Annons:
Etikettallmänt
Läst 492 ggr
Anco
2008-12-14 11:18

God Morgon 14/12

God Morgon, hoppas alla har haft en trevlig helg/Lucia.

Här har den snö som kom försvunnit, tempen steg igårkväll och åter lyser gräsmattorna vackert gröna :)

En härligt skön söndag önskar jag er alla.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
Blodeuwedd
2008-12-14 11:35
#1

Godförmiddag Tredje Advent.

Samma väder som igår.. snöigt vitt och vackert.

Vattenpumpen har löst ut igen.. suck.. jag behöver en rörmokare eller är det en elektriker??

Hoppas ni får en vacker söndag. Här ska bakas.

Brokenfether
2008-12-14 11:39
#2

God Morgon!

Ja, Anco..här lyser det grönt oxå, tyvärr!

Lucian kom och gick och jag såg den inte ens på tv.

I gårkväll somna lillpojken på soffan så jag bar ut täcke o kudde till han där…sen lät jag min sovrumsdörr vara öppen…kände för sällskap i sängen och det fick jag. 3 katter och en hund kom farandes och låg överallt…*L Riktigt mysigt faktiskt. Lillsonen dök upp under morgon timmarna och väckte mig för att fråga varför jag inte väckt han för han ville sovit hos mig. Jo…jag prova 2 ggr och han bara titta på mig som jag var från rymden, så det var ingen ide´…han e för tung att bära.

Just nu ligger han i soffan och har ont i magen…stackarn..han ska få en varm örtdyna så får vi se om det kan lindra lite.

Fin söndag önskar jag er alla..

Brokenfether
2008-12-14 11:45
#3

BW…så fin stake du gjort…med mossa och rubbet…*L Mysigt ju…Glad Har du inget vatten nu? Du kan ju alltid smälta snö…du som har snö..*morr* Ta både rörmockare och elektriker så har du trevligt sällskap en stund…Flört Hoppas det fixar sig för dig…

Blodeuwedd
2008-12-14 22:00
#4

Broken.. jo jag har vatten.. det är bara en knapp som behöver knäppas på… än så länge.. fast jag måste gå ut och lyfta bort locket på brunnen för att komma åt den.. mutter

BranDuir
2008-12-14 22:30
#5

fin stake…ja det sägs…men här bränns inga ljus i väntan på en snubbe so inte ens var född på dagen man firar honom….och hade han var t det så hade han nog jobbat som fläkt i helvetet, så mycket hade han roterat i sin grav…

""Judarnas påskfest närmade sig, och Jesus gick upp till Jerusalem. I templet stötte han på dem som sålde oxar och får och duvor och dem som satt där och växlade pengar. Han gjorde en piska av repstumpar och drev ut allesammans ur templet med deras får och oxar. Han slog ut växlarnas pengar och välte omkull deras bord, och till dem som sålde duvor sade han: ´Bort med allt det här! Gör inte min faders hus till en saluhall." (Joh. 2:13-15)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Anco
2008-12-14 22:59
#6

#5 'Jobbat som fläkt i helvetet', jo den va go´……

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
BiGavia
2008-12-14 23:51
#7

Här bränns det ljus som attan, men inte i nån speciell stake eller för nån stakeFlört

Hur kom påsken in?

Ah, trögtänkt… julhandelshysterin!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Blodeuwedd
2008-12-15 00:15
#8

Jag har alltid ljus tända.. och att tända adventsljus har ingenting med Jesus att göra för mej.. Jag eldar för att jag tycker det är en fin tradition…….

Shamanism och Druidism…. innebär det att man inte ska hålla kvar vid sina traditioner????? Då har jag nog definitivt hamnat fel.. ;)

Brokenfether
2008-12-15 00:18
#9

#4 Det va ju bra det BW…å locket har väl inte fryst fast på brunnen så det e en baggis för dej..Flört

#5 Ord och inga visor..*S Här kom det hit 2 tanter och knacka på dörrn idag…dom ville prata om Jesus med mig. Det fanns ju så mycket man tänkte på kring Jesus vid denna tid. -Inte denna, svarade jag! Har annat att tänka på! Ni får prata med nån annan och God Jul! Då undrade dom om jag inte ville ha en liten broshyr om Jesus?…Nä tack, sa jag..jobba i kyrkan för några veckor sen och då fick jag broshyrer så det räckte å blev över…(la dom i kattlådan) hahaha…lillsonen bara stod å glodde…sen börja han flina…*L Vi har ingen adventljusstake här heller mer än den elektriska och sen får värmeljusen brinna både här å där för myset skull. Men du BD? Julkrubba har du väl istället då va?…*nickar*

Blodeuwedd
2008-12-15 00:20
#10

#9
Brunnslocket sitter oftast fast och väger bly så det är inget jag direkt ser fram emot när jag vaknar på morgonen att behöva gå ut i bara mässingen och fixa. :) Hm.. ibland skulle det vara bra med en karl att skicka..

Brokenfether
2008-12-15 00:21
#11

BW lilla…du är precis där du ska vara..med eller utan traditioner och ljusstakar…Flört Kram

Brokenfether
2008-12-15 00:23
#12

#10 Klä dig varmt…snöskoveln i näven å sen ut och hoppa på locket…*S Jo, ibland kan det va gott att slippa vissa göromål själv…*L

Blodeuwedd
2008-12-15 00:27
#13

Brok visst kan det vara skön att slippa.. inte för att man inte kan men för att man inte VILL!!!!

 Godnattkramar

Annons:
Brokenfether
2008-12-15 00:31
#14

#13 Precis….INTE för att man inte kan…för kan, kan vi…Skrattande

Sov gott vännen…Kram

Upp till toppen
Annons: