Annons:
Etikettandligt
Läst 1103 ggr
[Sol69]
9/13/13, 5:49 PM

Tankens kraft och inverkan

Har läst en hel del böcker som handlar om tankens kraft och dess påverkan av våra liv.. Hur vi styr våra liv genom vad vi tänker.. och hur vi kan påverka vårt liv genom att tänka rätt..

Men de har ju en hel del rätt i hur tankarna påverkar oss. Och hur vi kan påverka våra liv genom våra tankar.

Om vi går om kring och tänker att allt är jobbigt och hemskt.. ekonomin är urusel, jobbet är trist etc. Då blir man ju tungsint och allt känns jobbigt. Det blir ju värre då om man går och omkring och tänker att det är jobbigt och tråkigt. Det gör ju också att man känner sig värdelös och tillslut inte anser att man är värd att ha det bra och vara lycklig. Då blir det en ond spiral som man har svårt att ta sig ur.

Sen tror jag att man även på ett undermedvetet plan kan dra till sig mera negativa saker. i alla fall gjorde jag det när jag va inne i en period då allt va tungt och jobbigt. Märkte att jag drog till mig personer och saker som var ungefär lika vilsna och negativt laddade.

Nu efteråt tror jag att jag på något sätt va en magnet för det negativa och det som va jobbigt för om man tittar i backspegeln så ser man nu hur det kom den ena efter den saken och personen som hade det lika jobbigt som mig drogs till mig.. Men det nog så att likheter dras till varandra. 

Märker det nu när jag mår bättre och ser mera ljust på livet och inte reagerar lika starkt på allt som går emot mig.. då jag tar alla de så bekymren med en klackspark. att det inte haglar lika mycket negativt över mig längre. Utan nu är det mera balans i mitt liv och jag ser att det flyter på. 

Jag märker att de positiva sakerna blir flera på alla plan. Det är inte den där stora berg och dalbanan känslomässigt och jag går inte omkring och väntar på nästa negativa sak som ska komma in och påverka mitt liv. Utan jag tror och litar på att universum och dess krafter ska hjälpa och stödja mig så jag får det jag behöver för att jag ska ha ett balanserat liv på alla plan..

Jag tror inte att du kan tänka dig till att nu ska jag vinna högsta vinsten på lotteri. för det är själviska tankar. Men jag tror att om du ber universum och stöd för att klara av din ekonomi och sen ber om hjälp för att hitta en lösning så tror jag att universum kommer att hjälpa dig på traven.

Men att du kanske måste göra din del för att det ska lösa sig och inte sitta och vänta på att andra ska göra det åt dig. För att du ska få det jobbet som du är menad att då kanske du först måste söka den utbildning som det är menat att du ska gå på.. För att sen med universums hjälp hitta det jobbet som du vill ha och trivs med.

Om du tänker att det är tråkigt att gå upp och till jobbet. istället för att tänka att idag blir det en bra dag och jag har arbetskamrater jag trivs med och vi har roligt tillsammans på jobbet. Då blir det ju trist att jobba. för dina tankar är ju redan fixerade på att det är jobbigt och tråkigt redan från starten. Istället för att tänka i positiva banor.

Så jag tror att om du tänker i positiva banor blir allt lättare och du drar till dig positiva saker och personer som är lika positivt laddade  som dig. 

Så jag tror att om man tänker positivt om livet och har en balans i sitt tänkande kan man påverka sitt liv åt det positiva hållet. Men jag tror inte att du kan tänka dig ur dina bekymmer utan du måste själv bidra och arbeta för en förändring men att det blir lättare om du tänker rätt..

Men det sägs också att det tar ett bra tag innan kroppen eller själen hinner registrera att du verkligen menar det du tänker. för om du bara säger eller tänker något som du ej menar. då säger du ju emot dig själv. Du måste ändra ditt tankemönster i grunden och verkligen tro på det du säger. 

Vad tycker ni om det här långa saken jag har skrivit och vad ska ändras i den??????

Annons:
Ljuskristallen
9/14/13, 8:28 AM
#1

Kanon text Maria och visst påverkar tanken enormt mycket.Jag är ju en motståndare till LoA men tanken hur vi formar vår vardag den kommer vi inte ifrån.

Allt handlar verkligen om balans och ju mer vi göder vårt inre med skräp och skit ju sämre mår vi för hjärnan plockar upp och tar in sen kan vi gå nedåt i en väldigt negativ tanke spiral.

Samma med det positiva vi kan gå i en fantastiskt underbar positiv spiral om vi ger oss rättigheten att tänka positivt.

Märkligt nog är människan ofta funtad så att hon inte ska ge sig själv det goda,som om det vore egoistiskt att göra gott för sig själv men gör man gott för sig själv speglas det av på andra och man finner en inre underbar kraft.

Kloka ord Maria 😎

agneta-43
9/14/13, 9:10 AM
#2

Hmmm nu måste jag bara för nyfikenheten fråga en sak… måste positivt tänkande handla om Loa (vad nu det är i grund och botten)? Jag har inte kollat upp vad Loa är däremot har jag sedan länge använt mina tankar för att vända det negativa och även den nedåtgående spiralen att gå uppåt. Jag har ju inte berättat allt för er men skulle kunna ge er en novell från Campustiden som förklarar en del av allt 😉 hihihi nä då ska jag inte… Men jag har sedan många år vänt mitt sätt att tänka, agera och vara på gentemot mig och även mot andra för att må bättre 🙂 Just nu bearbetar jag en negativ kollega genom att ge henne positivt när vi möts i fikarummet osv det har gått några dagar och jag ser mer leenden nu mot mig än tidigare, vet inte om hon ogillar mig eller vad det är men tror det vänder sakteliga 🙂

Så för mig så är det du skriver Sol alldeles rätt, men det är ju för att jag gjort så utan att veta om att det finns ex Loa utan jag gjorde detta i desperation för att rädda mig själv då jag var i det djupaste och mörkaste…. det hjälpte och hjälper mig och jag ser att även ge positivt genom vänliga ord, leenden och att försöka sända kärlek ger resultat 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Bettanbop]
9/14/13, 12:16 PM
#3

De sägs ju att man är vad man äter, och det stämmer in på mig.

Du är hur du tänker, och det stämmer också väldigt bra.

Tänker man bara suck pust och stön om allt, så är det så det är, tänker du att det blir kul och spännande, så blir det de 😃

probiotica
9/15/13, 11:32 PM
#4

Mkt kloka tankar och håler fullständigt med=)

[Sol69]
10/4/13, 10:56 AM
#5

Puffar upp denna tråd lite för har märkt att våra tankar på verkar vår vardag mycket.

Om jag hade mått dåligt och tänkt att det händer bara negativa saker i mitt liv häromdagen när jag upptäckte att jag hade en spik i mitt däck på bilen hade det varit en oerhört jobbig upplevelse. 

Men nu blev jag glad att mina guider uppmärksammade mig på att den fanns där så att den inte gjorde större skada en den hann med. var ju bara att åka till en däckmoj och fixa det. Så blev det inte en stor punktering och en stor grej av det. 

Det är väl det som gör det lite lättare att leva att man tänker på det positiva i en situation och hittar de små ljusglimtarna. 🤔

Vad tänker ni kring den biten???

[Sol69]
10/20/13, 10:58 AM
#6

Puttar denna också. för jag tror att det är bra att tänka på lite

Annons:
Upp till toppen
Annons: