Annons:
Etikettmedialt
Läst 1140 ggr
[Sol69]
2013-10-01 10:09

Djurkommunikation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På ett sätt är det väl lite utanför området men ändå inte.. 

Sitter och tänker på djur kommunikation. Funderar på om det är någon som har erfarenhet av det och kan ge lite tips och råd??

För det djuren är ju en del av moderjord och de kan ju ge oss en hel del budskap..

Mina katter kan jag inte prata med. De lyssnar definitivt inte på dig.. kom upp i morse och hade en hel del blommor på golvet igen. Men däremot hade jag min väninnas hund här för några år sen och denne hund kunde jag höra.

Fick information om att han saknade en viss mat med kyckling i och det stämde enligt matte att han älskade den maten. Men han blev dålig i magen om han åt det för ofta.

Är det någon som är duktig på att prata med djur?? och har några tips och råd att ge oss andra på vägen?? 🤔

För den som vill testa om den kan prata med djur och få fram något bifogar jag ett kort på en av mina katter 😃

Annons:
Ljuskristallen
2013-10-01 13:44
#1

Djurkommunikation hör i allra högsta grad till shamanism för där kommunicerar man med alla varelser och det är inget mer komplicerat än att kommunicera med andra sidan.

Det sker telepatiskt med levande djur men kan med röst höras från andedjur.Jag hör ju min guide lika som en fysisk och ungefär så sker det med andedjuren också men även telepatiskt med andedjur.

Har lite ont om tid så jag hinner inte kommunicera med din katt men hastigt nåt med en tröja,den ser röd ut och nåt han vill ligga på.Är tröjan sönder riven tro 🤔 ser som en massa garntrådar.

Känns trygg och stabil och är nöjd med livet och trivs innerligt bra med dig och dom andra katterna.

Kan vara ute och vimla nu för stressen tar vid inför resan och jag ska strax ge mig iväg.

Gör go katt Sol❤️

[Sol69]
2013-10-01 13:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nää de är min frotte morgonrock som är röd.. 😃

Kanske en dag kan förklara för honom att blommorna ska stå i fönstern och att han inte ska kliva i dem de är han som är blommarodör hemma. Sen kan ju de andra katterna göra sig illa.

Ljuskristallen
2013-10-01 14:25
#3

Ha ha ha,jag har inte gjort nåt, är så oskyldig så 😇🎧 😃

[Sol69]
2013-10-01 14:38
#4

Oskyldig som ett lamm.. mm har ned blomkrukor på löpande band och kliver rakt i dem och när han va liten kunde han lägga sig och sova i dem. äta på dem och göra det han tyckte va kul för stunden.. 😃

Ibland är jag så trött på att plocka krukor och blommor från golvet så jag har lust att ge bort honom. Men älskar ju min katt. Hjälper ju ej att göra utrymme till honom. ska ändå ha ned saker. 🥵

Tänk om han kunde bette sig duktigt som de andra katterna.. så jag slipper köpa 20 nya krukor i månaden.. eller nästan i alla fall 😃

[Ravenna]
2013-10-01 15:32
#5

Plastkrukor kanske? Då behöver du ju bara sopa upp jorden. :-))

gryningen
2013-10-01 16:49
#6

Har katten fått för sig en sak så är det bara så.

Min sista katt som jag hade var spesisk på att öppna dörrar till garderober och började busa inne i kläderna.eller så hade han det värsta busil under sängen,allt för att dra till sig uppmärksamhet.

Katter är aktiva nattdjur,antagligen så ska katten ut och jaga och gå på sina nattliga äventyr.

Annons:
Cahira
2013-10-01 19:57
#7

Jag kommunicerar med djur ibland, men är bara en gång jag fått svar tillbaka. 

Då jag vill att korna eller hästarna ska flytta sig så skickar jag en tankebild om att de måste vända sig om, flytta sig eller vad jag nu vill be dom om och visar den tankebilden om och om och om igen. Kossorna och hästarna brukar reagera bra på det. Hundar funkar det mindre bra på och katter funkar det sämst på då katter är sina egna mästare så att säga. De ser ingen vinst i att hålla med dig. Hundar är för avlade att lyssna på kroppsspråk och ansiktsuttryck, samt för vana att lyssna på röstguidance för att vara väldigt mottagliga. 

Men!

En gång satt jag och kelade med min farbrors hund. Detta var många år sedan och hon låg på golvet och jag satt på golvet och klappade henne medans jag tyst och halvdystert kollade på tv. De vuxna drack igen så jag och hunden liksom tydde oss till varandra pga det. Plötsligt markerar hon smärta över höften. Inget ovanligt med det, min farbror slog henne då han var full. Jag lyfte upp mina händer och la dom i knät för att visa att jag inte var ute efter att göra illa henne. Hon reser sig och tittar mig in i ögonen, slickar mina händer en gång och jag hör en röst i huvudet. "Tack". 

Jag vaknar som ur en trans. Inbillade jag mig? Lät rösten som min vanliga tankeröst? Nej det gjorde den inte. Jag ser henne lunka ut ur rummet och jag skyndar mig att säga "Varsågod!"

Hunden tvärstannar, tittar på mig och jag hör rösten igen. "Vad sa du?" "Jag sa varsågod" upprepade jag men mer vänligt. "Jaha.." sa rösten och hon lunkade ut igen. 

Tankarna snurrade i 500 knyck. Vad hände? Inbillade jag mig? Hoppades jag för mycket? Drömde jag? När jag väl valde att släppa det så fortsatte jag titta på tv. Runt 20 minuter senare eller så kommer hon tillbaka, tittar på mig genom dörrposten och jag hör rösten en sista gång. "Kela mera?"

Jaaa kooom! sa jag och tårarna strömmade nedför mina kinder. Vi kelade resten av kvällen tills hon skulle åka hem. De vuxna märkte att vi hade ett starkare band efter det, men jag berättade aldrig varför. 

Några år senare blev jag bjuden på en 2.25% cider till maten. Jag var kanske 17 då. Min farbror kommer in genom dörren alldeles oväntat och hunden rusar mot mig med ett leende från öra till öra. Hon känner doften av alkohol på min andedräkt och jag fylldes av skam. Jag hörde inte rösten, men jag kände hur hon tyckte jag var en förrädare. Hur kunde jag bli en av dom?

Strax innan jag fyllde 18 fick jag en valp. Min farbrors hund tyckte verkligen inte om att ha blivit utbytt och gjorde utfall mot valpen. Även då min hund var runt 5-6 år gammal så ogillade hon henne. Hon accepterade och lekte med alla hundar - utom min. 

Min farbror slutade slå henne då han gick i pension, och hon avled när hon var 11 år gammal om jag inte minns fel. Det var så många gånger jag ville göra nåt åt saken, men mina föräldrar förbjöd mig. Den hunden kommer alltid finnas i mitt hjärta väldigt mycket mer än många andra hundar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2013-10-01 20:10
#8

Tack för en jätte rörande berättelse. Sitter med tårar i ögonen när jag har läst det. vilken otroligt fin kontakt du fick med hunden 🙂

Cahira
2013-10-01 20:32
#9

Den hunden var mer än en hund. Hon hade en stark själ och om jag inte visste att hon levde fysiskt skulle jag kallat henne kraftdjur. Hon var verkligen speciell.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2013-10-01 20:46
#10

Förstår det på din beskrivning av henne att de va en ovanligt klok hund.. 🙂

silversol35
2013-10-02 09:35
#11

Jag brukart kommnicera med mina katter med bilder. Har lite dåligt samvete nu för jag borde ta mig mer tid till det. De är väldigt kloka och jag har övertalat dem att lämna möss som de fångar tomhus, efter några episoder när de släpat in dem… Nu lämnar de dem utomhus, så ibland ligger det en liten "present" på altanen. Urk. Men skönt att inte få in dem.

Jag brukar också förmedla till dem när vi ska åka någonstans, sända en bild som visar vart vi ska, så att de vet. Är väldigt tacksam att de kommer fast vi ska åka bort och de vet det, för de gillar inte att åka transportbur…

[Sol69]
2013-10-02 10:13
#12

Silversol vad duktig du är. 👍

Kan du tala om för katten på bilden som är överst. att blommorna är mina och ska vara där de är utan att han har ned dem eller äter på den eller använder dem som stege 😃

Inte för att jag vet om det är lätt att få kontakt med en katt som du bara ser på en bild 🤔

silversol35
2013-10-02 10:30
#13

Visst kan jag försöka, men jag gissar att han inte lyssnar på mig för han känner mig inte…😃

Annons:
[Sol69]
2013-10-02 10:36
#14

Eller så gör han det tack vare att han inte känner dig.. att du är en annan vuxen matte som påpekar samma sak… 😃

silversol35
2013-10-02 10:40
#15

Jag har testat. han skickar en väldigt avvisande känsla och vill inte alls ta in det jag säger, men jag har förklarat i alla fall. Får se om det hjälper… 😎

[Sol69]
2013-10-02 10:44
#16

Tack. Ja han kan vara envis och han tycker ju om att använda blommorna som stege och kliva på och runt dem. Och vet inte riktigt var han har sin svans och va som råkar hända när han gör så. De är ju inte hans fel. Tittar på mig som att jag har inget gjort. jag är helt oskyldig och sen ligger det blommor, jord och krukdelar på golvet. 😃

Upp till toppen
Annons: