Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1687 ggr
Ljuskristallen
9/27/13, 3:25 AM

God Morgon 27 Sep

God Morgon !

Hoppas ni sovit gott och vaknar med ett leende denna Fredag. Här doftar nykokt kaffe,höll nästan på att missa pannan på spisen och i grevens tid fick av den från plattan så inget koka över tack och lov.

Ha en underbar Fredag på er 🙂

Annons:
Cahira
9/27/13, 3:31 AM
#1

Godmorgon och godkväll, fortfarande kväll här ännu. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
9/27/13, 9:14 AM
#2

God morron!

Sitter här och läser och njuter av mitt kaffe.. Men jag kör brygg 🙂 Willys hade billigt kaffe denna vecka för deras kunder. Men kostar inget registrera sig..

Mysigt med ko0k kaffe Kristallen.. kommer och dricker det med dig.. 😃

Vet inte riktigt vad jag ska göra idag på min lediga dag.. förutom att njuta av ledigheten.. 🤔

Och sopa kattsand som någon har haft ut på golvet. tänka att de inte kan krafsa inåt.. 😕Försökte ha lucka men den ena katten vägra att gå in då den satte sig på mattan utan för.. ville inte vara instängd..

Hoppas ni alla får en trevlig dag..

Ljuskristallen
9/27/13, 9:41 AM
#3

Ha ha ha det där känner jag igen är där en lucka går det ju inte att gå in,det är ju en omöjlighet så jag river bort luckan när jag köper nya lådor för katterna vet ju bäst ju inte jag 😃

Beställde en låda som var slut i sortimentet så den kom aldrig hit och tur var nog det för vanedjur dom är tror jag inte den accepterades eftersom dom skulle behöva hoppa upp på taket sen ner i ett hål för att göra sitt och upp igen där galler finns som sanden skulle åkt av tassarna ner i lådan.

Men se nymodigheter det brukar inte vara populärt 😂så att den lådan inte fanns kvar var nog bara bra.

Däremot köpte jag nyligen en hörnlåda men Tudor är stor och resultatet blev det var för trångt att skita så då satte han sig under en hylla i badrummet och gjorde sina behov där,gullegubben som han skämdes fast han inte gjorde fel lådan kändes bara för liten.Dom är för fina våra underbara djur ❤️så nu står en "normallåda" med tak så inga mer konster här för det blir bara vilda protester och katterna vet ju bäst och tycker matte hon hittar bara på en massa stölleprov 😂

[Sol69]
9/27/13, 10:09 AM
#4

Vist är de för goa.. ska snart ta ett krafttag  med all sand som ligger i deras toa.. för de går inte att gå in där.. Men de är ju bättre att ha halva lådan på golvet än att de vägrar att gå i lådan för att de är lock som man ska gå in genom.. 🤔

ALPHIRA
9/27/13, 10:28 AM
#5

Vi räddade en gång en stor svart katt från en säker avlivning. Så han flyttade från Sthlms innerstad hem till oss på landet och blev plötsligt utekatt.

Men sin vana trogen måste han göra sina behov i en låda inomhus. -Hur långt borta han än var på åkern, sprang han in bara för att bajsa i innetoaletten och sen ut igen.

Hans syster däremot anpassade sig fort i utemiljön.

Han var härlig katt, Lotus. Brukade sova på min rygg. Det gjorde han en gång efter sin död också.

Syrran Tina blev 25 år. Hon var fysiskt frisk ända in i slutet men hon blev dement.

[Sol69]
9/27/13, 10:38 AM
#6

Tänk om andra kunde ta sig an katter som inte har det bra. blir rörd när  jag läser det 🤗

Annons:
åkerhumla
9/27/13, 11:21 AM
#7

Jag blev less kandsand på golvet och köpte en murarback 🙂 Nu stannar all sand snällt i lådan 😃 det enda som ramlar ut på golvet är det kisse har i tassarna.


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

[Sol69]
9/27/13, 11:23 AM
#8

Vad är en murarback??? 🤔 Har jag aldrig hört talas om 🤔

åkerhumla
9/27/13, 12:11 PM
#9

En stor svart plastback med höga kanter som man blanda murbruk i. De finns på bla Granngården. Kostar inte en förmögenhet och är grymt stryktåliga. Har haft min i fyra år och det syns knappt att den är använd. Diskar ur den någon gång då o då bara. Det finns olika storlekar på dom men alla har lika höga kanter.
Frågar man efter dem ska man säga murarback för att få rätt annars blir det bara något plastskit.


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

[Sol69]
9/27/13, 12:21 PM
#10

Tack för tipset.. ska kolla upp det när jag får tid..

[Sol69]
9/27/13, 1:08 PM
#11

Funderar på att åka in till Vadstena eller Vasstena som vi uttalar det i eftermiddag till en andlig butik och se om de har fått in något nytt roligt sen jag var där sist i somras.. 🤔

Känner att det skulle vara trevlig med en liten utflykt, min dotter skulle ev. göra mig sällskap.. och de kan ju vara ett litet sätt att väcka hennes intresse 🙂

Ljuskristallen
9/27/13, 1:15 PM
#12

Vilket bra tips,Granngården finns här på orten så det ska jag absolut kolla upp.Låter ju både slitstarkt och tåligt och så skönt om inte all sand hamnar på golvet.

Vi kör ju pellets men annan smulsand kan ju vara helt hopplös och än värre om det minsta lilla vatten kommer åt det som finns på badrumsgolvet,gegg gegg och mera gegg sen stelnar skiten och är som cement 🤪

Så det tipset ska jag absolut prova,toppen tack Åkerhuman 🌺

Ha en fin dag i Vasstena Solen ☀️ och ni andra också ska ha en fortsatt fin dag 🌺

[Sol69]
9/27/13, 1:34 PM
#13

Väntar på att dottern ska göra klart sitt matteprov först.. sen ska jag åka till Vadstena 🙂

Annons:
[Ravenna]
9/27/13, 2:36 PM
#14

Hej alla! Jag ville bara säga att det är kul att sajten fått nytt liv!

Trevlig fredag allesammans. :-)

Ljuskristallen
9/27/13, 2:47 PM
#15

Trevlig Fredag till dig också Ravenna och välkommen hit 😎

[Ravenna]
9/27/13, 4:51 PM
#16

Tackar så mycket. 😎

[Sol69]
9/27/13, 5:30 PM
#17

Jag vill också hälsa dig välkommen hit  Ravenna och hoppas att du kommer trivas hos oss 🌺

[Ravenna]
9/27/13, 7:53 PM
#18

Tack Solen! 🙂🌺

[Sol69]
9/27/13, 9:31 PM
#19

Dags att dra sig tillbaka nu. För det är min jobbhelg och ska upp tidigt i morgon.. så önskar er alla..

good night smiley

Sov gott och ha det så bra.

Kadoor
9/27/13, 11:20 PM
#20

Godnatt på er, dags för mig att dra mig också att dra mig till sängs nu. Annars kommer jag inte orka att vara i stallet imorgon haha! Sov så gott, det ska jag göra. 😉

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
ALPHIRA
9/28/13, 9:52 AM
#21

Du har jobbhelg, Sol.

Det har jag också, vanlig kvällstur idag men sk delad tur i morgon. Jag har ganska ofta delade turer på helgerna. Och som timvik jobbar jag mycket helger (om jag vill). Ofta vill man, har lite bättre betalt under helgen.

Dom som inte vet, så betyder delad tur jobb 07-12, sen ledig 4 timmar och jobb igen 16-21. (Eller någon annan variant av arbetstiden men alltid med en lång rast.)

Ingen tycker om delade turer. Hela dagen blir så att säga förstörd. Jag har 3 mil hem så har ingen lust att åka hem fram och tillbaka under rasten.

Nu är ambitionen hos facket att delade turer inte ska finnas eller ska bli färre. I min kommun har inte hänt någonting. Hur är det i din kommun, Sol?

Ljuskristallen
9/28/13, 10:14 AM
#22

Dessa delade jobb uch jag minns när jag körde tåg och våra tider låg typ 06-10 sen tillbaka klockan 14 och köra fram mot 18-19 inte klokt vilka hundpass.

Vet facket jobbade för att få bort dom där och lyckades en period där man istället delade upp tiden så att det blev körning på förmiddagen sen utfyllnads reserv samma med eftermiddag man la på utfyllnad så det blev två tjänster i stället för en.

Vi hade ju säkerhets tjänst och att sluta mellan 18-19 för att sen gå upp 02 och börja tidiga morgonen vid fyra stred ju mot allt och efter morgonpasset slutade man vi 13-14 för att sen samma kväll börja vid 23 och köra natten,helsjuka tider och så orkar ingen med att jobba i längden och jag hade många år på nacken så jag fick till sist fasta tider medan dag kommenderad personal fick slita hund.😮

[Sol69]
9/28/13, 5:07 PM
#23

Jo då jag har delade turer men idag en hel dag. 7-16..

I morgon har jag delat 7-12 och sen 17,30-21,45.. Men vi har också en delad tur som är 7-10 och sen 15,45-21.45

Och vi har både delat på helger och vardagar. Så de är inte alls kul.. I morgon så åker jag hemifrån sex och är hemma igen efter 22,45. sen ska jag upp och jobba 7-15 på måndag.. så man vet att man lever i alla fall. 🥵

De pratar om bättring men vi får väl se om de händer något.. och de pratar även om rätt till heltid. Men de släpper bara tjänster som är 75 procent och vem kan leva på det om en är själv och inte har en andra part som stöttar upp 🤔

ALPHIRA
9/29/13, 9:29 AM
#24

Du Sol verkar ha ännu sämre tider ibland än jag har. Och du Kristallen har haft ett riktigt elände!

Du Sol vill ha heltid men inte får. Jag skulle få men vill inte ha. Jag vill ha den friheten man har som timvikarie.

Kafferast här nu.

Upp till toppen
Annons: