Annons:
Etikettallmänt
Läst 1042 ggr
BranDuir
7/10/08, 8:26 AM

Var Hälsade vänner

Nu börjar medlemsantalet stiga så smått aktiviteten ökar…..härligt!

Önskar er alla hjärtligt välkomna!

Just i detta nu kallar mitt världsliga arbete på mig med hög röst…men vi ses under kvällen!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
Lionadh
7/10/08, 10:16 AM
#1

Tack! Kikar på alla intressanta trådar…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Anco
7/10/08, 10:27 AM
#2

Tackar… så kul att fler har upptäckt detta forum :)
Säger som Lionadh… jag kikar på alla intressanta trådar, det är mycket att läsa och ta till sig :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lorelai
7/10/08, 12:09 PM
#3

Vad roligt. :D
Medlemskapet här ledde till att jag började tänka. Och vips.. så sitter jag i studier igen och har dessutom upptäckt en sjö, nej en pöl.. av gråbo.
Fast ärligt.. jag är än lite tveksam.. Inte helt övertygad om att det är gråbo än, vill se blomorna lite större först.

Bodvar
7/10/08, 1:36 PM
#4

Hej och tack!

Har själv studerat och praktiserat shamanism i snart trettio år med fokus på den nordiska traditionen och var aktiv i föreningen Yggdrasil. Har även studerat den västerländska ockulta och hermetiska traditionen coh är verksam i Svenska Misraimförbundet (fd. Merlionorden) där vi även studerat druidtraditionen.

Sedan ett drygt år genomför vi även druidritualer som vi fått från ett engelskt druidsällskap. Mycket kraftfulla.

Låt mig avsluta med druidernas bön som förekommer i ett flertal varianter och som är känd åtminstone sedan 1700-talet och nedskriven (författad?) av Iolo Morganwg men som kan ha äldre rötter. Detta är min version:

Skänk oss, o du högsta väsende ditt skydd

Och med ditt skydd, styrka

Och med styrka, försåelse

Och  med förståëlse, kunskap

Och med kunskap, kunskap om det rätta

Och med kunsdkap om det rätta, kärlek till det rätta

Och med kärlek till det rätta, kärlek till hela skapelsen och allt det gudomliga

 Bodvar

BiGavia
7/10/08, 2:31 PM
#5

Härligt att vara här, hoppas på mycken intressant läsning.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

isnornin
7/10/08, 8:52 PM
#6

Hej hej! Kikar förbi:)

MVH Isnornin

Annons:
lotta2
7/11/08, 1:16 AM
#7

Tittut alla! Kul att ha hittat hit, känns redan som hemma…;D

Coturnix
7/11/08, 1:41 AM
#8

Tack för välkomnandet! Mycket att läsa här!:)

Jennix
7/11/08, 4:28 PM
#9

Hej! Råkade se att ett nytt forum var pg… Shamanism är jag intresserad av och vill lära mig mer om. Trumman känner jag sen tidigare. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Rita-S
7/13/08, 2:24 PM
#10

Men se detta var intressant, kanske jag känner mig mer hemma här enn andra forum, där jag alltid känt mig som på fel plats.. Generad

Jag får återkomma hit lite dagligen och läsa på lite :) Jag hör inte hemma bland druider och shamaner egentligen men har mycket gemensamt med dom vet jag, kanske det fins en liten vrå här för mig?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

BranDuir
7/13/08, 2:26 PM
#11

#10 Självklart finns det det…välkommen!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Rita-S
7/13/08, 2:29 PM
#12

#11 tack :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lightseeker
7/13/08, 2:51 PM
#13

hej alla, fin bön som bodvar #4, har delat med sig av.

Annons:
maximiljana
7/14/08, 12:13 AM
#14

Här kommer jag!Såg någonstans att du hade slagrutekännedom i din kurs så jag kanske kan höra hemma här också.

lightseeker
7/14/08, 12:27 AM
#15

oj, såg just nu att helt plötsligt så finns den här sidan med bland de övriga ifokus-sajterna, den var osynlig innan, som det ofta är med nya sidor. Kul!

blodtopp
7/14/08, 10:56 AM
#16

Och jag hittade hit via ett tips. Men inte hittade jag den i menyn först. Nu ligger den som favorit i alla fall.

Jag må vara wiccan och häxa, men shamanismen ligger mig väldigt nära. Ska bli kul att se vart det bär hän =)

Jodrena
7/14/08, 6:49 PM
#17

Ja, jag har ingen stämpel på mig alls. Jag sökte mig till häxorna för de låg närmast och där var det ju brett med olika slags människor utöver häxorna. Jag vet fortfarande inte "vad" jag är, men det är också helt ovikgit för min del så länge jag vet vem jag är och vad jag gör.

Det skiljer ju inte mycket på varken innehåll eller medlemmar på den här sidan och häxor, men kanske så småningom, blir det en skillnad som jag ändå ser fram emot :)

rosmarin90
7/16/08, 1:40 PM
#18

Så nu är jag medlem härinne, tror jag kommer att trivas bättre här än på häxorifokus.

Framförallt är jag shamanintresserad. Jag har gått en del kurser och gjort trumresor. Vi har en liten shamangrupp i Östergötland, men det är svårt att få ihop så många att vi kan ha regelbundna möten. Så hör av er om ni bor i närheten.

Det keltiska har fascinerat mig sen barnsben, läst allt jag kommit över om Kung Artur och framförallt Merlin. Men Wicca har av någon outgrundlig anledning inte lockat mig. Så Druidismen är kanske det som jag kan känna mig hemma i. Naturen, naturmedicin och gammal folktro ligger mig varmt om hjärtat.

CoolRose

Upp till toppen
Annons: