diskutera det alls.. 🙂

Men frågan är väl vad man anser att en normal lön är om man skall försörja sig på det.. 🤔 Och det kan ju va olika vad man tycker är rimligt. 🤔

Några som vågar berätta va de tänker om den biten??? 😃

Tarotstollan
11/7/13, 10:19 PM
#8

Ja, jag menade inte att mitt inlägg skulle leda vidare till någon större diskussion, utan konstaterar bara att det är som det är!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Bettanbop]
11/7/13, 10:51 PM
#9

Håller med om att det flesta kurser är för dyra. Men om man letar och letar, läser och läser så hittar man ganska mycket på nätet, och några som delar med sig gratis.

Men man ska nog känna efter själv först vad man vill börja med, och vad man vill med den kunskapen.

Vill man bli medial….vad betyder det för dig! är det för dig själv, vilja hjälpa andra eller tjäna pengar?

Vill du bli Healer… vad vill du göra med den kunskapen!  är det för dig själv, vilja hjälpa andra eller tjäna pengar?

Är det viktigt att vara certifierad och eller diplomerad!

Här är tre sidor som jag rekomenderar, som man kan lära sig mycket av.

http://www.pernillacarlqvist.com/andlig-utveckling.html

http://andliga.net/wpau/andligworkshop/har-du-helandets-gva/

http://www.anna-lena.se/artiklar.html

Det jag har lärt mig och lär mig gör jag främst för min egen skull och intresse, men även för att kunna hjälpa andra som inte har råd med en healing eller vägledning, som inte är så lyckligt lottade ekonomiskt. Men tar gärna emot bidrag av dem som har råd, för att kunna vidareutveckla mig, och hjälpa andra som är i behov.

Kram Bettan

[Sol69]
11/10/13, 12:11 AM
#10

Någon annan som har tankar om kurser och sånt??

Fdtr
11/12/13, 7:07 PM
#11

Jag har varit iväg ett par gånger för att lära mig "handskas med det" och bli av med min inre skeptiker. 

Kursen inkluderade boende och mat och den kostade inte mer än vad hotellrum i en större stad skulle kostat under samma tidsperiod. Jag är fortfarande tacksam för de lärare som gav mig tryggheten att våga. 

Det finns föreningar runtom i landet som håller storseanser tex som ibland håller cirklar med medlemmar som är intresserade, då jag hade möjligheten att vara med var det kostnadsfritt (vi hade förvisso med oss fika/frukt).

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

[Sol69]
11/12/13, 11:25 PM
#12

Jo vist finns det billigare kurser också. Men de är svåra att hitta en stor djungel är det och jag tycker inte att det mediala ska handla om pengar för jag ser det som en gåva som jag har fått som jag ska utveckla och ta väl hand om.. 🙂

Timmorn
11/13/13, 11:14 PM
#13

Sen är en knepighet att hitta rätt person för ändamålet. Jag försökte leta reikikurser och jämföra men i slutändan blev det en av de dyrare för det sa min magkänsla att jag skulle gå med. Sen är jag tacksam att jag just nu hade möjligheten att ta mig de pengarna. Och vill helst ha möjlighet att gå allt… Men både när jag väljer att gå hos medium eller för att gå en kurs så vill jag gå med magkänslan. 
Och vart tusan ligger de billiga kurserna som ni har pratat om har jag aldrig sett.. Måste vara dålig på att leta 😉

Men ja samtidigt som jag tycker att det mediala inte ska kosta ett öre för att det handlar ju om min själsliga utveckling som ju egentligen utvecklas utan att jag gör ett skit, det är ju jag själv som trycker på och vill utvecklas mer och fortare och väljer att gå en kurs och testa mig själv. Så är det ju en del personers levebröd, och då kan man i stället fråga sig ska det vara en människas levebröd? fast även om det inte är inkomst 1 så är det ju någons tid man tar upp visserligen.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Annons:
Upp till toppen
Annons: