Annons:
Etikettallmänt
Läst 580 ggr
neina
11/19/08, 2:31 AM

Hej 19/11!

Den senaste tiden har vi haft glädjen att ha en daglig tråd om dagens glädjeämne. Det är så upplyftande och stärkande! Det är också modigt av alla som skriver där, att välja att fokusera på det som är glädjande för varje dag. 

Kanske vi ska ha kvar "god morgon"-tråden också? Det verkar som att ibland är det lättare att titta inom och säga ett litet "hej", än att öppna upp och berätta om dagens glädjeämne (kanske det är svårt att formulera?). 

Detta är en mötesplats för alla, där det finns möjlighet att 'bara' säga hej (inte så bara!) eller delge dagens glädje, eller ta upp en fråga, en fundering, en diskussion, tipsa om en länk av något slag… Det borde vid det här laget stå klart att vi har en vänlig och ovanligt öppen atmosfär här, den får vi värna om och upprätthålla. 

Med detta vill jag ha sagt, att det står öppet, och är välkommet, att skriva ett inlägg, starta en tråd (en relevant tråd, så klart, men här är högt i tak), kommentera. För ett tag sedan startade jag en tråd om "vad vill du ha", förhoppningsvis som en tankeställare om vad som kunde vara aktuellt att starta en tråd om. Där finns lite idéer till trådar, och ni som nämnde önskemål, ta gärna upp detta i en tråd! 

Vi vet aldrig vilken diskussion som får fart, men många får det, därför är det bara att lägga ut många krokar! Vi lär oss som mest av diskussionerna… 

Floreat!

Annons:
BiGavia
11/19/08, 8:37 AM
#1

Hej!

Det är gott att söka glädje varje dag!

Även om det vissa dar inte är så lätt. Jag är själv i en sökande och kunskapsöks fas och uppbening av mina kunskaper. Ibland är det otroligt tungt, ibland otroligt lätt.

Glädje å sorg stormar på mitt hav just nu!

Må er dag bli givande!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Anco
11/19/08, 8:54 AM
#2

Hej, visst tycker jag att både godmorgon och glädje trådarna ska vara kvar. Varför inte ihopslagna. Att hälsa varandra godmorgon är trevligt, att fokusera en liten stund på glädjemnen för dagen är upplyftande, (för de som orkar och vill det).

En fin dag önskar jag er alla :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Brokenfether
11/19/08, 11:49 AM
#3

God förmiddag! Mulet men uppehåll. Graderna har jag icke kollat. Sitter just nu med färg i peruken och det svider sa….n i hårbottnen…men,men ska man bli fin får man lida…Skrikandes

Arbetsförmedlingen står sen på listan…nytt ställe ska hittas för min arbetsprövning. Kyrkan sög musten ur mig så det får bli något mer lugnare. En är ju inte 25 år längre…Skäms men inte helt gammal heller…Obestämd

ha en underbart trevlig dag allihop…Kram

aris-eile
11/19/08, 11:51 AM
#4

God morgon…

God glädje…

Önskas alla.

Waara
11/19/08, 1:39 PM
#5

Önskar er en fin dag! :)  

.. kan inte svara på din fråga något vidare neina, .. är inte så flitig med inlägg just nu ,.. men har känt att dagens glädje ämne oxå har tillåtit bara en godmorgon hälsning.. :) 

 Hoppas du blev fin i håret Broken :)

Upp till toppen
Annons: