Annons:
Etikettmoder-jord
Läst 881 ggr
agneta-43
2013-09-20 13:33

Vad gör vi???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Minns inte om det var igår som min sambo tittade på en dokumentär eller något… Det handlade i alla fall om vår natur och hur vi tömmer den (enligt mig) jag skrev här inne så jag lyssnade mest och det jag hörde var att de pratade om bland annat grus och att vi använder den naturvaran flitigt som i betong till hus, vägar mm det har gått så långt att de använder maskiner för att suga upp havens sand. Vissa länder har stoppat detta, men då finns ju de som överträder lagen och smugglar då det ger pengar, vissa länder anser det ger för mycket pengar för att inte sälja - leverbröd. Det som togs upp var de positiva delarna först och jag sa direkt "det är tragiskt att vi gräver vår egen grop" i slutet tog de upp de negativa delarna som sandtömningen medför…

Var det någon mer som såg den/hörde om den? Vad tycker ni?

Jag önskar mer och mer att vi alla vaknar upp och inser vad vi håller på med, vi borde leva med naturen inte mot den

Måste lägga in lite tänkvärt jag läste nu då jag sökte information om natur och vårt sätt att förvalta eller förstöra vår jord och hur våra indianer ser på hur vi ska leva med naturen:

Curly Bear kämpade för att vi ska vårda och förvalta våran värld till dom som kommer efter. Vår barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Han sa: "De vi säger att vi älskar mest av allt. Vad är det vi lämnar kvar till dom?" Curly Bear kämpade för kärleken, medmänskligheten, naturen, djuren och respekten för allt som finns här. För honom är livet är en cirkel, där allt hör ihop. Där allt andas.

**http://www.jannordstrom.com/curly-bear-wagner.aspx
**

Medarbetare på Druid & Shaman 

Annons:
Ljuskristallen
2013-09-20 17:24
#1

Å underbara Curly Bear så vis och så djup en man man önskar man nån gång hunnit med att träffa.

Ja man kan fundera vad det är vi gör mot vår nästkommande generation. Läste bara nyss på nån sida minns inte vart jag hamnade men retade mig omedelbart,man vill införa körkorts krav på gymnasiet eftersom alla eller dom flesta yrken kräver körkort numera.

Nu är jag inte insatt alls i det där men första tanken var hur mycket skit från bilar och annat ska vi släppa ut med dessa krav på människors kunskap i att exempelvis köra bil.

Alla dessa maskiner både tillåtna och förbjudna men hänsyn till Moder Jord och sina efterlevande generationer tycks man ha glömt för nu ska här tjänas pengar så gott det bara går på alla sätt och vis men jag undrar jag hur ser det ut om bara 50 år 😕

Kanon bra ämne du tar upp Agneta och jag återkommer till den här tråden med många fler tankar sen för det här måste vi se upp med och vara rädd om den som ger oss allt liv,Moder Jord ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: