Annons:
Etikettallmänt
Läst 746 ggr
enola
2008-12-13 04:05

Rymdomten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett år sedan var jag intresserad av tomtar och läste allt jag kunde komma över. Hade lite planer på att gå ut i skogen och försöka komma i kontakt med en trevlig tomte men det vart aldrig av på det viset jag trodde.

Jag drömde en natt att jag och 2st polare satt ute i skogen på en stock i natten och tittade på stjärnhimmelen när plötsligt en stjärna började röra på sig och närmade sig. När den var ca 4-5 meter ifrån oss så såg vi att den var stor som en flugsvamp och den landade en bit ifrån oss. Den såg väldig hi-tech ut, det fälldes ut landningställ, det rykte lite och det lyste ifrån den och ut steg 3st ljusvarelser, dem såg lite ut som streckgubbar. De vandrade runt bakom oss men jag vågade inte följa dem med blicken först, men sen sammlade jag mod och vände mig om. Men där stod inga lysande streckgubbar utan där stod en rymdtomte, den var ca 1 meter hög, hade en lila/blå kropsdräkt på sig men inget skägg som på min skulptur, men formen på huvudet var precis lika. Jag lyfte upp han under armarna och hälsade han välkommen till vår planet, sen vaknade jag tyvär.

Drömmen var så speciell och tomten också så jag var tvungen att få ut den i "verkligheten". Gjorde den i stengodslera under en skulpturkurs på folkhögskola, den höjde rätt många ögonbryn och speciellt när jag berättade om drömmen.

Har ni föresten tänkt på varför tomtar har så långa, spetsiga luvor? Kanske gömmer de ett huvud liknande den som jag drömde om? Skrattande

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Annons:
neina
2008-12-15 23:28
#1

oj… spännande… Fin tomte du gjorde också (om det är en tomte?). 

Vad tror du om drömmen?

enola
2008-12-16 02:51
#2

De två vännerna som var med mig har jag haft  många, långa och underliga diskussioner med om andlighet, aliens och våra korrupta ledare, och allt annat intressant som vi kommit över för den delen. Så att de skulle vara där och bevittna detta detta med mig är inte så konstigt. Tomten och ljusfigurerna vet jag inte riktigt vad det betyder, men tomten känns som en kär vän till mig nu. :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

neina
2008-12-16 23:31
#3

tomtens bakgrund är intressant, eller hur!

En variant: Tomten är tomten personifierad, Nissen är 'den som först byggde [på platsen]', samtidigt naturväsen och förlevande till oss. Vilket innebär att vi är släkt med platsen där vi bor… 

Håller precis på att lära mig mer om tomtar, vill du berätta lite om vad du kommit fram till?

Upp till toppen
Annons: