Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 806 ggr
Ljuskristallen
2013-10-10 09:03

Oktobertråden,lite snackis :-)

En tråd vi kan babbla om allt mellan himmel och jord,bara snacka om ditten och datten,viktigt eller oviktigt är inte viktigt 😉 bara allmänt jidder och jadder för den som känner.

Ut och handla om en stund det där som bär emot så hemskt men äta bör man heter det ju men aj vad tråkigt att gå i butiker 😓

Idag avgörs våran tävling också och om några timmar ligger vinnarbilden på första sidan,sa den 11.e men va fasen varför inte publicera den redan i dag.Ibland tänker man bara knäppt,finns väl ingen anledning att vänta till i morgon 😂

Annons:
[Sol69]
2013-10-10 09:21
#1

Nää de lär ju inte bli några ändringar så då kan väl vinnaren få lov att läggas ut idag 😃

Handla är tråkigt och jag ska också handla sen.. Men vakna med kaffe nu,, enormt seg och trött.. men va ett tufft möte vi va på igår..

Igår kväll tog jag med mig en Apachetår och en Ametiskt och la under kudden och bad dem på andra sidan att de mig vägledning,, om de gav mig det va jag långt borta.. för jag minns inte ett jota. för de känns som om de klubba ned mig och jag har varit medvetslös i ett antal timmar.
tog ju stenarna för att de skulle hjälpa mig minnas inte för att jag skulle bli medvetslös- 😃

Ljuskristallen
2013-10-10 10:47
#2

Vinnarlotten är nyss inköpt så nu får vi hoppas det är nån vinst på den också.

Din ande minns allt Sol även du du med dina fysiska sinnen inte minns så missar andens cellminnen ingenting 😎

[Sol69]
2013-10-10 11:46
#3

Nä men jag vill ju minnas på ytan också.. inte vara medvetslös och sova.. 😃

[Sol69]
2013-10-10 12:06
#4

Undrar lite vad ni skulle vilja läsa om på sajten🤔Starta gärna trådar om de ämnen som ni är intresserade av 🙂 och ge gärna tips om vad ni vill läsa om. Hjälp oss att göra denna sajt till ett aktivt och intressant ställe att besöka. 😃

Har inte haft tid eller energi att dra dagens tarotkort på sista tiden,, undrar om det är något ni saknar eller om det är intressant för er?? 

Sprudla gärna av ideer och ge oss tips ☝️

Cahira
2013-10-10 18:17
#5

Tycker det är rätt så bra som det är just nu. :) Om jag ramlar på nåt intressant online eller IRL så tar jag upp det men just nu tycker jag allt är rätt bra. :)

Skulle dock vara intressant med en artikel om kraftdjur, guider och liknande. Kanske en artikel om tarot, artikel om herbalism och lite sånt. Småsaker som rör ämnet. :) Ju mer man bryter ned varje ämne desto fler artiklar kan man få ut och dom blir mer klartextade. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2013-10-10 18:29
#6

Då har vi lite att fundera på om vi kan få ihop något om.. men det är så att det finns ingen trevlig sajt om det inte är fullt av underbara medlemmar som skriver. Så kom ihåg att det är ni medlemmar som gör sajten för utan er skulle det vara men tråkig plats. 🙂

Annons:
Cahira
2013-10-11 03:27
#7

Jag älskar stämningen här inne. :) Men vore kul om det kom fler, helt klart :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2013-10-11 03:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Blev lite fina bilder idag. :)

Ixxi

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2013-10-11 03:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Apache

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2013-10-11 05:17
#10

Vist vore det kul. Men andra ser ju att det är aktivitet här inne igen och då är det ju roligare. Så skriver många mycket kommer flera in, 🙂

Cahira
2013-10-11 05:20
#11

Ja det ligger ju nåt i det förstås :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ljuskristallen
2013-10-11 14:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Meeen gulletussar du har så många härliga djurbilder Cahira,tack som delar med dig av dom 🌺

Så här kan Noah ligga i timmar med tungan utanför munnen 😃

[Sol69]
2013-10-11 18:06
#13

Vilken underbar kisse. Är han lika busig som han ser ut 😃

Annons:
[Sol69]
2013-10-11 18:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här är maten vi åt på vårt personal möte för pengar vi fått av våra vårdtagare.. så går det om man inte köper fika för pengarna 😃

Cahira
2013-10-12 04:12
#15

Hihi men åh charmkatt!

Oj vad gott det där såg ut! 

Vi köpte stolpar på menards idag (stor alltialloaffär) och på vägen hem mitt i en fyrvägskorsning i skymning ramlade fem av stolparna av! Vi stannade bilen, backade upp och försökte lasta upp dom så fort det gick men dom var för tunga för att jag skulle kunna hjälpa. Två bilar som såg det hela stannar och startar varningsblinkers och dirigerar trafik och hjälper att bära. Gud så glad jag är att vi bor i Minnesota och ingen annanstans! Helt underbart då folk hjälper främlingar sådär! Det kunde ha gått så illa.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ljuskristallen
2013-10-12 04:29
#16

Sol han ser ovanligt lugn ut på just den bilden men är ett härligt yrväder,högt och lågt,överallt och jämt 😃sover med mig varje natt men ligga bredvid gör han inte han ska ligga på mig så jag knappt kan röra mig under natten.Har ni tänkt på vad djur kan bli tunga som stenar när dom sover med oss i sängen,helt otroligt vilken tyngd dom plötsligt får 😮

Cahira skönt det finns godhet kvar hos folk och synd att så mycket brott begås så människor blir rädda för att hjälpa.Man kan ju fundera vart det är på väg när människor inte vågar stanna upp vid en olycka ens.Skrämmande utveckling.

Jag fick en rejäl bassning en gång i Arizona för många år sedan när jag liftade,hade inga kontanter på fickan och ingen bankomat i närheten,befann mig i ett område i Navajo där ingen teckning fanns på den tiden att ringa efter skjuts så jag liftade en bit och fick lift med en man som körde mig hela vägen till Hotevilla för några liftande Svenskor i reservatet ville han inte veta av för vad som kan hända här ute och han läxade upp mig under två timmar nästan ☺️

Själv bodde han i Flagstaff men var vänlig nog att stanna och köra mig hela vägen.Jag liftar aldrig men hade liksom inget val den gången och ren bondtur men sunt förnuft det led jag verkligen brist på.Idag fattar jag inte att jag vågade men men lätt att vara efterklok och nu gick det ju bra den gången men gör om det gör jag inte nu när jag har mer skinn på benen hur det går till där ute många gånger.

Men det finns gott folk kvar ändå och dom får vi vara tacksamma för 🌺

Cahira
2013-10-12 04:41
#17

Oj vad tur att det var en vänlig själ! 

Ena karln sa det rakt ut: "This is Minnesota for ya, where strangers help eachother out like this." och han lät så himla rörd och stolt över att kunna hjälpa trots dålig rygg. Han dirigerade trafiken medans en yngre stark man i kanske 30årsåldern hjälpte att bära stolparna. 

Men jag har rätt starka oroskänslor och vibbar över tanken på hur det hade kunnat gått så kan inte sova trots att det börjar bli tid för det.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2013-10-12 09:54
#18

Skulle vilja åka över till andra sidan Atlanten en gång och åka runt och titta. Men har varken råd eller resesällskap just nu så än är det inte tid för det..

Upp till toppen
Annons: