Annons:
Etikettandligt
Läst 558 ggr
[Sol69]
9/26/13, 12:55 PM

Hur gör ni för att hitta balansen..

Undrar hur ni gör för att hitta balansen mellan er andliga tro och dagens materialiserade samhälle???? 🤔

Berätta gärna hur ni tänker och varför 🤔

Själv så försöker jag att se fördelarna med samhället vi lever i. Vi har ju möjlighet att åka längre sträcker och att prata med människor vi inte hade haft möjlighet att träffa annars. Sen försöker jag i den mån jag kan värna om moder jord och gå på den andliga väg som jag känner är sätt för mig.. 🙂

Annons:
[Sol69]
10/1/13, 10:14 PM
#1

Putt någon som har några tankar om detta???

Delvoriah
10/1/13, 10:47 PM
#2

För mig är det ingen skillnad mellan den jag är i vardagen och mitt andliga jag, utan jag lever med samma principer oavsett. Respekt för Moder jord, som du nämnde ovan Sol, är en stor del. Jag tycker att vi lever i en fantastiskt vacker värld med enorma möjligheter, med tanke på hur lätt vi kan kommunicera med varandra över stora avstånd. Ett sätt för att inte dra in en obalans i mig själv är förstås att jag knappt läser några nyheter. Jag lyssnar på radio någon gång i veckan (på 3 minuter hinner man bara med elände som är relevant), och får det mesta av mitt övriga nyhetsflöde via Facebook. Jag väljer att inte matas av stora mängder elände som jag ändå inte kan göra något åt. Det känns viktigare att försöka leva som man lär och sprida det vidare till andra. Jag har inget problem med obalansen, då jag väljer hur jag ska agera på det jag upplever. Jag kan inte välja för någon annan, så därför försöker jag att inte störa mig på det heller…

http://brisingasmycket.se

Upp till toppen
Annons: