Annons:
Etikettandligt
Läst 1438 ggr
[Sol69]
10/6/13, 11:22 AM

Visualiering och affimationer

Läser en bok som handlar om att förändra ditt tankesätt och visualisera och att genom affirmationer förändra ditt liv och din situation.
De menar att man genom sina undermedvetna tankar påverkar ens liv på alla plan..

Om du undermedvetet förväntar dig att det ska gå dåligt och du kommer att ha dålig ekonomis så blir det lätt så. För att du undermedvetet tror att du inte kommer klara dig och att du inte är värd något annat..

Men om du tänker dig att universum är rikt och att universum är givmilt och att du att få gott tillbaka.

De menar att attraktionslagen påverkar oss att lika dras till lika. Således att negativa händelser dras till det som är negativt och att positiva saker dras till positivt. 

Men att man om man tänker rätt kan dra till sig det som man behöver i livet för att ha det bra. Men de menar att det inte hjälper att säga det en gång utan att du måste säga det så många gånger att du själv börjar att tro på det.

De säger också att det inte gäller att sätta upp för höga mål och önskningar för om du ber om för mycket så kan du inte undermedvetet tro på det och då fungerar det inte..

Vad har ni för tankar om den biten.. kan man förändra och påverka sitt liv genom hur man tänker???

Annons:
Pagan
10/6/13, 11:55 AM
#1

Ja det är jag övertygad om att vi kan. Tankar och det vi säger till oss själva manifesteras i våra liv. För mig går det positiva i vågor tycker jag, så himla lätt att tänka negativt och att sedan vända trenden är ju himla svårt. De negativa tankebanorna kommer av sig självt och de positiva får jag kämpa lite med. Så ett steg fram och två tillbaxs😛

Läser ofta om mina böcker om Abrahams läror, just för att påminnas av att tankarna styr hur livet blir och jag vill vara med och påverka, inte bara flyta med som en jolle.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
10/6/13, 12:04 PM
#2

Jo livet går väl upp och ned.. men man får nog påminna sig själv om att man tänker negativt igen.. och helst slå bort det fort då och tänka positivt igen.. 🤔

Abrahams läror??? Vad är det Pagan har du lust att berätta för oss 🤔 Jag är ju nyfiken och vill veta mera 😃

Pagan
10/6/13, 12:08 PM
#3

Jag gör det lätt för mig Sol, här är deras verk på svenska. Jag har de tre första i listan.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
10/6/13, 12:16 PM
#4

De ska jag lägga på min lista bra att ha böcker 😃 Tack Pagan.. Inte för att jag har brist på böcker att läsa brukar ju fynda på återvinningen.

Så ett bra tips på billiga böcker är att titta på där de säljer gamla böcker. Man kan finna många fynd till ett bra pris 👍

Pagan
10/6/13, 5:20 PM
#5

Ja bokbörsen är också en bra "affär" på alla sätt. Men att köpa i pocket kan ju också vara bra. Fastnar man för en bok då så kan man ju köpa en inbunden som framtida ex.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
10/6/13, 5:23 PM
#6

Bra ide jag har några jag saknar.. kanske ska ta en koll på bokbörsen.. är de billigast?? om man köper andliga böcker??🤔

Annons:
Pagan
10/6/13, 5:27 PM
#7

De har bara begagnat, så ja, de brukar vara billigast. Men alltid bäst att googla lite innan man slår till, kan ju vara rea någon annanstans. Man kan lägga in en bevakning där också om boken inte finns inne. De har en jäkla åtgång så man får kolla in ofta.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
10/20/13, 10:56 AM
#8

Putt putt 🙂

Upp till toppen
Annons: