Annons:
Etikettallmänt
Läst 9350 ggr
spindelfot
2009-01-02 02:33

Vackra träd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här trädet.. var i tre delar. Omkring trädet var det som en tom cirkel. En utmärkt offerplats!

Vad tror ni att de märkliga träden tjänar till i vår värld och de andras världar? Trollen och småfolket, de bör väl ha egna heliga platser för sina syften.

Vid trädets rot bodde det en liten tomte som jag bjöd på festis..

:)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
Coturnix
2009-01-02 13:05
#1

/Det var en söt liten "tomte"!!!Flört/

spindelfot
2009-01-02 17:36
#2

Ja, jag satte honom på pulkan och körde hem honom till mig sen, tyckte han var himla gullig - men det var lite krångel att lura ut honom från rötterna där jag såg honom, fick prassla och greja jättelänge innan han kom ut.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Lassemannen1982
2009-01-02 18:54
#3

Vilket coolt träd! Är det en tall? Gissa vem som kommer klättra i det när han är större!Flört

Jag ska se om det finns spännande träd på Öland med.Glad

Brokenfether
2009-01-02 18:58
#4

Haha..ja det var en enormt go liten tomte…*S Hittar du fler godingar kan du sätta en på pulkan och putta ner till mig…Skrattande

neina
2009-01-03 00:49
#5

"Vad tror ni att de märkliga träden tjänar till i vår värld och de andras världar? Trollen och småfolket, de bör väl ha egna heliga platser för sina syften."

Mycket intressant fråga! Eftersom träd i sig själva är mäktiga att se på (och känna närvaron av, för oss som gör det) blir de naturligt fokus för t. ex. en picknick, en helig rit, en meditation, en förlovning, en mystisk upplevelse. Jag tror att det är så för trollen och småfolket också. 

Stenar, naturliga eller arrangerade, kan också ge ett andäktigt intryck, eller mäktigt, men jag tror inte de har samma verkan på oss som träden, eftersom träden är mer synbart levande, och dessutom kommunicerar tydligare än vad stenarna gör. Vi kan lättare relatera till träd. 

Så vad de märkliga träden "tjänar till" - i många fall som fokus för, eller vittne till, viktiga händelser (se ovan); som vis vän eller lärare; som sammanbindande faktor i en splittrad tillvaro, där de står och bokstavligt breder ut sig i underjorden och på land och i himlen; som förmedlare mellan vår värld och Något Större.

"Det är bara vanan som gör att vi inte varje dag faller i förundran över att de väldiga, tysta träden lever mitt ibland oss. Förmedlare mellan den yttersta livskraften och vårt vardagsliv." Jan Danielson 

Floreat!

neina
2009-01-03 00:52
#6

poff

Annons:
Coturnix
2009-01-03 01:16
#7

#5 "Det är bara vanan som gör att vi inte varje dag faller i förundran över att de väldiga, tysta träden lever mitt ibland oss. Förmedlare mellan den yttersta livskraften och vårt vardagsliv." Jan Danielson 

Jag har också tagit dessa hans ord till mitt hjärta.

Själv hyser jag respekt för träden. Unga som gamla. Och det kan man ju fundera över. Vad det beror på. Träden är individer. Jag ser det så. Träden som levt flera hundra år längre än jag, och kommer att leva ännu längre.

Det lilla fröet jag har i min hand. Det domesticerade trädet kontra det "fria" trädet. Parkträdet, skogsträdet, trädgårdsträdet…odlingsträden. Träden i mitt hus, i mina möbler, i pelletsen jag eldar…

Jag lär barnen om träden,  varför jag har respekt inför träden? Och alla har ju inte det…? Och hur kan jag tillåta mig att även nyttja träden?

Det har inte bekymrat mig. Jag bara vet. Men det kanske är mer komplicerat än jag kan sätta ord på.

SilvianLuna
2009-01-03 01:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vilket fint träd Glad Då kan jag passa på att bjuda på ett till. Fotot är taget på en plats som står mig nära hjärtat. En glänta med en naturlig trädcirkel där jag invigde mig till det magiska livet.

Ingreid
2009-01-03 12:03
#9

http://ingreid.se/bilder.htm

I länken ovan finns bilder på ett av mina favoritträd, Den stora Eken i olika skepnader.

maximiljana
2009-01-03 15:46
#10

spindelfot.

På egendomliga träd med stor aura och ett rotsystem där det finns gropar under rotgrenarna  kan man dra igenom ungar som är särskilt bråkiga.

I dessa barns aura finns bråktussar och andra icke önskvärda skuggor som fastnar i gropen och rotsystemet likt gnetterna i en luskam.

Ut på andra sidan får man då "en himla gullig unge".

Ibland fastnar ungen under "rotdragningen" och det är stört omöjligt att få loss barnet.

Kan det vara en sådan du pillade framOskyldig

spindelfot
2009-01-03 15:52
#11

#10

Ja, det förklarar en hel del! Men han verkade trivas helt okej där, han hade byggt sig ett litet bo så jag kan tänka mig att han legat där ett tag. Kanske väntade han på våren.

Han är rätt snäll så jag antar att han är färdigrenad från själsliga gnetter då!

:)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
2009-01-03 15:53
#12

#9 Wow ingreid, vad vackert du bor, en plats med karaktär. Jag får hjärtsnörp!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Lassemannen1982
2009-01-03 20:05
#13

Neina, vilka vackra träd finns på Göingebygden? Det ska väl vara rätt bördigt där med mycket bokträd har jag hört.Glad

SilvianLuna, ditt tredelade träd är jättefint. Jag tycker jag ser liknande träd i bakgrunden. Vad heter det trädslaget?

Ingreid, den eken var jättefin! Jag tycker mycket om ekar för de är så kraftfulla och ståtliga. Ekarna på den öländska jorden blir sällan så stora, men tenderar att växa tillsammans i par.

Jag läser en spännande bok av Carl-Herman Tillhagen som lär mig lite om hur man såg på träd i gamla tider. Coolt med såna där skrönor om gårdsträd, som man skulle berätta omständigheterna för om det hände något på gården.

Annons:
neina
2009-01-03 23:55
#14

#13 vad heter boken du läser? Finns den på vanliga bibliotek, tro? Jag kan dessutom rekommendera en bok, Svenska jätteträd och deras mytologiska historia, av Per Österman.

 Jo, i Göingebygden finns massor, massor av vackra träd! (ni andra som också känner till Göinge får gärna fylla på!) Det finns förstås enorma ekar, flera meter i omkrets och hundratals år gamla. Det finns bokar, både vanlig och blodbok. Bokarna blir majestätiska på ett mjukt vis, som en drottning med lång kjol i många, många veck som går ner i jorden. 

Det finns en tall som växt som en knorr. Det finns ofta rönn eller fläder ("hylle" på skånska) kring de gamla gårdarna, därför att man, av praktiska eller magiska skäl, ville ha dem där. 

Det finns säkert fler särskilda träd, snälla fyll på!

Lassemannen1982
2009-01-04 01:05
#15

Jo, denna mycket intressanta bok heter "Skogarna och träden - natursyn i förgångna tider" och jag hittade den faktiskt idag på det lokala biblioteket.
Jag känner ett behov nu av att bekanta mig med svenska sägner, för det känns som ett kulturarv, att våra gamla släktingar långt tillbaka i tiden säkert var mycket närmre naturen. Tänk bara det där med som beskrivs om gårdsträd, husträd eller födelseträd. Vilken fin relation då som fanns mellan träd och människa. 
Men tillbaka nu, Per Österman ska jag kolla upp. Jätteträd är fascinerande.=) I Småland finns väl Ramkvillaeken!

Kan tänka mig att ekarna växer bra där i den bördiga jorden. Måste vara häftigt att försöka krama eller stå med ryggen mot ett sånt träd med enorm omkrets! Jag tycker det är en mäktig känsla att slå armarna om en ek utan att kunna omfamna den. Jag, en stor karl med en omfamning på kanske 2 meter, når inte om ett sån ek, då känner jag mig ödmjuk inför naturens storhet.=)
De "jättar" vi har här är Almarna, som tyvärr håller på att dö:( Om jag fick för bonden, skulle jag kanske ge dem palliativ vård.

Bok har jag nog inte sett så mycket av. Det ska iof finnas en avenbokskog någonstans på Öland har jag hört.:) Kan du inte ta en bild på din favoritbok och posta. Jag sökte nyss på google om "blodbok" och kom in på din blogg, där du beskriv din barndomsbok så fint.:) Jag har också mina barndomsträd, de är höga granar.
Men jag måste leta reda på den där avenbokskogen för att se drottningen. De låter så fina.

Låter som en cool tall. Fläder har vi mycket här med. Flädersaft är gott!=) Men här växer de mest vilt i naturen.

BranDuir
2009-01-04 01:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Avenbokskogen ligger vid Rönnerum….helt fantastiskt…

Rumskullaeken är enligt utsago Sveriges äldsta ek och sannolikt den största.

På bilden nedan en underbar Vresbok…från Trollskogen vid Torna Hällestad

fotograf: Okänd

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BranDuir
2009-01-04 01:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

kan inte låta bli….*S*….bild : ekfrämjandet…

Rumskullaeken är 13 meter i omkrets i brösthöjd

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

neina
2009-01-04 01:37
#18

#16, #17 *kryper ur skinnet* så vackra! Hoppar i bilen imorgon för att visa min vördnad… Tack!

spindelfot
2009-01-04 03:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

inget träd men väl under trädets grenar,

vi har ett vårdträd på spindeltorp, där bor en rådare, som tar hand om oss stackars människor. Det finns mycket vilda väsen och många arga, många likgiltiga, och det är skönt att någon har ett gott öga till människorna också. Grenarna böjer sig över huset som om hon ville hålla om det. Vi har talat mycket under åren som gått, många år är det.

Som barn spikade jag en gång upp en planka mellan grenarna, jag visste inte bättre. Mina föräldrar var väldigt arga och förbjöd mig från att spika i trädet.. just det trädet skulle vara fredat. Mina föräldrar sysslar inte med andliga ting men de kände väl starkt att just det trädet var viktigt att ha respekt för.

Som barn drömde jag en hemsk och märklig dröm, om hur träden smög sig fram till fönstret i rummet där jag sov, och stirrade in genom fönstret. De var ohyggliga väsen som inte kände ålder, de VAR ålder!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Coturnix
2009-01-04 19:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Bokträd

Annons:
spindelfot
2009-01-04 21:11
#21

#20 och där har du med största sannolikhet någon som bor i roten,

men kanske inte nån människa.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Airamya
2009-01-04 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Ja, ingen blir väl förvånad om jag säger att jag är helt såld på banyan-träd. Tyvärr finns de inte här… :(

Coturnix
2009-01-04 21:37
#23

#22 Ankorvat?

Lassemannen1982
2009-01-04 22:08
#24

Tack för klarifieringen att Avenbokskogen låg i Rönnerum, Branduir. Den ska jag ha som utflyktsmål när snön försvinner och det blir lite varmare. Dessutom finns ju Halltorps hage, med mycket stora ekar, lind och ask. Jag har inte riktigt bekantat mig med Öland änGlad
Rumskullaeken är väldigt cool!:) Undrar hur de kan bli så gamla, ekarna?

Spindelfot, det är precis sånt som den boken jag läser tar upp! Såna där olika träd som det ryktades om ifall man högg ner en gren eller trädet själv, kunde stor olycka infalla.
Då är det ju inte bara skrock då! Dina föräldrar hade nog hört det skrocket från andra i sin tur, som från krösamaja, och kanske trodde själva på det. Vilken otäck mardröm du hade!

Tack för bilden på boken, Coturnix, de ser ståtliga ut, de där bokarna. Som du sa, Neina är de vackra som en drottning.

Bappho
2009-01-05 11:13
#25

#19 De var ohyggliga väsen som inte kände ålder, de VAR ålder!

Även när man står inför ett förhållandevis ungt träd så känns det så gammalt, som om det har levat genom alla tiderna och att de vet allt och har sett allt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

SilvianLuna
2009-01-06 02:58
#26

#22

Var finns dessa underbara träd som slingrar sig så?

Jag blev helt såld när jag såg din bild. Förvånad Glad

Airamya
2009-01-07 11:58
#27

Banyanträd växer i Indien. Jag har sökt men lyckas inte hitta någon bild på ett riktigt banyantempel… De växer på ett ganska speciellt sätt, med mängder av stammar som delar samma krona ibland och det finns tempel i vissa av dessa - svårt att förklara - tempel med kronan som tak och stammarna som väggar. Tyvärr har jag inte lyckats hitta någon bild som sagt. Men på denna bild kan ni se hur Banyan kan växa.

Annons:
Airamya
2009-01-07 12:07
#28

Här är en länk med en hel del häftiga träd. Coola träd

Scrolla gärna ner till Kim Tin Tree house, eller vad det heter… :)

Coturnix
2009-01-07 16:16
#29

#28 Å vilken toppenlänk! Det är som man önskar att den aldrig tog slut! Vilka träd!!! Vilken känsla att stå vid ett träd där bara nedersta roten är högre än en själv. Tack Airamya.

neina
2009-01-07 23:36
#30

#28 tack! 

Många av bilderna påminde mig om åren i Tanzania: baobabträd på stäppen, akaciaträd, eukalyptus-skogar, och kapok-trädet med 'veck' som vi kunge stå i utan att synas… Minns särskilt en allé av dessa mäktiga träd (kapok).

I och med din vackra länk, kom jag att tänka på något som legat och malt länge: tänk en pilgrimsresa till några av dessa träd… Vi har många på hemmaplan som är värda en pilgrimsresa, och kanske något då och då längre bort. 

Tack än en gång för de inspirerande bilderna, både dina Airamya, och alla ovanstående fantastiska träd ni delat med er av! 

(Lassemannen, jag vill gärna dela med mig av min blodbok, och av 'gröna lund', avenbok och ek som växt i en perfekt cirkel därhemma, men nu är inte riktigt årstiden för att fotografera dem… Återkommer :D )

Annisangel
2009-01-10 10:50
#31

Hmmm, det får mig att tänka på när jag var ute i skogen häromdagen och samlade energi för jag kände att det var rätt tid, fullmåne och allt, kallt var det också… Jag hade inga vantar men frös inte alls om dem tvärtom… Där gick jag med handflatorna utåt som en plog mellan trädstammarna och samlade och kände mig mer och mer stärkt… Sen frös jag om ansiktet så jag lade händerna på mina kinder och döm om min förvåning vad varma händerna var!!

Sen gick jag hem och sov så gott, så gott!! Träd är mina favoriter!Kyss

Härliga bilder ni har satt in, jag blir alldeles lyrisk!!Skrattande

Kramiz på er!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Sebastian
2009-01-11 20:09
#32

Krafterna runt oss vrider träd. Perfekt tänkarklabbe..Foto: Vanadotter.

Ett träd som fanns där jag bodde förr.

Lassemannen1982
2009-03-10 20:41
#33

putt för vackra träd och en underbar sida med spännande svenska träd.

enola
2009-03-12 02:18
#34

Finns ett urgammalt träd mitt ute i skogen vid min familjs sommarstuga nära kopparberg, den växer i en glänta och det har funnits ett hus där tidigare, men nu är det bara grunden kvar. Trädet kallar vi för trollträdet, den är halvdöd med stora rötter med djupa hålor under, helt underbart ställe. Ska kanske ta mig dit i vår/sommar och ta foton på det för det är ett av de häftigaste träden jag någonsin sett! Vi kramade om den en gång och tror vi var 6-7st för att kunna nå runt hela!

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Annons:
Lassemannen1982
2009-03-12 19:52
#35

Jag ser fram mot att se en bild av trollträdet. Vilken stor trädstam det måste vara! 6-7 stycken med vardera ett famntag på kanske 1,60 ger ungefär 10 meters omkrets:)
Det är säkert ett trollträd, med mycket stor visdom och många naturvänner som bor där. Inte minst bor där många insekter kanske t.om ekbock.

Så fortsätt att berätta om era träd ni har en speciell relation till och glöm inte fototråden, som finns någonstans i gömmorna.

Farwuq
2009-03-14 23:16
#36

Blommande Hylle (Fläder) är väldigt vackra. Det finns ganska mycket strax utanför Lund.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Vandraren
2009-03-15 14:36
#37

Till ingenting annat står människan i sådan tacksamhetsskuld som till träden. De ger oss virke att bygga hus och möbler, ved att värma oss med, skugga att svalka oss och frukter att äta. Deras lövverk renar luften vi förorenat, skogarna bidrar till klimatets balans, att vattnet stannar kvar i marken och att regnen faller som de ska. De binder jorden och dämpar vindens härjningar, tystar vår teknologiska världs oönskade buller. De fyller världen med en skönhet som många knappast reflekterar över - men tänk en kort stund tanken - att du, gammal, visar bilder för era barnbarn på hur ett träd kunde se ut, försöker förklara vad dom var - i en värld där de inte längre existerar.

enola
2009-05-12 11:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

trollträd

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
2009-05-12 11:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

ser nästan ut som en stubbe

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
2009-05-12 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

undrar vem som bor under rötterna? :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
2009-05-12 11:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

bark?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Annons:
enola
2009-05-12 11:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

här har hackspetten letat mat

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
2009-05-12 11:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

på avstånd

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Bappho
2009-05-12 12:58
#44

Härliga bilder!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Waara
2009-05-13 12:14
#45

Vackra foton enola :)

enola
2009-05-15 22:27
#46

Ja det är helt magiskt, synd att inte samma magi förmedlas genom bilderna :)

Om nån vill så kanske jag kan lägga in lite fler bilder ;)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

neina
2009-05-16 00:12
#47

Ja, snälla, enola, lägg in fler av dina vackra bilder :)

enola
2009-05-16 01:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

solen visar sitt rätta ansikte

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Annons:
enola
2009-05-16 01:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

en till håla bland rötterna

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
2009-05-16 01:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

här är ett av tre "krongrenar" som gått av och trillat ner för några år sedan, konstigt nog så såg jag aldrig klösmärkerna till höger förens efteråt?. Vad tror ni, kan det vara ett lodjur? :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

neina
2009-05-16 01:35
#51

#48 hel hänförande… TACK! Ja, de andra bilderna var också fina, vilken mystisk håla, och vackra knotor på grenen. Tack!

enola
2009-05-16 01:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

och här är några hålor till, undra verkligen vem som byggt sina hem under detta underbara träd, grävling, räv?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
2009-05-16 01:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

samma hålor

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
2009-05-16 01:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Här hade en fågel gjort bo i vedboden, inte så söta tyvärr

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Waara
2009-05-16 06:25
#55

Tack enola för du visar dina fina bilder! intressanta, #48 var verkligen härlig!

Annons:
Anco
2009-05-16 10:07
#56

Tack, snälla rara enola för de underbara bilderna. De sätter verkligen fart på fantasin.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

enola
2009-05-16 22:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

detta träd står på gården, fantastiskt mäktig :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Coturnix
2009-05-16 22:28
#58

I ask? En Ask?

Waara
2009-05-16 22:28
#59

#57 ja! -det är det verkligen! vackert! :)

neina
2009-05-17 00:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Kanske har jag lagt upp någon av de här förut, men de passar på den här tråden också: Ett träd fullt av mistel!

neina
2009-05-17 00:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Ett träd täckt av mossa, med både murgröna och ormbunke som växer på det. I bakgrunden järnek.

neina
2009-05-17 00:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Ett fantastiskt spretigt (vresigt?) träd, det ser nästan ut som en fänkål. Är det en ek? Eller vad tror ni?

Annons:
neina
2009-05-17 00:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

En björk som växer inuti/ut ur en sprucken ek. Mäktigt…

Blodeuwedd
2009-05-17 02:16
#64

Underbara träd..

Jag fick ett träd idag.. Ett plommonträd. Kyss Min son grävde en stor grop, så på måndag ska jag plantera det ordentligt efter konstens alla regler.

Mitt äppelträd jag fick för två år sedan börjar snart att blomma. Det är ett träd med fyra olika sorters äpplen på.

Träd är kraft!

Waara
2009-05-17 02:29
#65

Fantastiska träd neina! magiskt vackra. Grattis till nytillskottet Bw!

bettin65
2009-05-17 11:22
#66

underbara Träd alla ……..

Har just planterat en fläder…….. i kruka visserligen men kan kanske hålla den vid liv tills jag har en egen teppa……

Javisst ger träd kraft……..

Lassemannen1982
2009-05-17 19:51
#67

Gick nyss i en avenbokskog. När jag kom in där under det höga, vackra lövtaket kändes det som att tiden stod stilla.

Neina, du lovade bilder i vintras på din blodbok när den står i sin praktGlad

neina
2009-05-17 20:03
#68

#67 det stämmer, tänkte på det så sent som igår Glad Ska bara försöka låna en kamera…

Avenbok är också väldigt vackert!

Waara
2009-05-26 18:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Eken på Biskopsarnö i Uppland över 700 år gammal.

Annons:
Waara
2009-05-26 18:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Samma Ek ^^

bettin65
2009-05-27 16:05
#71

jätte fin Ek ……….

BiGavia
2009-06-02 11:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Samma Ek som Waara visar, den är ett helt underbart träd, njuter än av dess vibbar..

Det är två helt underbara människor som står bredvid, i dess åldriga beskyddande krona!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

bettin65
2009-06-02 11:34
#73

Vilka bilder………….

Waara
2009-06-02 12:50
#74

#74 Ja helt underbara, Ek du & min son, vilken vacker bild!

Upp till toppen
Annons: