Annons:
Etikettallmänt
Läst 8334 ggr
Anco
11/25/08, 10:45 AM

Alla nya medlemmar

Vill passa på att Välkomna alla nya medlemmar som har hittat hit!!!

Så roligt att se att det har kommit nya medlemmar hit. Vi hoppas att ni ska trivas hos oss,att ni vill bidra med era kunskaper samt att ni inte är rädda för att ställa frågor.

Det skulle vara väldigt roligt om ni ville skriva en rad eller två och presentera er lite granna, inget CV, haha, utan bara ett litet "hej här är jag" typ :)

Än en gång…. VÄLKOMNA till oss på DS!!!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
CB-Reptiles
12/10/08, 3:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jaha.. *host*

*Harkel*

Testing..testing..1,2  1,2

hörs de längst bak…

Jag heter Thomas Wolf Pettersson och bor i den pitoreska lilla staden arboga, är registread här under cb-reptiles då jag har reptiler som hobby, kunde väll aldrig tänka mig att hitta likasinnade själar här..jag testade på min första trummresa -97 och fastnade helt på shaminismen -98, det har vart många roliga stunder sedan dess*ler*.

Jag bygger trummor, Skallror(bilden) samt lite annat. kolla gärna in min hemsida: www.thompettdesign.com där står det lite mer om mig också..Jag vill bara passa på att tala om att jag har problem med läs/stavning.så ni får ha överseende med det..

Är det något annat så Pm:a mig här eller använd min privata mail: thompett_design(snabela)hotmail.com

Makternas Välgång till er alla önskar T-Wolf

Anco
12/10/08, 9:16 AM
#2

Hallå… trevligt…. Väl Kommen ska du vara. Hoppas att du ska trivas här hos oss och att du gärna skriver… problem med stavningen ….. ja se det bryr vi oss inte om. Det är vad som ligger bakom orden som betyder något.

Tjusig skallra!!

Återigen…. Väl Kommen ska du vara.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BiGavia
12/10/08, 1:47 PM
#3

Jag e inte ny, så om nån vill kolla in mej. Så hälsa på mej på min sida. Alla är välkomna å det är fint med en sån häringa tråd. Problem med stavningen, har så även jag å en ovana att skriva på dialekt ibland. De får de stå ut med CB- riptiles.Skrattande

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Annisangel
12/20/08, 1:20 AM
#4

Hejsan!
Jag blev medlem nyss Skrattande Kul att hitta hit och läsa om lite saker och lära, lära, LÄRA Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

[cherstin]
12/20/08, 8:15 AM
#5

Hej, är alldeles ny här, bara någon minut faktiskt.

Jag har en fråga som jag hoppas få hjälp med. Hur vet jag vilket djur som är mitt kraftdjur? Jag behöver verkligen ett sådant just nu när det känns som om jag är helt tömd på just kraft, ork och energi.

Scoop
12/22/08, 1:46 AM
#6

Hej hej. Gustav heter jag. Bor på Gotland och har hittat shamanismen och druidismens väg som jag tänkte vandra lite mer på.

Annons:
neina
12/22/08, 2:45 AM
#7

Välkommen, cherstin!

Jag hoppas att du ska trivas här. Du ställde en fråga angående kraftdjur, och jag kan bara hänvisa till, att det finns några diskussionstrådar här, med olika vinklingar, om kraftdjur.

Vi som skriver här utger oss inte för att sitta inne med den 'ultimata sanningen' om något (eller hur?!!!), därför kommer varje fråga att få många olika svar, utifrån erfarenhet och kunskaper.

Än en gång, hoppas att du ska trivas!

TraXxie
1/24/09, 3:05 AM
#8

Hej, Fride heter jag. Ny här, lite nyfiken, inte så erfaren :)

neina
1/25/09, 12:58 AM
#9

Välkommen Fride! Nyfiken är bra, ställ frågor bara, det är stimulerande för alla, erfarna som oerfarna, att fundera på bra svar! 

Hoppas du ska trivas!

Mvh,

neina

neina
1/25/09, 12:58 AM
#10

poff (sajten postar mina inlägg två gånger…)

bettanlindholm
1/31/09, 1:02 AM
#11

Hej!

Jag heter Bettan bor i en liten by Oslättfors utanför Gävle. Vad jag håller på med eller håller på att upptäcka är väl inte något man kan stoppa in i något fack eller ism men men shamanism och druid står nog närmast jag lär mej så gott kontaktmöjligheterna tillåter av naturandar kraften och visdomen kommer inifrån för mej jag kanaliserar naturandar gör healing ihop med dom även med såna som levt som människa eller djur men det är alltid naturandar med. Dom människoandar som är med är som mej samverkar med naturandarna här. Jag är säker på att healing inte är ge och få utan samverkan så därför skall det alltid vara naturandarnas vilja i det jag är inblandad i.

Kanaliserar också det dom vill säga om dom når fram till mej likaså djurkommunikation men har något som spökar och gör mej ojordad  fortfarande så ibland är det svårt men det skall väl ordna sej det med men nu kan det ta evigheter innan man fattar det är ju så bra att puzzla ex i ett sånt här forum det går ju ofta upp ett ljus med något man inte förstått när man hör andras. Annars blir det mer som vetskaper inombords för mej svåra att sätta ord på så jag tycker det är superspännande att höra andra som får mer fakta då för mej kan det ta år innan frågor jag har blir besvarade det här blir förhoppningsvis kul.

Ha det bra Bettan

bettin65
1/31/09, 10:33 AM
#12

Välkommen jag är också rätt ny här men det här är en verkligen fin sajt man får många goda  idéer  och emellan åt diskuteras det friskt. Hoppas du kommer att trivas.

neina
1/31/09, 5:43 PM
#13

#12 vad roligt att du tycker det är en fin sajt! Vi gör det tilsammans! 

#11 Varmt välkommen, tack för att du delar med dig av dina tankar.

Annons:
lilla-ja
2/3/09, 3:02 PM
#14

Tant på 50+ som vägrar bli vuxen och stagnera!!! Bosatt en bit utanför Ystad i Skåne.

Har alltid varit intresserad av örter och naturligt läkande. Provat på olika terapier: meditationer, kristaller, homeopati och naturligtvis gamla hus- och örtkurer.

Kokar egna salvor och oljor med egenodlade/plockade örter.

Ideerna och filosofin hos druider o shamaner har jag aldrig tidigare varit i kontakt med, men känner att det finns många beröringspunkter som stämmer väl med mig och min inställning….. Ser fram emot att utforska detta!

Anco
2/3/09, 4:04 PM
#15

Välkommen ska du vara…. Åh så kul med ännu en skåning :)

Jag härbergerar uppe i Östra Göinge.

Gissa om du kommer att få frågor om dina salvor och oljor Flörtbl a från lilla mej ;)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

lenau
2/5/09, 9:27 PM
#16

Hejsan!

Jag heter Lena och är ny på detta. Är nyfiken på det mesta och väldigt mycket på schamanism. Har läst lite men känner ingen som utövar det. Har fått höra att jag ska ha varit jordemor i ett tidigare liv och att jag borde ta upp det här med naturen och dess örter mm. Har gjort en trumresa och blev då mött av en vit buffelkalv. Mysigt!! Skulle gjärna prova igen!

Anco
2/5/09, 9:45 PM
#17

Välkommen ska du vara. Hoppas du kommer att trivas och finna svar på något av det du söker.

Kom ihåg att inga frågor är för dumma för att ställas :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

bettin65
2/6/09, 12:33 AM
#18

Välkommen Glad

Lill-Sue
2/24/09, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Ohayou!

Jag är ny här (erkänn det var en stor överaskning) och har väldigt länge varit nyfiken på druider och schamaner, men har varit så upptagen med det matirella det senaste så jag har varit nära att tappa bort mina andliga sidor.  Men när jag väl är tillbaka hittad så är jag någon form av "häxa" som inte hittat rätt. Det mesta jag har fördjupat mig i har alltid saknat något eller så har något surrat i bakhuvudet att det inte varit det jag sökt.

Jag gillar natur och örter men har inte någon större talang inom det, men det kan vara för att jag aldrig har testat. Jag har alltid aft bra hand om djur och haft lätt att förstå dem. Hanterar kristaller, tarot, resor till "andra världar" genom meditation och drömmande som mest. Andrar springer runt mig och leker hela tiden och vi kan ha riktigt kul ihop. Jag har aldrig varit en höjdare på healig på andra, det enda som händer under healig "passen" jag varit med på så hamnar alla som jag healar i ett speciellt landskap som varit med mig sen jag varit väldigt liten. Men healing på mig fungerar nästan för bra då jag är väldigt motaglig för olika energier. Vilket gör att jag kan ha stora problem med humöret och hur jag mår kan smittas av från andra.

Mitt totemdjur är en stor svart varghona med gula ögon. Hon är mager och raggig päls, men hon är väldigt stark och envis. Hon är också väldigt stolt av sig. Hon ser sig själv som min "riktiga" mor, så jag själv är en liten vargflicka.

Men nu får jag sluta det ser redan ut som ett långt CV och jag behöver inte skriva en bok för en pressentation…

(för er som undrar betyder ohayou morgon, hälsningsfrasen på japanska och jag har fastnat för det, låter lite som ett ylande ^_^;)

Kramar/L

bettin65
2/24/09, 4:22 PM
#20

Hej ja du verkar passa bra här Glad

jag själv har bara varit med i ett par månader, har inga speciella färdigheter vad jag vet bara att jag brukar vara en bra medmänniska enligt andra.

jag är själv väldigt intresserad av detta.

just nu går jag en kurs på distans om örter och läkeväxter. samt läser väldigt mycket om druidism.

hoppas att  du kommer att trivas här……….

Annons:
Lill-Sue
2/24/09, 4:34 PM
#21

Låter fint. Jag skall försöka hitta rätt här bara till att börja med Tungan ute

Anco
2/24/09, 5:31 PM
#22

Hej och välkommen ska du vara Lill-Sue. Hoppas du ska finna dig tillrätta hos oss.

Säger till dig som jag sagt till alla andra tidigare, här inne har vi rätt så högt i tak, inga frågor är för dumma för att ställas.

Iblande kanske man får ett svar som verkar lite avsnoppande, men det är inte så det är menat (i de allra flesta fall). Ta inte illa vid dig.

Nej inte behövs det en hel bok eller CV för en presentation Flört, men ett par ord om vem man är och varför man hittat hit är alltid intressant att höra.

En raggig varghona till mor…. det är inte illa :) Är hon lika 'mammig' som alla andra mammor så har du det inte lätt alla gånger, haha.

Återigen Väl kommen.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

silverorm
2/25/09, 10:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Hej! Denna sida är ny för mig, jag heter Maria är 36 år o bor utanför Göteborg. En natur o djurmänniska, uppvuxen ute i "bushen", med lantgårdsdjur, men blev även kompis med de vilda djuren. Skulle vara roligt att fördjupa sig lite mer, speciellt om kraftdjuret man har, men jag är novis på detta… i mitt hem har jag hund, råttor, ormar, sköldpadda o fiskar, även en människasambo finnes..!Flört Är en hästmänniska i grunden, så nu vill jag veta mitt kraftdjur! Tips mottages tacksamt!Glad

Anco
2/25/09, 10:36 AM
#24

Du är så välkommen hit Silverorm, hoppas du ska hitta något som kan hjälpa dig att finna svar på dina frågor.

Just kring kraftdjur finns det en hel del trådar.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

kjamkjam
3/4/09, 1:05 AM
#25

Hej! Jag är nyligen medlem här.Bor i umeå

Har suttit o läst lite om vad som skrivits här..Kul läsningGlad

Gillar att hänga framför datorn mellan varven

Anco
3/4/09, 9:26 AM
#26

Välkommen ska du vara. Hoppas att du ska trivas.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

bettin65
3/4/09, 11:33 AM
#27

välkommen hit

Annons:
Zartha
3/5/09, 6:30 PM
#28

Tack för Välkomnandet hit Glad 

Ny medlem här Och har stuttsat runt lite och läst här och där, denna vecka. Skrattande Mycket Intressant & kul läsning Flört

--------------------------------------------------------------

ObestämdFörst när vår hjärna ser ett mönster och en aha-upplevelse kommer ur det påstådda, sker en klang mot den egna erfarenheten och kunskap uppstårFörvånad

Orma
4/11/09, 9:22 PM
#29

Hejsan,

Jag är ganska ny här på sidan och tänkte att jag skulle pressentera mig lite :)

Jag är något av en salig blandning och vet inte riktigt vad jag ska kalla mig, medial häxa med egen form av magi som jobbar mycket med energier kanske? Jag följer ännu ingen skola utan låter mina guider och kraftdjur visa vägen. Läser mycket och är även något av en mytologifantast.

Utöver det älskar jag att skapa, smudgefjädrar, skallror m.m. 

Men nog om mig…

Tack för välkomnandet :)

bettin65
4/11/09, 10:29 PM
#30

Kul med lite nytt folk……….

Anco
4/11/09, 11:50 PM
#31

Välkomna ska ni vara, hoppas ni ska trivas. Är det något ni undrar så är det bara att fråga.

Ingen fråga är för dum för att ställas!!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Sannami
5/26/09, 12:33 AM
#32

hej!

jag har kommit i kontakt med den här sidan genom Waara.

Sannamia

Waara
5/26/09, 1:12 AM
#33

Hej, vad roligt du är här! Varmt Välkommen Sannami :)

Wargmane
5/26/09, 1:17 AM
#34

Välkommen Hit!!!Glad

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Annons:
Anco
5/26/09, 10:39 AM
#35

Välkommen Skrattande

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

bettin65
5/26/09, 11:12 AM
#36

Välkommen Glad

cillaj
6/8/09, 7:54 PM
#37

Halloj!

Ja ny e man väl inte egentligen, men man kan jue presentera sig ändå,

finns på min sajt att läsa om för den som vill.

Annars är jag ju på Existens o härjar om dagarna.

Kram på er alla.

Waara
6/8/09, 10:37 PM
#38

Jättekul att se dej här oxå Cilla :) kram & varmt välkommen!

Anco
6/11/09, 7:48 PM
#39

Hallojsan cilla…… välkommen, hoppas du kan röra om i grytan här med Flört

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

cillaj
6/16/09, 12:40 PM
#40

Ja, tack alla, och Anco,

om jag får, så blir det så!!

Virvla-
6/17/09, 11:30 PM
#41

Hej! Jag är en 40+are från Arboga. Pysslar lite med kristaller och reiki. Var på en trumresa för några år sen och blev hänförd.Har gått en trumkurs och är stolt ägare av egen trumma.Glad

Det har inte blivit så mycket trummande som jag trodde men ibland så åker den fram.

Virvla

Annons:
Bersel
6/17/09, 11:45 PM
#42

Hej på er,

Jag är inte helt ny på Iforum direkt, gick med i början av året. Var såå faschinerad av alla möjliga sajter som fanns bl.a denna men var nog mest på andligt, astrologi och övernaturligt.
Till sist blev jag alldeles "snurrig" av allt jag läste och bestämde mig för att ägna de stunder jag hade över på dagarna till meditation och inre reflektion…
Och det var tur att jag gjorde så.. för  bara några veckor efter tvärdog min vältränade ensamstående bror, som vi syskon trott lätt skulle överleva oss alla.
Då behövdes verkligen detta med att lyssna inåt och hämta kraft.

Annars är jag en kvinna på 52år med fem egna och ett bonusbarn. Har alltid varit intresserad av "det annorlunda" Har inga speciella "gåvor", tror jag, men är öppen för mycket. 

Helgen efter midsommar ska jag och min sambo på en grundkurs i Shamanism i Årrenjarke, Jokkmokk
Kände bara att det ska vi absolut vara med på.
Staffan Ljung heter han som har den.Nån som känner till honom??

Undrar också någon har boken; "Shamanens väg" av Michael Harner, som vill sälja den till mig alternativt låna ut den så att jag får läsa den. Betalar givetvis portot båda vägarna.
Den finns inte att köpa längre …slut hos leverantör.

Hälsningar Berit

Waara
6/18/09, 2:46 AM
#43

Hjärtligt välkommen Virvla- vad roligt med din trumma! kan tro du är stolt :) hoppas du skall trivas här ! mvh//W

Hjärtligt välkommen Bersel,
 Mycket varma deltagande tankar till dej för förlusten av din bror.

Har läst om Staffan Ljung och hoppas eran kurs var bra på alla sätt.

Vi får hoppas någon här har den boken du efterlyser, Shamanes väg, tyvärr har jag den inte. Hoppas du skall trivas här på sajten! Mvh//W

Bersel
6/18/09, 10:23 AM
#44

Tack Waara.

Och jag ser verkligen fram emot kursen nästa helg..känns som att den kommer att få mig att ta ett steg framåt.
 Kan skriva några rader sen om kvaliten och så.

Svårt med boken..såg just att det var en till sökte efter den…

Jag önskar er alla en skön och ljus Midsommar.

Kram Berit

Dharana666
6/28/09, 8:00 PM
#45

Hejsan och tack för det varma välkomnandet.

Trevlig sida, är relativt ny inom druidism och shamani, är intresserad av att lära nya vägar.

Har mångårig erfarenhet inom magipraktiserande.

Ödmjukast,

Dharana666

Anco
6/28/09, 9:16 PM
#46

Hej Dharana…. säger ett STORT VÄLKOMMEN till dig.

Ser fram emot många och långa diskussioner Skrattande

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Waara
6/28/09, 9:34 PM
#47

#45 Dharana, varmt välkommen!

Blodeuwedd
6/28/09, 11:54 PM
#48

Välkomna alla ni nya.

Annons:
OleaViola
7/1/09, 5:17 PM
#49

Välkommna  ! Glad

Ewerhof
7/21/09, 8:06 PM
#50

Oj! Har inte sett den här sidan förut. Men, nu é jag här. *vinkar*

Är ny och nyfiken på det här med schamanism, druid sidan vet jag knapp nåt om… Fast egentligen har jag skummat över en hel del genom åren så lite kanske finns i bakhuvudet. Vi får se när jag läst igenom artiklarna. :-)

På min personliga sida, här på iFokus, kan man läsa lite mer om mig…

BranDuir
7/22/09, 1:58 AM
#51

Välkommen ombord!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Anco
7/22/09, 3:39 PM
#52

Välkommen hit :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

creativewitch
7/22/09, 6:50 PM
#53

GladHejsan! Jag är också ny här på iFokus. Det ska bli så kul att få lära sig lite mera om shamanism och lära sig vad som är den största skillnaden mellan shamanism och wicca, bland annat. Vet inte helt själv vart jag står, brukar kalla mig lite slarvigt för häxa bara.

Ser glatt fram emot många timmars läsning nu här på forumet!

OleaViola
7/22/09, 9:06 PM
#54

välkomna både Ewerhof och Creativewirch  var inne och tittade på din blog intressant kul att läsa……….

Migina
7/25/09, 11:01 PM
#55

Hej Alla! Blev tipsad av god vän om iFokus och är helt klart imponerad. Här finns ju allt man behöver.

Är så ny att jag inte hunnit få in bild och presentation (vilket jag jobbar på Skrattande).

Kort om mig så länge. Har jobbat med shamanska tekniker i ca 15 år och just nu är jag mycket inne på den andinska traditionen. Mmmmm, man utvecklas hela tiden och möter nytt varje dag. Härligt!

Annons:
neina
7/26/09, 1:11 AM
#56

Varmt välkomna alla! Ser att det har 'droppat in' ganska många under en tid, vad roligt! 

Hoppas att ni tycker att det är intressant här, god ton och inspirerande diskussion. Och skriv gärna, ställ frågor, ge tips, allt möjligt. 

Floreat!

[rore]
7/29/09, 9:03 PM
#57

Hej! Rore är mitt nick och jag har alldeles nyss hittat hit.Glad

Grönare än grön kan man väl säga.

Kan ingenting om detta stora ämne,

vet i stortsett inte så mycket heller.Skäms

Men nyfiken är jag och det käns roligt att ha hittat hit. Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll./ Rore

Waara
7/30/09, 12:16 AM
#58

Hej Rore! vad kul att se dej här oxå! Hoppas du ska finna mycket intressant här :) Välkommen och trevlig kväll till dej med!

[rore]
7/30/09, 8:51 AM
#59

Tack snälla waara!

Kul att se digGladDet var ett tag sen sist

OleaViola
7/30/09, 1:48 PM
#60

Välkommen rore kul att se dig också här…….

[rore]
7/30/09, 2:05 PM
#61

GladTack, det ska bli spännande

Anco
8/1/09, 4:53 PM
#62

Creativewitch, Migina och Rore…. Välkomna hit.

Hoppas som redan sagts att ni ska trivas här hos oss.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
[rore]
8/2/09, 11:10 AM
#63

Glad

Delfinen
8/14/09, 10:41 PM
#64

Hej hopp allihopa.

Blev medlem iFokus i lördags men har hållit till på katter mest hela tiden där jag får mängder av goda råd och hjälp om min sjuka katt.

Tog några dagar innan jag upptäckte att man kunde vara med på flera sajter om olika ämnen under samma inloggning och samma namn….toppen att ha alla intressen på ett och samma ställe.

Vem är då jag?

En kvinna på 48, bor tillsammans med mina två katter Tiwaz och shiba i ett kollektiv i Rejmyre som ligger i Östergötland.

Upptäckte för drygt snart 6 år sedan att jag var medial. Tog ett tag att ta in det och inse att det inte var knäpp eller galen jag var. Om druider vet jag ingenting. Är inte ens säker på att jag har hört namnet ens tidigare. Shamanismen har jag varit nyfiken på sen jag blev medial. Har ingen aning om varför men det ordet kom till mig vid en av mina första mentala bilder som jag fick då jag blev medial. Kan nästan ingenting om shamanismen. Men har känt hela tiden att där finns nycklar för mig i min utveckling både som människa och i min mediala utveckling. Och då jag ser mig som en sökare, och är nyfiken och omättlig på att lära så blev jag medlem här.

Något som någon undrar över är det bara att fråga. För frågvis är jag och kommer nog att komma mängder med frågor med tiden.Glad

Ha det gott var rädda om varandra

Anco
8/14/09, 11:42 PM
#65

Hej Delfinen och Välkommen hit!

Inga frågor är för dumma för att ställas, frågar man inte så får man inget veta. Iofs kan det hända att några av svaren kan verka vara lite 'hårdhänta', men det är inget illa menat.

Vi har rätt så höt i tak här inne.
Kul att du vill veta mer om Shamanism och Druidism, vi har några stycken här inne som verkligen kan sin sak i dessa ämnen….

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Delfinen
8/14/09, 11:50 PM
#66

#65 låter härligt med kunnigt folk. Är nog ganska rörig i huvudet då jag varit på många ställen och alla har haft olika uppfattningar om saker och ting. Och är man ny vet man inte vad man skall tro. Inte lätt när man är okunnig att få olika svar om samma sak.

Bra att det är högt i tak tycker jag. Är dom för hårdhänta får jag springa till medicinskåpet och hämta plåster Flört

silverhuldra
8/16/09, 1:26 PM
#67

Hej! Här kommer ännu en nykomling. Jag är en stolt kvinna på 36 som bor i det lilla och nästan bortglömda landskapet dalsland. Jag har sökt mina rötter och har tillslut landat bland annat här. Jag har aldrig varit intresserad eller känt någon tillhörighet i det sk "normala och traditionella"  utan har dragits till det som  andra kallar det lite udda - eller ja udda för dem vill säga. Och om andra mäniskor tycker att jag är konstig, udda och tja knäpp så får jag kontra med att jag är en stolt udda knäppis.Glad

Mvh. Silverhuldra

Anco
8/16/09, 3:50 PM
#68

Hejsan Silverhuldra…

Välkommen in till oss, hoppas att du ska hitta något som intresserar dig :)
Är det något du undrar är det bara att fråga. Ingen fråga är för dum för att ställas :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

silverhuldra
8/16/09, 4:19 PM
#69

Tack!

Jag kommer säker att hitta mycket matnyttigt här och frågor kommer jag säkert att ställa. Frågar man inget så får man ingenting heller veta…… Jag är inte heller speciellt rädd för att verka dum… det är något jag brukar bjuda påFlört

Mvh. Silverhuldra

Annons:
Casiopeia
9/18/09, 3:18 AM
#70

*vinkar lite*

Har varit inne och nosat här lite till och från och tänkte att det finns väl ingen anledning att inte göra slag i saken och bli medlem på riktigt. En del av er här känner kanske igen mig från häxor.ifokus, verkar vara en hel del gemensamt folk på dessa lite besläktade sajter.

Vet inte hur jag ska presentera mig på ett vettigt sätt, men jag är väl en liten flummtant som länge varit av den åsikten att andlighet är något högst personligt, något mellan mig och krafterna där ute som jag varken pratat så mycket om eller varit intresserad av att diskutera med andra. Har ett litet inbyggt motstånd mot att kalla mig något specefikt eller sälla mig till en grupp, men allt eftersom att ödet fört mig samman med personer med liknande livssyn som jag själv har jag insett att jag är vad man luddigt kan kalla hedning och att jag även har väldigt mycket gemensamt med shamanismen i fråga om världsbild och hur jag kommunicerar och arbetar med krafterna. Jag har pratat och arbetat med mina kraftdjur, gjort ritualer, rest och gjort utesittningar långt innan jag viste vad orden betydde. De senaste åren har jag börjat utveckla min andlighet lite mer medvetet, och har upptäkt att man faktiskt kan bli inspirerad av folk med liknande synsätt utan att ens egen tro blir urvattnad eller mindre personlig.  Jag kallar mig inte sökare, min tro är jag rätt klar med, men ibland snubblar man över en pusselbit som passar in i bilden som jag redan har tänkt ut, och det är ju aldrig fel. Just nu är jag intresserad av att lära mig mer om shamanska metoder ( och kanske druidism) för att se om det finns några passande bitar där, det känns så :-)

Vet inte om ni blev så mycket klokare av den här presentationen, men här är jag i alla fall. Tjipp!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Anco
9/25/09, 4:50 PM
#71

Hejsan och välkommen Casiopeia…. vi känner ju till varandra sedan tidigare ;)

Jag hoppas att du ska finna något som intresserar dig här inne. Din pres. var väl inte speciellt svår att förstå :)

Väl mött….

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Choklad
10/16/09, 10:45 PM
#72

Hej! Jag är ny härinne och ..jag vet faktiskt inte varför jahg plötsligt skulle in hit, men de senaste dagarna har ordet "schaman" surrat omkring i huvudet på mig, så, det är väl lika bra att kolla upp vad schamanism egentligen innebär, och så fann jag denna sajten..kan ingenting om schamanism, utom att urbefolkningar använder det till olika ändamål och att för att få kontakt med andevärlden och andra världar.

Förmodligen så kommer jag att plåga er härinne med mina dumma frågorSkäms

Jag heter Laila…

U R us

ledsen52
10/19/09, 12:16 PM
#73

Hej

Jag heter Inger  och bor i vackra staden Solleftå.

Jag är intresserad av allt som har med andlighet att göra.

Shamanism har länge varit ett ämne somjag tycker verkar spännande, men jag vet alldeles för lite. Vill lära mig mer, mycket mer. Såg att det skulle gå en kurs i Övik efter nyår. Ni som har kommit längre på den här resan får gärna skriva och berätta.

Jag har hur många frågor som förhoppningsvis ska bli lite uträtade.

Kram

IngerSkrattande

Sebastian
10/19/09, 1:18 PM
#74

Välkommen hit. Det finns en hel del skrivet här som kan ge dig en skjuts i rätt riktning.

berobe
1/1/10, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Hittade er genom en annan sajt här  i fokus. Jag är medial och deltar i utvecklingsgrupper i såväl medialitet som healing. Många av varandra oberoende medier har "fått till sej" att jag har shamanism mefödd i mej.Att jag ärhalvsame tror jag inte spelar någon roll..men man vet aldrig..bördig från norra Lappland - jumera bosatt på Söder i Stockholm, men anden är fri att vandra. Ser med intresse framåt i detta forum med att ge och få.

Bert

[mossquinnan]
1/10/10, 5:33 PM
#76

Hej är åxå ny här,jag spanar å spejar och tycker det är en varm sajt.

Känner mig så ensam i tankar och vet inte hur jag ska göra bara för att komma framåt..?

Har alltid undrat varför just jag är så osäker när detta verkar vara den enda vägen att vandra?

Annons:
BranDuir
1/10/10, 5:43 PM
#77

Välkommen hit!…se dig omkring …och var inte rädd att fråga….!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[mossquinnan]
1/10/10, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Tack ! vet du vart jag kan komma i kontakt med någon bra healer..eller det som jag skrev om..en kvinna som gick sakta runt mig med en skinntrumma och slog på..Det kändes till slut att jag vart ett med trummrytmen som aldrig var likadan..Jag önskade att det aldrig skulle ta slut *S*

Men det gjorde det ju såklart å jag kände mig så lugn..ärligt talat helt borta i skallen..men det var skönt att känna en sådan makt över mig själv..Bor på landet i stockholm…land å land men lägenhet i stockholms skärgård..En kvinna har sagt till mig att jag är rädd för mina egna krafter..men jag vet inte ens om jag har några ju..!.skickar med en teckning jag gjort för 3 år sedan på en kurs *L*

BranDuir
1/10/10, 8:20 PM
#79

Det finns flera i Stockholm med omnejd här!…och de läser säkert detta!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

USViking
2/9/10, 6:14 AM
#80

Hejsan gott folk

Ny i teamet men gammal i gården Cool

Ha de gott

? USV ?

Sebastian
2/9/10, 1:05 PM
#81

USV? Har du farit till Amerikat?

Kul att du är tillbaka igen:)

[Mastre]
2/11/10, 12:00 PM
#82

He,

Jag håller på att utveckla min andlighet och är intresserad av allt som hör till den större verkligheten, utöver den fysisk/materiella. Bor i Nederländerna med barn och katter. Känner stor samhörighet med djur.

MrCitronit
3/18/10, 11:43 AM
#83

Har precis blivit introducerad i detta ämne även om intresset och tron funnits länge men inte haft några kunniga vänner. Men nu har plötsligt 3 st dykt upp i min närhet och de har hjälpt mig med massor (som jag ännu inte riktigt förstår men ändå).

Har t.ex. fått reda på att jag har Bisonoxen och Sköldpaddan som mina kraftdjur vilket är lite intressant för de står verkligen för den jag är. Håller också på att få reda på om mitt tidigare liv. Att jag vart indian är tydligen ett faktum och det förklarar mitt intresse till hästar.

Tydligen ska även jag ha krafter men jag har ingen aning vad ännu så det får väl visa sig om jag lär mig handskas med dem :-)

Annons:
Ribessa
3/25/10, 7:50 PM
#84

Hej. :) Jag heter Rebeccah (:

mattiasss
5/5/10, 10:06 PM
#85

Jag heter Mattias och skall på min första trumresa i maj, har beställt en trumma så det känns spännande. jag läser för tillfället en kurs i Reiki och har kommit en bit på vägen. Shamanism och healing har blivit ett brinnande intresse och jag ser fram emot att utvecklasGlad

Yuuki
8/14/10, 6:09 PM
#86

Hej jag blev medlem alldeles nyss. Jag kallas Yuuki och är väldigt intresserad av Shamanism ett brinnande intresse för mig :P Ser fram emot allt man kan lära sig här :D Vad ska man säga mer? Tack för sidan ^^

petrabroden
9/28/10, 11:46 PM
#87

Hej hej. Jag är en tjej på 16år som är väldigt intreserad av shamanismen och som dens religion. Ni verkar vara en bra sida och hoppas att lära mig saker här

kram Petra

Marah
11/9/10, 1:56 PM
#88

Hej, nu är jag här ;)

[GunillaR]
11/29/10, 2:00 AM
#89

Hej, jag ska väl också presentera mig. Ny för dagen, ja jag har varit inne här ibland och skrivet om det har varit något speciellt.

Vad kallar man en sådan som jag som inte gått i lära mer än att ha läst lite bocker om elementen och lite annat smått och gått. Jag är en stadsjänta men vill gärna vara i skogen. Ibland om jag kommer till vissa skogar då blir de tempel för mig, ett naturtempel. Har läst lite om Wicca också men jag vill inte binda upp mig till några förutbestämda riter, så därför gör jag mina egna. Jag har dock gjort lite uppehåll med detta några år men känner att jag vill sätta igång igen för det är så frigörande.

Jag talar med fåglar och ibland med hundar. Har Örnen som totem och korpen som kraftdjur.

Har gjort några trumresor, funderar på att tala in en guidning……….

Jag lägger tarot och håller kurser.

Dessutom är jag bildkonstnär, målar i olja och tecknar.

Det får räcka för nu :-)

BlueEyedEllie
12/22/10, 2:31 AM
#90

Hejsan!

Jag heter Ellie och är ny här! Vet inte riktigt hur jag ska beskriva mig själv… Är nog en blandning av allt möjligt :) Har ett stort intresse i shamanism men har inte gått in på djupet och inte heller praktiserat. Stenar,örter,healing,trancendental meditation,oljor,tarot,shamanism och völvor är väl det som står mig närmst hjärtat. Har dock inte börjat bena ut var min "talang riktigt ligger". Så var beredda på många kanske besvärliga frågor från mig.

Annons:
EeWeeM
12/22/10, 10:58 AM
#91

Hej!

Jag har varit medlem på denna sajt ett bra tag nu men jag kan inte minnas att jag skrivit något,utan har bara kikat runt lite ibland så det är kanske dags att sluta smyga runt och prestentera sig!Flört

Jag heter Eewee-Marie men kallas EeWee och jag är shaman i grunden även om jag ogillar att sätta etiketter på "vad man är eller vad man gör" eftersom det för mig är en naturlig del av mitt liv som är mitt liv eller hur jag nu ska uttrycka mig utan att det ska låta konstig.

Kortfattat så sprang jag åt andra hållet när jag som ung fick höra av  vissa släktingar vad de ansåg jag skulle ägna mig åt senare i livet men …meningen med livet springer alltid ifatt en som en gammal shaman så till mig en gång.Och så är det nog för de flesta människor.

Annars är jag väldigt aktiv för att skydda natur och djurs rättigheter samt att skydda den svenska vargen…ja och alla andra djur också.Flora och fauna,natur och djur ligger mig varmt om hjärtat.Och fjällen.

Ha en riktigt fin Jul! så jag avslutar  med att säja "God Jul".Glad

Mentis
3/15/11, 5:45 PM
#92

Hej!

Mvh Mentis.n.nu

Mauo
3/27/11, 9:59 PM
#93

Hallå hallå :)

Ny här, och redo att suga i mig all info jag kan hitta :)

Ser fram emot att läsa vad med kunniga och erfarna människor har att berätta i ämnet :)

tar gärna emot privata PM, dom gör mig glad :)

tjingeling! :)

silversol
4/1/11, 11:31 AM
#94

hej hej,

ny här. har envist försökt vara "vanlig" mycket av mitt liv, men det går så dåligt så mina andar puttade in mig på den shamanska vägen, ganska oförsiktigt kan jag tycka. Men de har helt rätt! Cool

annars sä är jag medial med fötterna på jorden och bra på att prata med djur. Gillar inte att sätta etiketter på det, för det förhiondrar friheten i att utvecklas. men för att ni ska få någon sorts hum om det så får det bli så. men tro inte att jag gör "som man ska" för det.

Vara jag är allt jag kan - men det är jag bra på...

www.silversol.n.nu

The pride is not broken/it still lingers on/the fight's already won, you see - Takida

MissInAction
7/9/11, 2:53 PM
#95

Hej Glad

Boendes i Uppsala och uppvuxen i Dalarna invid Västerdalälven och skogarna. 
Trots att jag för drygt 10 år sedan utvecklade en fobi för spindlar och även andra insekter, så har jag alltid mått som bäst i naturen. Träd och vattendrag har alltid hjälpt mig att slappna av, fylla mig med energi och lätta sinnet. Jag känner en väldig ödmjukhet inför naturen.

Det andliga har intresserat mig så länge jag kan minnas. Har läst böcker om shamanism, pilgrimsresor och olika sätt att stärka sitt inre, ofta är det kvinnor jag har läst om men det är nog mest en slump. Och jag har alltid känt att det där ska jag också göra! 

Det känns som att både jag och universum har krafter som måste sammanföras, jag har bara aldrig förstått hur

Jag har en så stark inre längtan efter någonting som jag vet fattas i mitt liv. Och jag vet att det ryms inom det här området Glad Det gäller bara för mig att veta hur jag ska hitta det och hur jag ska närma mig det. Känns som att jag behöver lite vägledning.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

dragonstar
7/12/11, 2:56 PM
#96

Söker svar och är nygammal här, Emma 22 år gammal =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

svarthyndan
7/12/11, 8:01 PM
#97

Hej alla medlemmar,

Jag började att få träning i shamanskt arbete på kurser och träffar 1996., och har fortsatt med arbetet sen dess.

Roligt att vara medlem här på forumet!

Divination, Hoodoo, folkmagisk hjälp och magiska produkter.

http://www.trollkunnig.se

http://trollkunnig.blogspot.com/

http://www.facebook.com/home.php#!/pages/trollkunnigse/169933396405365?sk=info

Annons:
lord lucius of the dark
8/5/11, 11:41 AM
#98

Hej! Jag heter Lucius och är 14 år! :D Och är ganska ny här på forumet….

Kuutar
11/14/11, 10:17 PM
#99

Hej! Jag hittade vägen till Häxor i Fokus ett halvt år sedan eller något, nu hittade jag hit :-)

Jag är en mycket fritänkande solitär wiccan, inspirerad av bl.a. hinduism och teosofi. Egentligen vet jag inte längre om jag alls bör försöka klassificera mig själv, det verkar inte finnas ett passande ord för vad jag är… Men ordet fri har en stor betydelse för mig, jag är en fri ande :-) Och jag vet på något sätt att jag ska fortsätta vara fri, att det finns en mening med det. Men jag skulle gärna vilja känna samhörighet med andra också!

Jag har två underbara ungar, en skogstroll till man och en massa husdjur. Vi bor i skogskanten i en liten by i Norrland, nära en härlig badsjö och vacker skog.

Jag älskar naturen, börjar förstå mig på den så småningom, känner det som att jag befinner mig nära tröskeln till någonting nytt. Och schamanens väg kanske ligger mig närmare än häxans, vem vet? Värt att utforska iaf!

[skymningsaga]
11/15/11, 1:05 PM
#100

Jag är ny i detta forum. Mest för att jag är intresserad och känner mig dragen hit. Dock väldigt okunnig på detta område.

[Völva]
11/22/11, 7:25 PM
#101

Hej! Tack det känns välkommande Glad

Kallar mig själv Völva - Nordisk kvinnlig shaman. Blev invigd 1998 och har haft 13 års utbildning bakom mig. Det känns underbart att finna likasinnade. Jag ser fram i mot ett givande utbyte av givande och tagande.

[Yrya]
1/11/12, 9:51 PM
#102
dragonstar
1/11/12, 10:10 PM
#103

Nya personer vad spännande =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Wedni
1/11/12, 10:36 PM
#104

Hej.

Jag är Wedni och är ny medlem här. Jag hoppas på att få lära mej mycket och kommer fråga väldigt mycket.

Tack på förhand

Wedni

Annons:
Drakbroder
2/20/13, 4:59 AM
#105

hej jag går 1a året på O.B.O.D

och läser till bard tycker det är skoj att säga så…

jag har sysslat med mycket olika och provat det mesta söker mycket kunskap har också mycket kontakt med olika varelser jag har börjat hitta och lära mig saker som känns rätt och ska försöka dela med mig av vissa och stödja och hjälpa med andra delar. . .

det är inte lätt att hitta information om dessa ämnena på internet eller annanstans och hittar man så vaktas mycket information svartsjukt tyvärr… sen finns det annan information som du måste hitta själv men jag ska försöka att hitta på något sätt att stödja  även om jag själv har långt kvar så verkar andra ofta få vägledning av  mig… 

jag har hjälp av olika varelser som antingen svarar på mina frågor eller visar vägen eller ledtrådar . . till vad jag söker

Jag har hallucinationer och i dessa har jag kontakt med olika väsen och sysslar även med magi (i mina hallucinationer förstås det förstår väl vem som helst att sånt inte kan finnas i verkligheten)(( massa ironi)) men pratar gärna med människor som är intresserande och ännu mer som också har hallucinationer. Jag vet ju också bara om den delen som dom har låtigt mig se/höra /känna/förminna medans du/ din mamma eller kompis har kanske fått se en helt annan sida och därmed kan vi båda har rätt

Upp till toppen
Annons: