Annons:
Etikettmedialt
Läst 950 ggr
[Sol69]
10/21/13, 9:08 PM

Automatskrift

Automatskrift även kallad kanalisering som innebär att man försöker direkt återge vad som kommer fram ur det omedvetna eller från andra sidan.

Undrar om ni har testat det?? Kan ni i så fall berätta om era upplevelser???

Det har jag har inte försökt mig på det. Men jag har många gånger känt av att jag har haft någon annan person med mig som har hjälpt mig att skriva.. Så jag har väl varit med om inspirerad skrift i så fall 🤔

Annons:
Skogshumblan
10/21/13, 9:13 PM
#1

Jo det har jag försökt någongång i början av den här andliga resan. Hösten 2010 tror jag det var. Gick sådär. Fick fram lite men men det är inte min grej.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

powerofthebass
10/21/13, 9:15 PM
#2

Skulle gärna viljagära det. Och utveckla det lite mer till att måla porträtt av anden / andarna som är närvarande

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Sol69]
10/21/13, 9:15 PM
#3

Hur kändes det? Kände du att du hade kontakt med en ande som ledde din penna?? kan berätta om känslan 🤔

Aleya
10/21/13, 9:20 PM
#4

Vill gärna veta mer om detta. Hur man gör. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Sol69]
10/21/13, 9:31 PM
#5

Skogshumlan kan du berätta för oss andra hur det verkligen går till??

Vi är nyfikna 😃

Skogshumblan
10/21/13, 10:33 PM
#6

Verkligen går till vet jag inte men jag satte mig ner och mediterade som jag gör innan en,läggning eller annan andlig aktivitet. Jag talade helt enkelt om att här är jag använd mig. Kändes som att min hand gick av sig själv och vid något tillfälle som att en annan hand tog över min hand som om min hand vore en handske ungefär. Det svåra för min del är att slappna av och låta pennan gå. Ibland blev det väldigt prydligt och fint skrivet och andra gånger mest kludd.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[Sol69]
10/21/13, 10:37 PM
#7

Tack skogshumlan att du berättade för oss.. Intressant.. 😎

Ljuskristallen
10/22/13, 5:24 AM
#8

Härligt Skogis tack som delar med dig 😎

Sol gör man det här på rätt sätt är det inte ens undermedvetna utan ren andekommunikation.

När Wolf och jag roar oss med skriften vilken vi inte behöver men tycker det är kul att ägna oss åt så tar han över min hand helt och jag känner hans hand på min vilket innebär att jag måste se till att inte ha min hand det minsta mot papperet för då hindrar jag honom att röra fritt på min hand.

Jag känner här hans andekropp,den rent fysiska som styr varje rörelse och kopplar bort mig själv totalt och låter honom skriva.Det är fantastiskt vad automat skriften kan förmedla och den är suverän om man inte har andekontakt innan att träna på men man behöver koppla ifrån sina egna sinnen och på så vis låta andevärlden styra ens hand.

[Sol69]
10/22/13, 10:15 AM
#9

Då undrar jag ljuskristallen hur du rekommenderar oss att göra 🤔

Sätta oss med papper och penna och meditera och de om det kommer någon och skriver åt oss. när vi håller i pappret.. 😃

Tycker det låter intressant det ska jag testa någon gång..

Upp till toppen
Annons: