Annons:
Etikettallmänt
Läst 484 ggr
Ljuskristallen
9/8/13, 10:40 AM

Adopt An Elder

För dig som brinner för Navajos folk vill jag rekommendera An Elder en organisation jag vart aktiv i under många år.

Dom ser till att äldre får hjälp och stöd,man har även ett program som heter Walk in beauti där bla barn får skor och skolmaterial.

Två gånger om året går så kallade foodruns där man levererar foodboxes som dom får hämta på olika platser i reservatet.

Foodbox är det man åtar sig att köpa till sin Elder vår och höst medan food certificates är frivilligt men jag köper även det varje månad åt dom två familjer jag är fadder till.Varje storhelg köper jag minst fyra certifikat per familj för att även dom ska kunna få lite extra på sitt bord vid exempelvis Thanksgivning eller Jul.

Genom denna organisation kom jag i kontakt med människorna och speciellt familjen Yazzie i Hotevilla som blivit som min egen släkt.

Den här organisationen är att lita på det får jag bevis för hela tiden och dom tar tacksamt emot all form av volontärarbeten både på foodruns och på plats i Salt Lake City.

Jag vill rekommendera Adopt An Elder just för jag själv sett hur bra det fungerar och den hjälp vi sänder går direkt till dom äldre utan mellanhänder eller förtjänst ❤️

Annons:
agneta-43
9/8/13, 11:01 AM
#1

Härligt när det finns hjälporganisationer där vi får veta av medlemmar att hjälpen går direkt fram och utan mellanhänder dessutom Underbart Ljuskristallen 🙂 tack för informationen och jag vill säga att jag sparat sidan du länkade för att läsa den senare och även få med min sambo i att hjälpa till, jag vill stödja där jag vet att hjälpen går fram så här lär det bli med ❤️

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
9/8/13, 5:59 PM
#2

Tycker det är jätte bra att du ger tips om hur man kan hjälpa indianerna idag 👍

Upp till toppen
Annons: