Annons:
Etikettandligt
Läst 1878 ggr
[Sol69]
2013-11-05 12:26

Meditera

Många säger att det är bra att meditera för att hitta sitt inre jag och att det är ett bra sätt att öppna upp dig medialt och andligt.. 🙂

Jag gör mina tappra försök att meditera, men det är inte alls lätt att vara en aktiv skorpion och att sitta sig ned eller att lägga sig ned och meditera. Utan många gånger så ger jag upp för att jag bara känner en oerhörd rastlöshet när jag försöker,, 😃

Funderar på hur ofta ni andra mediterar och om ni har några råd att ge,, 🤔

Annons:
[Sol69]
2013-11-05 13:58
#1

Förresten har försökt att meditera och det kändes som om någon höll med min fot hårt i sängen då jag ej kunde röra mig… sen såg jag det som en tunnel igen.. och såg skuggor av saker.. men var så vagt att jag ej kunde se va det var.. och nu är det någon som är här och gör att jag fryser om fötterna Gapskrattar

åkerhumla
2013-11-05 13:58
#2

Sitter i ungefär samma sits som dig 😉 Jag är dock inte skorpion… så jag tar gärna också emot tips. 🙂


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

agneta-43
2013-11-05 14:08
#3

Jag har med svårt men försöker med olika hjälpmedel som meditationsmusik och vägledande meditations övningar, men jag vet inte… jag märker då inget mer än att jag blir trött och somnar mitt i eller att rastlösheten gör att jag avslutar det. Oftast försöker jag med avslappning när jag ska sova och jag somnar fort kan jag lova 😃 sedan kan jag vakna allt mellan 1-5 ggr per natt men men sådan sker och sådant händer 🥵🙂 Men vad ska jag märka av vid en meditation? Jag måste vara knäpp eller något!??!

Medarbetare på Druid & Shaman 

Twinflamewolf
2013-11-05 15:34
#4

Mediterar gör jag aldrig inte ens innan jag går ner i trance bara lite avslappnad och jag har inte behovet av den utan kommunikationen finns där ändå.

Men vi är alla så olika en del behöver för att öppna upp andra inte men sen är ju meditation nyttigt för oss men jag har aldrig fastnat för just den.

Förr om åren var jag lite mer flitig men ärligt det är ju så himla tråkigt att meditera så man kan gå i bitar 😃samma med Yoga lika trökigt det men en del gillar det skarpt och kör flera gånger om dagen både meditations pass och Yoga.

Ghosthunter
2013-11-05 22:14
#5

Meditationen har gett mig den medialitet som jag har, så det är en mycket bra och viktig sak. Allt började efter en längre tids meditation.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
2013-11-05 23:04
#6

Ja men Gh det krävs att man kan vara still längre än tre minuter 😃

Du vet ju själv att jag har myror i brallan och inte kan sitta stilla 🤐

Men som sagt gör mina tappra försök.. 😂

Annons:
Cahira
2013-11-06 01:45
#7

Testa att ligga ned istället för att sitta och sätt en ringklocka på kanske 10 minuter i början och säg åt dig själv att du ska inte röra arslet på dom tio minutrarna, bara koncentrera dig på din andning och avslappning och känna hur varje kroppsdel blir tyngre. 

Babysteps. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Malava
2013-11-06 07:10
#8

# Har precis samma problem, har sedan lääänge fått tips om att meditation och yoga är kanon för mig.

Dubbelt då jag är oerhört rastlös och svårt för den sortens koncentration. är tvilling

Har genom åren köpt tex böcker i området men dom ligger fint oöppnade.😎


Ghosthunter
2013-11-06 07:24
#9

Ja, det är inte lätt om man har myror i brallan…en hel mystack😃. Själv kämpar jag fortfarande med att försöka hålla bort tankar. Det beror mycket på dagsformen, ibland går det jättebra och ibland är det brainstorm.

Passa på att meditera, när du har gjort klart allt nödvändigt i hemmet eller vad det nu är….aldrig när du är mitt uppe i allting. Det är nog bara att öva öva och öva. Lycka till!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

agneta-43
2013-11-06 07:48
#10

Myror i brallan och myror i hjärnan 🤪 vad gör man då? Jag har provat att sitta, ligga mm men antingen somnar jag (ligger då) eller tänker på annat (sitter) även när jag ska sova och ligger i sängen, men då blir det så att jag somnar fortare… om jag inte somnar känner jag att det ger mig en skön avslappnad stund, laddade batterier, men det där andliga ni säger lyser med sin frånvaro 🤐🤪😃

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2013-11-06 09:37
#11

Gh kanske kan komma astralt och spänna fast oss på en stol så vi inte kan göra oss.. 🤔

Nå men tipset om klockan va ju kanon.. det kan man ju kanske testa någon gång,,,

Jag brukar ha på inner visdom när jag försöker att meditera på min mobil. Har ni några bättre tips????☝️ Den är ju nästan 40 minuter lång.. och de har man ju inte alltid tid med…

åkerhumla
2013-11-06 09:50
#12

#11 Jag jag gjort en lista i youtube med meditationsmusik som är 20 minuter totalt. Ingen guidning men bättre än inget. 🙂


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Fdtr
2013-11-12 19:21
#13

Jag började med kassettband med guidade meditationer (ja, jag är uråldrig) för att jag behövde något att fokusera på. 

Inte alla slags guidningar passar och inte alla röster heller men jag hittade rätt ganska fort. Sedan när man har lite erfarenhet är det lättare att ha disciplinen att meditera på egen hand utan att bli distraherad.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Annons:
[Sol69]
2013-11-12 23:27
#14

Har ett par kassettband kvar som jag har som samlar grej. Kul att det används än idag.. och man är inte äldre än man gör sig.. 😎

Ghosthunter
2013-11-17 17:50
#15

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

fridelfina
2013-11-17 20:06
#16

Jag har på Yasuragi/Hasseludden gjort "gångmeditation", det kanske skulle funka för dig Sol och ni andra som inte kan sitta stilla?

Man gick sakta, satte hälen framför tårna, typ luciatåg, gick ett antal steg och vände…. Googla runt så kanske ni hittar nån mer fyllig beskriving för jag kommer inte ihåg mer.

 
 

[Sol69]
2013-11-17 22:28
#17

Tack för tipsen ska kolla på det i morgon.. om jag hinner 😃

Upp till toppen
Annons: