Annons:
Etikettandligt
Läst 1073 ggr
[Sol69]
2013-10-08 17:26

Gåva eller förmåga

Denna fråga har säkert stötts och blötts många gånger. Men jag är nyfiken på hur ni tänker.. 🙂

Är det andliga och den mentaliteten en gåva eller en förmåga ni har???

Själv känner jag att det är en gåva jag har fått som jag ska utveckla och ta vara på.. Och att jag i den mån jag kan ska försöka att hjälpa andra om gåvan ger mig den möjligheten. till att hjälpa. 

Vad tycker ni??? 🤔

Annons:
åkerhumla
2013-10-08 19:15
#1

Hmm, svårt 🤔

Samtidigt som det är en gåva är det en förmåga. 🤦‍♂️ Är nog mer en gåva 🙂 som jag nu försöker utveckla och ta vara på.


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

[Bettanbop]
2013-10-08 19:33
#2

Jag tror att det är både och, en gåva och en förmåga att använda den. En gåva för att kunna göra något mer för våra medmänniskor och för vår jord, och förmågan att handskas med den förnuftigt och respektfullt.

Får man storhetsvansinne och dollartecken i ögonen så mister man gåvan men kan tyvärr spela på förmågan.

Så tror jag att det är 😎

[Sol69]
2013-10-08 19:38
#3

Bra tankar Bettan..

Fick en fundering.. Om det är en gåva och du får storhetsvansinne och ser makten i det och vill tjäna stora pengar på andra. Tar då de på andra sidan tillbaka gåvan du har fått?? Tänkte om din medialitet minskar för att du inte gör det för att hjälpa andra utan av egoistiska skäl. Pengar etc. 🤔

[Bettanbop]
2013-10-08 20:22
#4

En jätte bra fundering 👍

Jag vet faktiskt inte, men jag tror att det kan va så. 

Om man tittar på alla dessa medium och healers som överdriver så in i vassen och lystna på hur många som blir lurade och utnyttjade av bluffmakare.

ja var och en har sin egen teori, men jag tror nog att det kan va så att vår mediala och andliga gåvor minskar om vi missbruka den, därför måste de överdriva så mycket 😉

ALPHIRA
2013-10-09 00:59
#5

Jag tror som du Bettanbop.

Oavsett om det nu är en gåva eller förmåga eller både och så är det ingenting att leka med.

Skulle vilja nästan säga att "dom" kan "hämnas" genom att ta bort gåvan/förmågan. Eller dom förvränger den och allting blir bara fel sen. Men det är min tro bara.

Cahira
2013-10-09 02:07
#6

Jag säger både och. Min förmåga är en gåva som ibland är min förbannelse, men är en del av mig och som jag väljer att ta vara på och utveckla, för jag föddes med denna förmåga av en anledning. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
2013-10-09 02:08
#7

Gåva, begåvad, talang. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ljuskristallen
2013-10-09 08:24
#8

Instämmer helt med Bettan i # 2, så bra förklarat 😎

En del menar ju också att det är en förbannelse om dom inte vill ha gåvan eller lärt sig hantera den.

Personligen ser jag förmågan som en gåva vilket innebär att jag aldrig tar betalt för min andlighet däremot om folk tar betalt för lokal,kost och logi men inte för just den andliga biten.

Storhetsvansinne ser vi lite överallt i detta nu för tiden och ja man kan bli av med sin gåva.På ett eller annat sätt rensar universum ut skiten som med den här spåkärringen.

Såna typer förstör ju för dom som med ärlighet verkligen vill hjälpa och kan sin uppgift och det handlar mycket om etik och moral i det här att verkligen ha ärliga avsikter och att man kan sin uppgift inte bara kör på i okunskap och håvar in en massa pengar.

Gåva = Dela med mig gratis av det jag själv fått ❤️

gryningen
2013-10-09 11:28
#9

Intressant tråd.

Vad jag tänker på att dom som är infödda med gåvan,har ju den med sig i livet.

För ett par år sedan så gick jag en grundkurs i det mediala men fick smärre upplevelser som jag hade svårt att hantera.därefter så lät jag det vara,tanken slog mig jag inte skulle syssla med sådant här.

 Ska man utveckla den mediala förmågan om man inte inte har förmågan med sig med födseln

Lite tankesnurr jag fick.

Upp till toppen
Annons: