Annons:
Etikettshamanism
Läst 1707 ggr
dragonstar
2011-08-21 21:13

Söker bra läsning

Tänkte fråga om bra tills på vad för böcker/ hämsidor jag kan läsa när det gäller Sharmanism.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[NeferNefer]
2011-08-22 15:41
#1

Michael Harner: Shamanens väg.

Allt av Jörgen I. Eriksson (sök på honom så hittar du hans hemsida, där du kan läsa allt möjligt, leta lämpliga kurser och köpa hans böcker).

Anna E. Southerington: Inkamästarnas arv.

Som en liten början. Säkert fylls listan på snart med fler bra förslag Glad

dragonstar
2011-08-23 12:59
#2

Tack så jättemycket!

JAg hoppas på att kunan gå en av Jörgens kurser framöver men måste samla ihopp lite pengar först =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[trumman]
2011-08-24 11:00
#3

#2 Bra idé. Jörgen är en av våra Äldste i Sverige och har starka rötter i nordisk shamanism.

Han och Bodvar Bjarke/MIchael Hedlund är de som jag tycker du skall "sikta på" mest om du vill lära dig ngt vettigt i detta.

Bodvar håller kurs nu i september, kanske den lockar?

[RebeccaLindahl]
2011-08-26 20:36
#4

"Shamanism: Archaic techniques of ecstasy" av Mircea Eliade. Antroplogisk klassiker att dyka in i då och då.

"Schamanskt arbete - helande tekniker i vår tid" av Pia Skoglund. Om grundläggande etik i shamanskt arbete och om vanligt förekommande moment med viktiga personliga erfarenheter knutet till dessa.

"Soulretrieval: Mending the Fragmented Self" och "Welcome home: Following Your Soul´s Journey Home" av Sandra Ingerman. Om själsdelsåtervinning och om att gå vidare efter långa men ändå slutförda processer utav helande som författaren beskriver som "Life after healing".

På nätet kan man läsa bra grejer på shamanism.dk och på shamanism.org.

Vill man själv lära sig utöva shamanism är dock främsta tipset att inte läsa något alls om shamnism utan göra sina egna erfarenheter först.

[trumman]
2011-08-27 13:02
#5

*poff!*

dragonstar
2011-08-28 13:45
#6

TACK så aättemycket för tippsen sak kolal sidrona och böckerna =)

Jag gick Kluves Trummbyggarkurs så min egna trumma har jag hemma nu =) Han planerar ju att gå ihopp med Jörgen i Eriksson och dom ska ha en gemensam kurs nästa år om dom kan få ihopp det. Har självkalrt föranmält mig så hoppas att jag står tillräckligt högt på listan för att komma med =)

Ska även på en tröff som Umonrot håller Träffade två trevliga damer på trumkursen som är med i umonrot och arangerar träffen. Hoppas att jag kan få lite mer insikt genom att näravar på den träffen.

Sen undrar jag. Ibland tar ju djuren och andran kontackt med dig och ibland tar du kontackt med dom. Har hört om dom som får sitt djur indaget i sig. Hur funkar det? Tänkte att jag liksom komemr över tröskeln.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[trumman]
2011-08-29 12:23
#7

Umonrot = ?

dragonstar
2011-08-29 20:01
#8

http://umrot.se/  Skrev självkart fel Skäms

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: