Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 464 ggr
[Sol69]
2013-11-03 09:54

3 November

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er alla.

Ute regnar det och ser inte vidare inbjudande ut.. Men jag har inte tänkt att vara ute,, funderar på att städa av lite hemma. För det behövs ju när man har katter 🤔

Hoppas att ni alla har fått en bra helg och att ni fått många lärdomar och nya erfarenheter som gör att ni kan avsluta eran vecka med gott samvete 🙂

Pricken när han var liten 😃

Annons:
agneta-43
2013-11-03 12:29
#1

God förmiddag i denna blöta söndag Här städas det också och tvättar kläder och vi fortsätter nu med att renovera sovrummet. Det har varit en vilka från det allt för länge så vi fick starta med att börja planera och ventilera våra tankar på praktiska lösningar =) nu ska här sågas, skruvas och monteras för att sedan ta tag i radioutrustning och målning =) fast inte allt på samma dag hahaha =D

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2013-11-03 12:36
#2

Agneta när har ni en lugn stund 🤔 Alltid något projekt på g.. 😃

Jag håller på för fullt med att städa bort katthår.. känner att det behövs.. för nu fäller de sommarpälsen.. så det yr hår överallt. 😕

Men undra om de är ett av moders jords tecken på att det blir kallt och vinter snart 🤔 Är i alla fall mera hår än vanligt på golvet 🤪

Så blir ömsom kolla dator och ömsom städa.. tar lite i taget så blir det inget hår där jag redan städat.. kattfritt en stund i alla fall. 😎

agneta-43
2013-11-03 12:50
#3

Hahaha ja du Solen, jag mår nog bäst då jag är igång helt enkelt. Vintern gör allt sina försök känner jag i min kropp för den hugger och stelnar, därför håller jag igång hihihi Du vet när jag sitter still och sedan ska igång så går jag som en riktigt gammal tant =D Jo visst är det en riktig fällperiod för våra pälsdjur nu… Vi har haft en schäfer hemma nu så vi har liksom gått på ull kan man säga =D men det hamnade i dammsugaren igår… dammet alltså =D Söt din lille kisse är =)

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2013-11-03 12:52
#4

Ja du har ju träffat mina odjur. 😃 Även den lille krabaten som har blivit stor nu,, 🙂

Men det är nog bister vinter snart ute,, 🥶

agneta-43
2013-11-03 12:58
#5

Finns odjur är underbara Sol =D Ja tyvärr närmar vi oss nu fort tror jag…men vi får glädjas över den långa hösten vi haft nu =)

Medarbetare på Druid & Shaman 

gryningen
2013-11-03 16:15
#6

Åh nej ni städar väl inte bort vinterpälsen😮!!! ifrån era djur.
När det blir kallt är det varmt och gott att ha.😛😉

Annons:
[Sol69]
2013-11-03 16:20
#7

Jo det är ju det.. om de ligger i knät och myser.. inte när det far runt på golvet och man nyser 😃 Men nu är det snart hår fritt på golvet.. Så nu får kan jag plocka fram Gevalia ifall jag får oväntat besök.. 😎 Inte för att det brukar dyka in folk spontant nu får tiden.. 😃Men man vet ju aldrig.. 🤔

gryningen
2013-11-03 16:36
#8

Känner såå väl till att ha dessa små liv.🙂
Och vissa klädesplagg såg ut som värsta ryamattan.😃

[Sol69]
2013-11-03 16:44
#9

Ja då kan jag bjuda på kaffe om du råkar åka förbi Motala utan att skämmas allt för mycket. 😃 För min lilla tös ger bra värme med sitt långa hår och en bra matta att få med sig vart man än går… 🤐 Tur det finns klädborstar 😎

agneta-43
2013-11-03 17:33
#10

Och tofflor 😃 går nu ständigt med dem då jag inte klarar att känna varken grus eller annat än golvet under fotsulorna 😈

Sedan kan ju diskuteras hur fräsch tvättmaskinen blir 🤪 måste rensa från hår innan den rena tvätten tas ur för att inte få tillbaka håren på kläderna igen 🤪

Kanske går det att samla allt hår till att göra katt/hund-garn av 😂 så kan den som vill sticka sig ett varmt plagg 😃

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2013-11-03 17:39
#11

Det var ett bra förslag Agneta det får vi göra.. Men vem är frivillig och bär på detta plagg du och jag har stickat 😂Får väl blir din sambo, för jag har ju ingen..  om ingen frivillig här anmäler sig 🤐

Nu är jag i alla fall klar med städningen.. och de är lite tvätt kvar att ta hand om.. men maskinen sköter ju det mesta.. Men den kunde väl hänga tvätten också 🤔mmmmm skulle ju va bekvämt i alla fall…

Får väl trotsa vädrets makter och ge mig ut och handla lite nu på kvällskvisten.. är inte långt.. Men blir nog att antingen ta schampo innan jag går ut eller att ta bilen för att inte bli helt blöt.. ☔️

Sen blir det lite kvällsmat och göra vad jag vill.. 😃

agneta-43
2013-11-03 17:51
#12

Jag tänker då inte använda den av två anledningar:

1: pälsallergi 😃 och…

2: jag svettas i en t-shirt 😂 

Jag skulle bli en stinkande och nysande pölsboll med rinnande ögon och snörvlande näsa 😂😈

När vi ändå är i tagen här så blir det kanske läge att bygga en "hänga tvätten robbot" som tar sig mellan tvättmaskinen och torklinorna, för min robbot ska då även tömma tvättmaskinen ☝️ Det som jag vill göra själv är att vika och sortera tvätten själv eller 🤔 nej det kan robboten med göra så kanske mina kläder kan hamna i min garderob istället för i alla andras som jag gör… 😃 förvirrad eller 😃

Hoppas du inte blev alldeles för blöt till och från butiken Sol

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2013-11-03 18:15
#13

Ja men du har ju en livs levande allt i allo.. Om du inte har fått pli på honom än är det väl på tiden att du trimmar honom nu.. innan det är alldeles för sent 😂

Hade tur de va uppehåll. Men jag va lat så jag tog bilen ändå. 😊 Får väl skylla på att jag glömde schampot ifall det skulle börja regna igen 🤐Men jag klarade mig i alla fall.. och nu är jag fri som en fågel att göra vad jag vill resten av kvällen 😈😃

Annons:
agneta-43
2013-11-03 18:52
#14

Hahahaha 😃 sättern på att mecka ihop en robbot efter dina och mina önskemål då 👍😃

Härligt Sol du vet ibland måste vi få vara lite lata också ju 🙂 Ha en underbar kväll och gör något mys 🌺❤️🌺

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Bettanbop]
2013-11-03 21:32
#15

Hahahaha 😂 sluta nu…jag får ont i magen och kramp i kinderna ju😉

[Sol69]
2013-11-03 21:38
#16

Ja men då blir du ju varm Bettan och behöver inte vår hemma gjorda tröja på hund och katthår,, Men vem ska vi då skänka den till 🤔 Vem gillar djur så mycket att den vill bära den 😃 och sen har jag aldrig stickat innan.. bara virkat. och sytt.. Men Agneta är nog fena på att sticka.. 😂 men vem kardar garnet 🤔Bettan kan du karda garnet åt oss 😉

[Bettanbop]
2013-11-03 21:48
#17

Nä men jag har en vävstol om det ska bli en matta 😉 😃

[Sol69]
2013-11-03 21:51
#18

Blir ju bra vi kan göra ett hål i mitten så blir det ju en poncho 😂

agneta-43
2013-11-03 23:02
#19

Då blire en matta för sticka kan ja int däremot virka, men inte med katt/hundhår 😂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2013-11-03 23:04
#20

Nu har vi gett Bettan jobb… vi får samla och skicka det till henne.. Men vem ska vi sen ge våran miljövänliga och allergifarliga Poncho 🤪

Annons:
Upp till toppen
Annons: