Annons:
Etikettläkekonst
Läst 1002 ggr
Lorelai
2008-07-07 21:56

Helandet känt som healing

Nu är inte jag den mest insatta i ämnet, men kom att tänka lite på hur helandet går till. Hur olika folk gör.  
Reiki är ett känt ord rörande helandet och åsikter om saken har jag inte, eftersom jag inte känner till hur reiki fungerar.
Men själv som förr när jag helade. Då vet jag att visualiserandet var avgörande.
Satte mig ner, ok oftast la jag mig ner och somnade direkt jag var klar. Blundade och såg framför mig min väg till den helandet skulle ta sin plats. Väl framme hos personen sökte jag mig in till personens kropp där det sjuka fick sig en tydlig form. Vid den punkten kunde jag enkelt plocka ut det sjuka bit för bit och släppa ut till alltet igen. Söndra det till småbitar så det inte skulle utgöra ett hot mer.
När kroppen var tom för hur jag hade visualiserat mig det sjuka, eller lämnade kvar lagom för kroppen att själv besegra. Lämnade jag kroppen i min syn, återvände till mig själv. Stängde ner vägen och öppnade mina egna vakna ögon igen. För att somna..
Exakt hur jag använde mig av kraften, energierna där kan jag inte förklara. Det är tio år sedan sist. Minnet om saken sviker.

Så.. hur gör du? Vad har du för åsikter om saken? :D

 Var väl mött

Annons:
[trumman]
2008-07-07 23:05
#1

Healing iFokus kanske är mer denna frågas hem?

Mvh, T

Lorelai
2008-07-07 23:11
#2

Kanske det.

BranDuir
2008-07-07 23:16
#3

Ser ju detta mer om en helande resa i anden än healing ala nyare övertygelser som reiki eller liknande…kan ju rekommendera "Shamansk Healing" skriven av Alberto Villoldo…där finns liknande upplevelser och tillvägagångssätt beskrivna!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lorelai
2008-07-07 23:43
#4

Ja det får jag kolla upp.
Arbetar ju inte längre med detta. Men har blivit sugen på att kanske återuppta.

Jodrena
2008-07-11 19:34
#5

um, nu hittade jag hit av en slump. (hoppas jag inte blir bortjagad Generad för det här forumet känns väldigt mycket mer lockande och rätt i min väg än den vi kommer från :P )

Alberto Villoldos bok finns i pocketform för ca 36 kronor på bokus om jag inte missminner mig och om de inte har ändrat priset sedan jag köpte den.

Anco
2008-07-11 20:17
#6

#5 Du är så välkommen så!!! :D

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: