Annons:
Etikettallmänt
Läst 2412 ggr
[Sol69]
10/17/13, 1:05 PM

Nyfiken i en strut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev lite nyfiken på var ni andra bor??? Skulle vara kul att veta vart ni håller till så berätta gärna om ni har lust

Själv bor jag i Motala, Östergötland 🙂

Annons:
[per50]
10/17/13, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag bor i Nänsjö utanför Kramfors 😃

Ljuskristallen
10/17/13, 1:16 PM
#2

Hemma 😎

Ljuskristallen
10/17/13, 1:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hi hi förlåt Sol jag kunde inte låta bli att göra det inlägget 😃

Men seriöst så bor jag i Leksand så hemma är det ju i alla fall 😉😃

Härlig bild Sol och vilken idyll du bor i Per.Här är mitt hus sommartid.

[Sol69]
10/17/13, 1:29 PM
#4

Ja det såg mysigt ut Per. 🙂

Men du bor också fint Ljuskristallen..

[per50]
10/17/13, 1:36 PM
#5

Viket fint hus Ljuskristallen och stor tomt, jag blir riktigt avis 🙂

Cahira
10/17/13, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Utanför Faribault i Minnesota. Är ca 3 km till storvägen som är den äldsta vägen i staten och samma väg som Jesse James och hans gäng red på för att komma till Northfield. 

Vi bor i slutet av en grusväg och även om det är massa fält emellan så bor vi lagom-nära-lagom-långt-bort från grannarna. Det är gott om träd här då Mike tycker om naturen lika mycket som jag gör och för att han tycker att det är idiotiskt att såga ned alla träd som skyddar mot väder och vind både för djur och människor. Inte långt härifrån finns en sjö. Även om jag sett vackrare sjöar så älskar jag att vara vid sjön då jag alltid dragits till vatten. 

Bild på huset:

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
10/17/13, 4:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En av kornas flera beten (ingen av dom är små nog att fånga på bild)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
10/17/13, 4:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Korna nere vid sjön (då jag sällan tar bilder utan djur på)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ljuskristallen
10/17/13, 4:46 PM
#9

Detsamma Per jag blir avis på dig också,vilken prunkande härlig trädgård men det är väl så gräset är alltid grönare på andra sidan 😉

Cahira vad mysigt ni har det och härligt för djuren med den underbara friheten som det syns dom har.

Har funderat på att åka dit nån gång men när jag är i Navajo är det ju en himla bit från Arizona,en dryg dag med bil och minst 2½ timma med flyg men vet du är jag där flyger jag gärna dit och hejar på dig och djuren.Vore kanonkul för ni tycks ha så härligt på den gården och djuren som bara mår som kungar och prinsar 🌺

Cahira
10/17/13, 5:40 PM
#10

Det vore jättekul Ljuskristallen! Tror du skulle älska att känna energin här! Jag älskar energin i skogen, men energin runt korna är bland de bästa känslorna som finns. De får röra på sig mycket precis som de är byggda att göra och det känns hur bra de mår! 

Dock ser jag inte riktigt fram emot vintern. Får alltid så ont i kroppen av kylan. :( 

Jag ska försöka få en bild på "Grandpa Oak" som Mike besökt hela sitt liv och som han vårdar ömt. Ett jättegammalt träd som det verkligen känns vilken historia som finns med honom!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

åkerhumla
10/17/13, 7:59 PM
#11

Jag bor i Västerbotten, 7 mil norr om Skellefteå och 4 mil söder om Piteå.


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Cahira
10/17/13, 8:52 PM
#12

#11 Vart? Jag har mest troligen varit där :) Är från Umeå egentligen och har släkt, vänner och familj över hela västerbotten och in i lappland. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

powerofthebass
10/17/13, 8:52 PM
#13

Bor någon/några mil från ett stort gult varuhus ni alla vet nog vilken kommun jag syftar på

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Annons:
[Sol69]
10/17/13, 10:44 PM
#14

Låter som att vi är utspridda lite här och där i landet. Kul att få se lite kort också. Tack för att ni visar så fina bilder. 🤗

[Bettanbop]
10/17/13, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej på er 👋

Jag bor i den norra delen av vårt avlånga land. Närmare bestämt i en liten by som heter Östanbäck, ca 2 mil norr om Skellefteå.

åkerhumla
10/18/13, 8:29 AM
#16

#15 Då bor du ju inte alls långt från mig 🙂 Passerar varje morgon, eller skylten på E4:an i alla fall 😉


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

[Bettanbop]
10/18/13, 9:35 PM
#17

#15 Jag får inte ihop det rickigt……7+4=11 mil……men det är inte 11 mil mellan Skellfet å Pite?

4 mil söder om Pite hamnar man i Tåme ju…..eller är jag helt ute och cyklar 🤦‍♂️

[Sol69]
10/19/13, 5:02 PM
#18

#13 Då kan du handla billigt om du har lust.. andra brukar ju vallfärda dit.. Jag är nog ganska ensam om att inte ha varit där på över 20 år 😃

Ljuskristallen
10/19/13, 5:15 PM
#19

Härligt att se vart ni bor,Bettan vad mysigt den där idyllen rött hus med vita knutar,Härligt 😎

[Sol69]
10/19/13, 5:17 PM
#20

Vist är det kul att se va andra bor.. Men Power leder nog söderut.. är det Bettan som är längst upp i Sverige 😃Men vart räknar vi vår långdistansare 🤔

Annons:
Ljuskristallen
10/19/13, 5:37 PM
#21

På rätt plats om jordens sida skulle jag vilja placera vår långdistansare för där ser det hur mysigt ut som helst vill jag lova.Lite Lilla huset på prärien anda 😎

Åker nog snart igen så det vore hur härligt som helst att träffa dig och djuren Cahira,så långt är det inte fågelvägen det går rätt så snabbt med inrikes flygen från Flagstaff AZ to Minnesota ,nu vet jag ju inte exakt vart jag ska flyga men det tar vi privat om det blir av men c:a 2½ timma inte värre än så 😎

[Sol69]
10/19/13, 5:42 PM
#22

Du är för go.. Åka över halva jorden och sen ta en extra tripp… önskar jag kunde följa med dig ljuskristallen.. 😎

Ljuskristallen
10/19/13, 5:45 PM
#23

Finns det flygplatser i  Faribault Cahira ? känner inte till dom krokarna men googlade lite och ser ju hur mysigt ut som helst 😎men hittar inga större flygplatser.

Ljuskristallen
10/19/13, 5:47 PM
#24

Go vete tusan men restokig är nog mer rätt ord 😃

Men du följ med nån gång vettja till Navajo,det vore kanon och du skulle älska Lance som är min Shamanska mentor.Vilken man och vilken kunskap både han och hans fru har,underbara människor 😎

Dom äldre hänger inte med riktigt nu men så fina och goa dom är fast åldern tar ut sin rätt är det öppna famnen jämt ❤️

[Sol69]
10/19/13, 5:58 PM
#25

Jo men jag har tyvärr inga pengar till att resa på ett bra tag,, Men hoppas att universum tycker att jag gjort mig förtjänt av det snart. Är med på min lista av önskningar,, att få god ekonomi så jag kan unna mig och barnen det lilla extra som att resa 🤔

Men de skulle vara kanon kul.. 😎😃

Tarotstollan
10/19/13, 7:43 PM
#26

Borås, Västergötland!

Om ni menar varuhuset som brukar vara med i tv, så har jag aldrig varit där!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
10/19/13, 7:52 PM
#27

Borås har jag varit en hel del i.. har ett par gamla vänner där så jag har till och med testat kroglivet vid ett par tillfällen 😎

Det går ju faktiskt att åka till dig över dagen Tarotstollan.. de är ju farbart med bil 😃

Annons:
Cahira
10/20/13, 1:06 AM
#28

Närmaste flygplatsen är i Minneapolis (eller st paul, vet inte om st paul har en flygplats) så det är en liten bit bort, men hälsar du på kan jag prata med mike om att komma och plocka upp dig. :) Jag har ju inget körkort eller lokalsinne haha! 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ljuskristallen
10/20/13, 9:26 AM
#29

Minneapolis då är jag med och den flygplatsen heter visst St Paul, kollade nyss det tar mellan 4 och 6 timmar medräknat byte i Phoenix så nemas problemas det kan vi helt klart göra när jag kommer dit igen 😎

Ha ha ha körkort har inte jag heller började så stort i min ungdom men sen flyttade jag och började köra tåg,fick tjänstekort och körkort blev aldrig av.Däremot lokalsinne till tusen har jag och tack till den som uppfann taxi för utan den skulle man stå sig ganska platt 😃

Det tar visst bara 53 minuter mellan  Faribault och Minneapolis så det där blir ju busakul det 😎

Sol, klart du gjort dig förtjänt och en dag säger det nog bara klirr så kan du ut och resa som du vill 😎

[Sol69]
10/20/13, 10:23 AM
#30

Hoppas du har rätt. för kämpar för att alla bitar ska falla på plats. Ska inte klaga har ju jobb och får jobba heltid. Men tjänster är ju lägre och all lön går åt. och är du sjuk eller ledig så blir det knapert- Har ju inget extra att lägga undan som det är idag..

gryningen
10/20/13, 9:20 PM
#31

Har inte sett denna förut.
Jag bor i norrbotten närmare bestämt Piteå,så vissa grannar finns visst här på sajten.

[Sol69]
10/20/13, 9:25 PM
#32

Det finns mycket att läsa om man börjar att rota i alla gamla trådar.. Så gräv och läs är mitt tips 😃

Upp till toppen
Annons: