Annons:
Etikettallmänt
Läst 912 ggr
Anco
7/9/08, 11:59 AM

Tankar och grubblerier från en novis sökare

Jag har alltid varit en sökare i hela mitt liv.
Jag har läst mycket och letat mycket.
Olika religioner och trosuppfattningar har jag läst om.

Dock har jag inte förrän nu, när jag kommit i kontakt med HiF och de personer jag där lärt känna och diskuterat med hittat "hem". Naturen och vad den kan lära oss och skänka oss har jag alltid värnat om, men jag har inte i någon religion hittat något som helst belägg för att dessa skulle verka för Moder Jord och hennes gåvor.

Inte förrän nu när jag har börjat att nosa på detta med druider, shamaner, häxor osv.

Idag som vårt samhälle ser ut och som vi behandlar vår stackars planet förstår ja att paganismen bl a ökar, människan är trött på alla dessa religioner som säger att allt blir bra om man bara ber till den eller den guden.
Jovisst… men den eller den guden har inte förmågan att läka vår sargade Moder Jord. Dom tänker inte ens i de banorna, där gäller det bara att förse sig själv och se till det egna jaget.

Nu låter jag säkert mycket kritisk, men ju mer jag tänker på detta, desto mer tycker jag att t ex kristendomen är ett enda stort bluffmakeri som har lyckats att genom tidens gång växa sig helt över huvudet. Med endast de styrandes makt och bästa för ögonen.

Jag kan gott förstå att "naturreligioner" och paganism börjar vinna mark, de värnar alla om vår planet och om människan.
Att hjälpa och hela marken, människan, det borde ju vara det allra främsta och så borde det alltid ha varit.

Jag känner iaf att nu har jag hittat hem och i detta vill jag växa och studera mera. Det är det här som livet handlar om, att hjälpa andra, att värna och respektera vår jord, att ta hand om henne så att kommande generationer kan få glädjen att fortsätta värna och respektera henne.

Utan vår älskade Moder Jord är vi platt och intet.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
BiGavia
7/9/08, 12:05 PM
#1

Vi har lånat Jorden av våra barn..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Lorelai
7/9/08, 12:22 PM
#2

Ja det behövs inte mycket för att komma på ond törn med kristendommen. Det är dem som ställde till det till att börja med. Profit hela vägen..
Jag delar din glädje för de gamla sättens återvändande.  Men har vi verkligen sett det mörkaste molnet på deras himmel än?

Anco
7/9/08, 2:04 PM
#3

#2 Jag tror nog att molnet kommer att mörkna på än mer när de känner av att folk inte längre går på deras profithungriga prat utan att folk faktiskt ser igenom detta.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lorelai
7/9/08, 2:30 PM
#4

#3 Ja lite så.. jag gick direkt från den här tråden till den om att EU vill stoppa naturmedicin. Där var det jue! Det mörka molnet..

Anco
7/9/08, 4:20 PM
#5

#4 Mmmm… läste också det tråden. Hur kan alla miljoners miljoners kineser och asiater ha haft fel i tusentals år??

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[trumman]
7/9/08, 6:02 PM
#6

Det har inget med om det är FEL eller inte att göra.

Det är PGA att det FUNGERAR som är felet.

Tror ni dom hellre skulle marknadsföra

a) en medicin som botade cancer, ett engångsköp

eller

b) bromsmedicin som hindrade cancern att spridas men som du måste KÖPA resten av livet 

Det handlar såklart om pengar.

Igen.

Mvh, T

Annons:
Lionadh
7/9/08, 6:08 PM
#7

Ja häxorna brändes ju på medeltiden, så om man får sitta i fängelse för att be en bön eller ge healing eller ta en örtbrygd är väl inte så nytt precis.

Men mörkt är det. Så ser jag på det.

/Maud Lionadh

Never Again The Burning Times….

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Anco
7/9/08, 6:34 PM
#8

#6 Jag menade inte att dom har haft fel, utan att beslutsfattarna idag inte ser så långt som lite österut för att hitta det som asiaterna har vetat om i tusentals år, utan dom påstår att det bara är humbug osv….

Självklart rör det sig om att penningstinna pungar vill ha mer, och ju mer skit vi stoppar i oss, desto mer måste vi stoppa i oss.

Visserligen finns det säkert dom som måste ta vissa mediciner, men i de allra flesta fall finns det ju faktiskt alternativ.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

aris-eile
7/11/08, 7:07 PM
#9

Vi anser att det är ett hot i sig, alla dessa personer som vill lägga händerna på så mycket, men har för vassa naglar att den sköra väven rämnar.

Ju fler där är som rycker och sliter i livets väv, desto större hål blir det. Mycket av det som sker nu med uppvaknandet hos individer, drar även med sig andra, som vill mer än de kan hantera. Man kan inte bortse från att de flesta har en gravt mänsklig sida, med allt vad det innebär av egna intressen.

Häxor, trollkarlar, shamaner och neopaganer… Det finns många former av uppfattningar som även innehåller individer av tveksam karaktär.

Upp till toppen
Annons: