Annons:
Etikettmedialt
Läst 2933 ggr
[Sol69]
2013-11-02 17:56

Vad gör ni hemma för att utveckla er medialitet

Sitter och funderar på vad ni gör hemma praktiskt för att utveckla eran mediala gåva. 🤔

Själv läser jag en del böcker. övar på tarot och pratar med er som är likasinnade så man kan få nya tankar och idéer- Och det kan jag erkänna tycker jag är mycket givande.. 😃

Annons:
Skogshumblan
2013-11-02 18:04
#1

I perioder gör jag exempelvis tarottolkningar, försöker tolka mina drömmar och jag brukar roa mig med att gissa vem som ringer eller skickat sms. Man kan också ta en vanlig kortlek, blanda väl och sätta sig med lekens baksida uppåt ( alltså den sida där valören inte syns) och ta ett kort i taget och gissa färg och valör. Jag kom rätt bra med färg men valör var svårare:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
2013-11-02 18:05
#2

Bra tips skogshumlan 👍

desti
2013-11-02 18:19
#3

Hej jag läser mycket, försöker meditera men just nu så är det brist p tid då jag pluggar och jobbar och drömmer lite för mycket i perioder;) men tog fram mina tarot som legat gömda i en kista. Just nu känns det som om jag är mogen för det. Vi får se. Och att prata med Er här och läsa om era erfarenheter känns verkligen kul. Mina "vanliga" vänner gillar inte min hobby fast de mindre nära tycker det är kul och vill gärna prata om det och vill att jag läser av tarot. Så tack för att jag känner mig hemma här😉👍

Cahira
2013-11-02 19:09
#4

Enda jag gör är att våga lita på min känsla även då jag själv tvekar. Om man tvivlar på sig själv kan man aldrig nå framåt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
2013-11-02 19:20
#5

Gör precis som ni alla i stort sett redan skrivit: läser böcker, tarotkort, orakelkort, pratar med likasinnade så fort jag träffar någon, testar med andra kort om jag kan gissa rätt, när jag är ute brukar jag försöka känna efter vilken väg som är bäst att gå osv.
Glömde ju det viktigaste: pratar med er här inne på olika sajter!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2013-11-02 19:33
#6

Ja det att vi pratar med varandra ger mycket nya insikter och lärdomar och man får hela tiden nya synvinklar på saker och ting.. Så det ger enormt mycket,, 😃

Annons:
åkerhumla
2013-11-02 20:39
#7

Försöker hinna meditera, allt går bättre när jag är lugn och harmonisk. Lugn och harmonisk är dock inte alltid mitt förnamn 😕

Läser det jag kommer över, sitter här, lägger tarot/orakelkort, pratar med min "mentor"… 

Är alldeles i början så jag försöker hitta min väg egentligen.


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

[Sol69]
2013-11-02 20:43
#8

Det med att hitta min väg.. det är svårt.. jag vet inte om jag har hittat min väg.. 🤔 Men jag går på en väg framåt i alla fall 😃

Meditera har jag jätte svårt för.. Men jag gör mina tappra försök ibland.

Cahira
2013-11-02 20:45
#9

Så länge du går framåt har du inte fastnat. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2013-11-02 20:47
#10

Nej fastnat har jag inte men det känns som om jag famlar i blindo ibland och inte vet vart jag är på väg.. Men i alla fall går det ju framåt..

Cahira
2013-11-02 20:55
#11

Ibland vet vi inte meningen med ett test förrän vi får facit i hand. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2013-11-10 00:12
#12

Några flera tips???

[Sol69]
2014-08-09 23:31
#13

Putt

Annons:
desti
2014-08-10 00:03
#14

Heheh kul att den här vaknat till liv igen;) för mig är det samma läser mycket och hoppas på att hitta min grej liksom;)

Tarotstollan
2014-08-10 00:49
#15

Just nu står det i stort sett still här hos mig. Är så trött och har varit det länge, så det blir mest småplock med mina tarotkort och sitta här och skriva.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2014-08-10 08:51
#16

Själv har jag upptäckt att i och med att jag umgås med er på nätet och även har träffat några privat har jag då fått ande kontakt när vi har pratat om det. Har även haft besök av anhöriga hemma. Så jag tror det kommer när det är rätt tid och rätt plats.. Så jag tror man utvecklas i den takt man ska. Har en hel del böcker väntande på rad.. Men känner inte det är dags läsa. Och taroten ligger i lådan för det går i perioder när jag använder dem. Blir mest när vänner ber mig. För har inte lyckats bra på mig själv..

[Sol69]
2015-03-01 12:13
#17

Putt putt

[Bettanbop]
2015-03-01 13:32
#18

Putt Putt 😃

Apropå putt så känner jag små puffa i mina leder och muskler ibland, speciellt nu i den arm jag har muskel inflammationen i 🙂känns lite lustigt ibland. 

Jag är lite av en dagdrömmare och sitter ofta och tänker och drömmer i olika banor och teorier om det andliga. Det tycker jag utvecklar mig. Läser era erfarenheter och upplevelser och lär mig av det samt läser i böcker och söker på nätet.

NiklasTyreso
2015-03-02 14:57
#19

Ber varje dag, oftast innan jag går till jobbet och ofta en stund på kvällen med. Är mycket i naturen. Samlar på mig föremål med en speciell laddning, för mig.

vinden är min mor
2015-03-03 10:28
#20

Jag går långa skogspromenader varje dag

,Då brukar jag passa på att komunisera med moder jord, känna tacksamhet för allt jag har och fråga min guide allt jag funderar på.. Mediterarar så mycket jag hinner.

Jag håller med om att det är givande att läsa om andlighet både här och i böcker och tidningar.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annons:
Upp till toppen
Annons: