Annons:
Etikettallmänt
Läst 624 ggr
SEViking
2008-10-09 12:53

Vilket skulle ni välja?

Idag skulle jag operera min tumme som lade av den 28/9. NU har det tydligen gått för lång tid, så nu kan dom inte använda senan som gått av längre. Så jag fick gå hem och välja vilket finger dom ska ta senan av, eller om jag ska fortsätta ha tummen kvar obrukbar.

Så, dagens fråga. Vilket finger ska ja låta dom ta?
eller ska ja låta tummen vara som den är?

Sjysst dilemma va. ha ha ha

SEV Rynkar på näsan

Annons:
Ganna
2008-10-09 13:10
#1

Vänster (eller höger, om du är vänsterhänt) hands pekfinger.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

aris-eile
2008-10-09 13:23
#2

Jag skulle nog välja pekfingret på den hand jag mest använder… Enklare att träna upp i det närmaste full funktionalitet då, kan jag tänka mig… men något säger mig att det gäller den skadade handen, så valet ligger nog inte i höger eller vänster här…

BiGavia
2008-10-09 13:28
#3

Tummen behöver du. Pekfingret för pincettgrepp. Långfingret är stöd till Pekfingret. Lillfinger för balansen. Blir Ringfingret kvar. Jag skulle välja så!  Lycka till!

varför blev bokstäverna stora??

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BranDuir
2008-10-09 16:29
#4

då hade jag valt att låta tummen vara obrukbar….man ska inte välja mellan pest och koler iofs….men kan de inte laga det, så ska det ju heller inte ersättas m,ed en sådan lösning…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lionadh
2008-10-09 16:50
#5

Ringfingret är det svagaste i handen. Så det skulle jag välja. En ring kan du ju ändå ha på den?

Kram SEV Ibland är det val mellan pest och kolera. Önskar dig god bättring.Kyss

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

SEViking
2008-10-09 18:05
#6

Hej å tack för era svar,

Nu är jag ju en programmerare åxå, så att sabba ett till finger blir ju vanskligt vid programmering. Å att sedan lära om hjärnan att den senan jag väljer ska betyda tumme kommer ju att ta ett tag åxå. Nu har ja ju gått 11 dagar utan tummens funktion, så jag lutar nog åt BD¨s förslag.Å sen behöver dom ju inte öppna så mycke om dom bara ska rensa eventuella benfragment som legat å skavt, men kanske kroppen sköter sånt själv tillåme.

Den funkar ju det lilla den gör i vilket fall, eller va tror du BD? Du har ju känt på den. Å det va ju faktiskt du som konstatera att senan va av, utan din diagnos hade jag ju inte gått till en annan sjuka.

Ja ja, så kan det bli, jag får ta mig en funderare.

Tack för era åsikter

SEV Oskyldig

Annons:
BranDuir
2008-10-09 18:22
#7

jag hade nog valt som du att minimnera ingreppet , och bibehålla funktionen i de andra fingrarna….tummen fiunkar ju i allt annat är sträckfunktionen

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ganna
2008-10-09 18:23
#8

#6 Programmerar du lär du ju behöva pekfingrarna ja… ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Waara
2008-10-10 12:54
#9

Hade förmodligen oxå valt att avstå ingreppet, fast det har vi ju redan pratat om.. ska önska dej Lycka till med din tumme o hoppas på det bästa.. tror du väljer det som blir bäst för dej..

Brokenfether
2008-10-11 00:10
#10

Krya på dej SEV och behåll tummen som den är…om den inte bara hänger och slänger så kan du kanske använda den lite ändå. I värsta fall, kan dom inte rycka en sena från ringtån eller nåt..Tyst Kram Broken "den påhittige" Flört

neina
2008-10-11 03:22
#11

Känner inte till vad för funktionsnedsättning du har i tummen, men vad jag har förstått är tummens funktion mycket viktig för att fungera i vardagen (nu talar jag inte om ditt arbete som programmerare). Baserat på det, vill jag uppmuntra till att rådfråga en arbetsterapeut eller sjukgymnast, eller ta dig själv en funderare, på tummens funktion. Faktiskt, skulle jag närmast rekommendera att prata med en arbetsterapeut. 

Det är ingen liten fråga du väger just nu. Prata med en person som har erfarenhet av händernas och fingrarnas funktion i vardagen = arbetsterapeut. De har infallsvinklar som varken du eller personer på forumet kunnat tänka på, men som likväl blir viktiga för din framtida livskvalitet! 

Lycka till, och jag önskar dig hälsa och välgång framöver!

Brokenfether
2008-10-13 21:25
#12

Ho ho..SEV lille…hur har det gått med din tumme? Man får va nyfiken när man bor i skåne…Cool Krya kram

SEViking
2008-10-13 22:22
#13

Tummen e likadan, ja har inte valt nåt ännu, men nu har ja ont som fan i armvecket, tydligen ligger senan där. Men allt går över med Whiskey har ja märkt ha ha ha.

SEV Cool

Annons:
Lionadh
2008-10-13 22:24
#14

Krya på dig SEV! Hoppas det ordnar sig på bästa sätt….Kyss

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

SEViking
2008-10-13 22:28
#15

Tack, det gör det ju alltid. *ler*

Hoppas bara att det blir mitt bästa sätt å inte nån annans, ha ha ha

SEV Cool

BiGavia
2008-10-13 22:32
#16

Kramar din tumme försiktigt SEV, å masserar din arm….

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Upp till toppen
Annons: