Annons:
Etikettkeltiskt
Läst 1653 ggr
maximiljana
2008-10-24 20:50

Fornfolkets kunskap

http://www.bowestling.se/index.htm

Spännande forskning.Ta en minut och läs.Dessa stenar finns över hela världen

Annons:
BiGavia
2008-10-24 21:05
#1

Oja, men förstår vi deras budskap,  kan vi stilla vårt sinne så mye?

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

maximiljana
2008-10-24 21:43
#2

Jo men BiGavia.Om du kikar runt på sidan så ser du att det används för bl.a Navigation Kommunikation,Gränsdragning,Orientering,Jakt.

Klicka på Varför. Australiens urinnevånares sånglines kommer av detta system.Här är vi hemligheterna på spåren.Bevisen för dig själv får du om du använder slagrutan.

Kom igen nu BD.Ut och testa i de smålänska skogarna!

BiGavia
2008-10-24 23:02
#3

Hm,, okej slagruta…jag återkommer!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

neina
2008-10-25 00:50
#4

**"F: Hur kunde forntidens folk lyfta dessa enorma block?
**S: Man behärskade konsten att minska på gravitationen. Antagligen med hjälp av ljudvågor eller tankekraft jfr. med  levitation."

Finns det inte någon rimligare förklaring?? Stonehenge och Pyramiderna tycks i alla fall inte ha byggts med levitation, och stenarnas placering i dessa magnifika verk är inte mindre precis än stenblockens. 

Men detta ställer jag mig särskilt tveksam till:

"En kontinuitet av stenuppläggning har skett under flera tusen år. Vartefter landet höjde sig, efter inlandsisens tryck, byggdes nya system av block utefter de nya kusterna."

Jag har mycket svårt att tro att ett bruk att placera stora stenblock på specifika vis (närmare bestämt, enligt sidan, sex olika bestämda vis), skulle överleva oförändrat i årtusenden. Det är högst osannolikt att någon tradition alls pågår oförändrad under så lång tid - särskilt om det är något så arbetskrävande. 

Det är mycket möjligt att slagrutor ger särskilda utslag vid dessa stenar, men i min mening får det nog bero på andra saker, än att människor placerat stenarna för att åstadkomma en viss effekt. 

Vad säger ni?

maximiljana
2008-10-25 12:43
#5

http://www.catshaman.com/19kult.htm

Här kan man gå in och läsa mer om dessa stenar.Lite mer rumsrent kanske.

Grejen var den att slagruteutslag likt ett linjesystem går att finna mellan dessa stenar.Dock ej på andra stenbumlingar som finns i naturen utan just de som tycks vara uppallade och uppfyller kriterierna för sk uppallade stenar.

De flesta kan lära sig använda slagrutan liksom de flesta kan lära sig sjunga.Men alla blir inte musiker Dock sjungs det och spelas  det ofta hos allmänheten.

Där menar jag att slagrutan är ett ypperligt instrument att påvisa egendomligheter bland våra fornminnen som tyder på en tanke bakom konstruktionerna.En tanke utöver kulthandlingar.

Dock får vi säkert veta av följande inlägg att slagrutan är av 0 och intet värde då dess funktion ej påvisats vetenskapligt.

Nu skall jag rida ut i solskenet och leta dessa stenar.Dokumentera,mäta om linjerna finns för att utesluta inlandsisens avlämnande.

Upp till toppen
Annons: