Annons:
Etikettallmänt
Läst 1173 ggr
BranDuir
9/9/08, 1:09 AM

Behövs...

denna sajt?

Ärligt svar önskas…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
BranDuir
9/9/08, 1:13 AM
#1

Jag ställer frågan med öppet sinne, behövs den inte så lägger jag ner den…känns onödigt att lägga ner en massa tid jag inte har på ett forum som står stilla!

Visst är det ett hjärtebarn , men är det inte levnadsdugligt så är det bättre att det får somna in stilla…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

SEViking
9/9/08, 1:36 AM
#2

Det är stiltje på alla sajter till å från, denna har ju mycke rörelse ändå för å vara en ny sajt.

Men, om du anser dig inte ha så värst med tid, eller att du känner den onödig eller överflödig så tycker jag du ska lägga ner den.

SEV Oskyldig

BranDuir
9/9/08, 1:44 AM
#3

#2 det var inte det jag frågade om….jag har öppet sinne….jag frågade om NI tycker det behövs!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

SEViking
9/9/08, 1:50 AM
#4

Jag ser det som så, allt har en mening, även denna sajt. Men även det undran du har.

Jag svarade kanske, för jag ser ett behov i förlängningen. Däremot så kanske DU behöver din tid till annat, och då kan ju ett liknande forum startas upp igen då det mer behövs. Så att du under tiden kan ägna din tid till saker som kanske känns viktigare.

Allt har en mening, även denna dialog.

SEV Oskyldig

Lorelai
9/9/08, 2:26 AM
#5

Tycker det är ganska tidigt i dess liv för att avgöra det. Alla forums behöver tid. Reklam och tid.. denna har reklam nog, nu är dte bara tiden som behövs.
Visst är den kraftigt dominerad utav Häxor.. Men jag ser sakteligen hur fördelingen börjar komma på plats. Inte fördelingen på medlemmar.. utan i tänket.

Jag har mer att kännaigen med häxor.. känner till språket som är där. Vet mer om vad som är okej och så vidare. Här är mer okänd mark.. jag är lite mer osäker på tonen överlag.
Men den är inte döende, den är som forums är nykläckta.
Försiktigt stigande..
När det ser likadant ut på dess årsdag då kan man ta beslut am avlivning. I mitt tycke..

Personligen får jag uppfattningen att du BD, är en upptagen man. Upptagna män kan ibland behöva tänka på sig själv med. Skapa sig tid för sig själva, inte glömma den biten. Då är ett fourm som är nykläckt en enkel kostnad.

Röstat svar: Vet inte.

neina
9/9/08, 2:41 AM
#6

Jag röstade JA, för att jag inte, på internet, hittat ett liknande forum. Nu är min erfarenhet av forum begränsad, så om jag tycker här är tillräckligt mycket liv och rörelse för att hålla mig sysselsatt, så kanske det inte säger så mycket Glad

Vad krävs det av dig för att "hålla igång" ett forum? Det verkar ändå finnas mycket engagemang bland medlemmarna, kan vi inte hjälpas åt?

Dessutom håller jag med Lorelai, att det tar tid innan något på internet blir etablerat. Kanske man ska försöka hålla ut lite till, och 'marknadsföra' så länge? 

I slutändan blir det ju vad ansvariga känner är rimligt, och det respekterar jag till fullo.

Annons:
isnornin
9/9/08, 10:26 AM
#7

Jag röstade ja, skriver inte så mycket själv än så länge, men jag är väldigt nyfiken på ämnet!

MVH Isnornin

BranDuir
9/9/08, 10:32 AM
#8

Måste ju förtydliga ..igen…jag tänker inte lägga ner …jag frågade vad NI tycker!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Anco
9/9/08, 11:23 AM
#9

Jag röstade JA. För min del behövs denna sajt, då jag är i lindan av mitt sökande och här har funnit en hel del av det jag sökt efter.
Jag har funnit stor glädje (och nytta) i att läsa och begrunda många av trådarna.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Coturnix
9/9/08, 11:31 AM
#10

Jag tycker att det är en bra sajt med mycket material och kunskaper att läsa. I övrigt uttrycker Lorelai hur jag tänker:

"Jag har mer att känna igen med häxor.. känner till språket som är där. Vet mer om vad som är okej och så vidare. Här är mer okänd mark.. jag är lite mer osäker på tonen överlag."

Vi kanske skulle behöva några "lekar" för att slappna av lite? Någonting som alla kan vara med på utan att det kräver så mycket insikt, kunskap i ämnet. Så börjar man ju avancerade kurser i kroki till exempel…så öppnar det eventulla låsningar.

Mvh Coturnix

Eremitha
9/9/08, 12:33 PM
#11

Jag röstade ja.

Även om min egentliga hemvist är esoteriken (AU), som rymmer hela den essentiella kunskapen, så anser jag att ett sånt här specialforum fyller sin funktion och är viktigt.

Den esoteriska kunskap som shamanismen och druidismen förmedlar är liksom en alldeles egen, speciell nyans av den gamla kunskapen. Det praktiska, jordnära kombinerat med insikten i andra världar, tror jag har en djup anknytning i våra hjärtan och kroppar.

Så jag hoppas på ett blomstrande, mognande forum, fyllt av berikande samtal i ämnet! Och självklart lekar och skratt också!

Fair Winds and Following Seas!

chik
9/9/08, 2:04 PM
#12

Jag svarade JA.

Jag har viserligen inte varit aktiv här, men jag läser o lär .

Men att det är arbete det för står jag..

   Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

BiGavia
9/9/08, 4:13 PM
#13

Ja, jag tycker den behövs för att dessa frågor som tas upp här inte ska drunkna någon annan stans!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Annons:
Bodvar
9/9/08, 4:23 PM
#14

Behövs och behövs… Jag klickade "vet inte" för jag vet inte. Men vare sig den "behövs" eller ej tycker jag att det kan vara intressant att ta del av andras tankar och att utbyta idéer och synpunkter.

Dock känner jag mig kanske lite som en gammal gubbe och stofil. Lite "off" vad gäller forummiljö. Jag är ju inte den som skriver flera inlägg om dagen, eller kanske inte ens kollar sidan varje dag. Och inte använder jag smileys heller. Cool (hoppsan!)

Så för mig kanske inte sidan "behövs" om jag ska vara ärlig. Kommer den att läggas ner kommar jag inte gråta över det. Men finns den kvar kommer jag att fortsätta att besöka den och när andan faller på och jag har något vettigt att säga kommer jag göra det.

Men bara för att det inte skrivs 439 inlägg i timman betyder det ju inte att sidan är meningslös eller att man behöver bekymra sig över att det råder tystnad. Eller?

Allt gott!

Bodvar

Coturnix
9/9/08, 4:50 PM
#15

# 14 Det där var ju bra skrivet. ( Jag antar att det finns något slags "krav" på att det måste vara en viss omsättning på forumen för intäkternas skull. Jag kanske har fel. Med "lek" menade jag inte ot trams)

Lorelai
9/9/08, 5:57 PM
#16

Ja men visst.. Bodvars inlägg är som alltid, ett ypperligt inlägg.
Jag skriver inte så mkt i något forum i nuet. Har få saker jag känner att jag kan få ut. För mig är det nu mer privat komunikation på alla platser. 

Så är jag faktist inte en bra trådstartare.. jag bara är inte det. Mina trådar är antingen funktionsodugliga eller bara rent av dumma. Ibland kommer det något  utav dem, men då är det oftast ett svarsinlägg jag redigerar om lite.

Jag tycker om tanken på lekar.. :D Få igång besökandet.
Idag när man skriver vet man att svaren kanske dröjer. Dröjer svaren kanman tappa sig i besökandet och takten på trådens samtal tappas.

Jag gillar sajten.. men utveklar liksom mina egna sidor och detta tar tid. Under den tiden kan jag bara tillföra det som är pågående process. Den andliga biten är inte under luppen nu.
Kanske är det en brist? Att inte kunna släppa och ignorera vad som ropar på att bli bearbetat.. men jag har valt det sättet att processa.

Lionadh
9/10/08, 9:56 PM
#17

Jag svarade ja, men jag har nog fel? Jag brukar ju ha det?Obestämd

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

BiGavia
9/11/08, 12:13 AM
#18

Bodvar och Lionadh ni behövs!!!!!!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[trumman]
9/11/08, 1:38 PM
#19

Jag klickade "vet inte", för Trolltrumman fyller iaf min kvot av shamanism-forum, druiddelen är mycket intressant men kanske lite för snäv nisch för att kunna uppfylla iForums bestämmelser över aktivitet man måste ha?

Mvh, T

BiGavia
9/11/08, 6:53 PM
#20

Måste man nå ett aktivitets mål… så ni säger de!!

Om det är ett problem , får ni väl flytta  flikarna härifrån till Häxor och samarbeta där eller!! Tycker det är viktiga och givande frågor!!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Annons:
BranDuir
9/11/08, 6:57 PM
#21

Än så länge så har vi inga problem med aktiviteten….mätaren visar grönt…..

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jennix
9/11/08, 7:19 PM
#22

#19  Nej, I Fokus har inga såna krav ovanifrån Ledningen. Flört Det enda är väl om Sajtvärden tröttnat och inte visat sig på år och dag och INGEN skriver på flera månader, då kanske dom lägger ner - men inte som det är härinne.

Jag har varit med om att sajter blomstrat upp efter flera månader. Häxor I FOkus var rätt tyst ett långt tag men sen fick det en kick.

När det gäller shamanism så finns ju Trolltrumman men I Fokus känns lite mer inriktat på social samvaro. När det gäller Druid har jag ingen aning.

 Om det behövs eller inte, ingen aning. Det kan ju bli kul ändå…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[trumman]
9/11/08, 11:06 PM
#23

Ok, jag trodde det :) skönt att höra att det inte är helt whacked.

Mvh, T

Airamya
9/11/08, 11:08 PM
#24

Jag röstade 'vet inte', för hur ska jag kunna veta det? Det kan ju vara så att någon behöver den och då behövs den ju.

Men jag trivs här inne :) Det räcker gott för mig :)

Iram
9/13/08, 1:57 PM
#25

Jag kan bara säga att även Häxor hade en lång startsträcka. I över ett år låg index lågt, för att i vintras plötsligt flerdubblas. Många nya medlemmar hittade dit och snöbollen var i rullning.

:-)

Blodeuwedd
9/13/08, 6:32 PM
#26

Jag vet inte riktigt vad jag tycker.
Jag har ju varit på Häxor tidigare och många av de som är där är även här. 
Det hindrar åtminstone mej från att starta trådar och fråga för att slippa bli fördummad med dumma kommentarer och osämja.
Jag känner att jag väntar och läser, men tanken med detta forum är nog rätt.

BritaR54
9/18/08, 8:45 PM
#27

#0 Adderar du "kanske" och "vet inte"?

Annons:
Sebastian
9/18/08, 8:58 PM
#28

Klickade ja. Jag tror att alla forum som för folk som oss (generaliserar jag vet) närmare varandra är av godo. Men vilka är alla som tryckt nej? Och varför? Är det troll här inne bara för att sabotera?
Eller törs ni kanske inte säga vad ni tycker?

Coturnix
9/18/08, 9:02 PM
#29

Nej det var dåligt …utan kommentarer ingenting att bry sig om.

lightseeker
9/18/08, 10:31 PM
#30

Jaa, det här trollet har i varje fall röstat ja, men jag trodde just inte att det var ett krav på att man skulle kommentera, också…

Sebastian
9/18/08, 10:46 PM
#31

Nej det är det väl inte. Men om man nu tycker forumet är onödigt så kan man ju tycka att eftersom man tar sig tiden att rösta kan ta och motivera varför man tycker som man gör.

neina
9/19/08, 1:03 AM
#32

#28 jag undrar också vilka det är, och om de vänligen kunde berätta varför de klickat nej. Eller för den delen, om de inte tycker forumet behövs, kan de ju spara sin tid och inte gå hit?

[trumman]
9/19/08, 12:40 PM
#33

#28 Såklart är det troll :) folk som bara surfar, ser en poll och MÅSTE rösta och gärna negativt, thi thi fukking thi… så där ÄR det ju på forum. Därför skall man kanske göra omröstningar av detta slag enbart tillgänglig för den "inre kretsen" av folk man har inbjudna till den slutna delen av forumet - som kan ordnas av admin (hint hint) ;)

Som Iram gjort med "Häxkitteln" menar jag.

Mvh, T

[trumman]
9/19/08, 12:40 PM
#34

Kan inte admin se VILKA som tryckt vad?

Mvh, T

Annons:
BranDuir
9/19/08, 1:29 PM
#35

#34 Nej tyvärr kan vi inte se vem och vad som röstats…men visst är det troll de finns ju av alla de slag!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lionadh
9/19/08, 1:35 PM
#36

Vi tror väl ändå på trollen? Flört Fast de är ofta bråkiga…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Jennix
9/19/08, 1:42 PM
#37

FlörtMan kan väl tycka att sajten inte behövs men ändå använda den när den finns? Flört

Det syns ju att många har röstat Kanske eller Vet Inte också, som jag skrev i mitt första inlägg gjorde jag det. Jag står för att jag röstade så, jag läser härinne ändå för att se hur forumet utvecklas. Ett behov kan inte uppstå direkt, det måste ju fylla ett tomrum först innan det kan bli ett behov.

Jag VET inte om det behövs, det återstår att se.

Men bara för att man inte är superpositivt och peppande så måste man väl inte vara ett Troll? Man kanske bara är feg och inte vågar skriva vad man tycker? Det är mänskligt, speciellt som vissa är rätt "raka" med vad dom tycker… Det är lätt att bli sårad, om man t.ex. är känslig som jag.

Eller ska alla som inte röstade självklart JA kickas ut? Tungan ute  Ni ville ha ärliga svar, men frågan är om alla är beredda att ta ett ärligt svar utan att bli irriterade…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

neina
9/19/08, 6:39 PM
#38

#37 jag är inte irriterad, ärliga svar är bra (och det enda relevanta), men jag bara undrade, om de som ärligen inte tycker att sajten behövs, de som har sina behov fyllda på annat sätt, ja, då behöver de ju inte lägga sin tid här heller? Självklart är de välkomna, jag menar inte heller att någon ska "kickas ut", det är bara en fråga om vad man väljer att göra med sin tid. 

Jag förstår verkligen din ståndpunkt att man kan svara 'vet inte' och ändå gå hit och läsa Glad för man vet ju inte, som du säger, förrän man provat! 

Floreat!

Jennix
9/19/08, 6:57 PM
#39

#38  Det lät bara som att det kom en hel drös med kommentarer om Troll, och jag tror inte att det BARA är därför det är så många svar, utan att det finns folk som inte har velat svara.  Flört 

Jag upplever ofta att det är svårt för starka personer som är vana vid att säga sin åsikt, att förstå att andra kanske inte VÅGAR skriva det dom tycker - speciellt när åsikten kan vara avvikande. Därför kände jag att jag ville belysa diskussionen från ett annat håll.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Waara
9/19/08, 9:06 PM
#40

Kanske skrev jag,.. men borde ändra till Ja, fast det gick ej.

Bara för att jag inte e så aktiv nu, finns det ju säkert en hel del andra som vill.. så därför är det klart sajten behövs!

blodtopp
9/24/08, 12:13 AM
#41

Jag svarade Vet inte, och det för ett bra tag sen… Är inte så aktiv här inne men gillar sidan. Men det är svårt att veta om den 'behövs'. Tja, varför inte? =)

Annons:
enola
9/24/08, 2:35 PM
#42

Jag hittade ju precis hit och vart jätteglad, klart den behövs! Har vart mycket intresserad av shamanism, och forskat en del i det på nätet och köpt en del böcker i ämnet. Men det är mycket intressantare att dela med sig information såhär på ett forum! :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Upp till toppen
Annons: