Annons:
Etikettshamanism
Läst 661 ggr
catha
1/13/09, 11:42 PM

Att vandra i skönhet

Att vandra i skönhet 

Shamanism, heligt landskap och heliga metoder.

Kurs utanför Linköping, 17-19 april 2009 med Jörgen I Eriksson

Shamaner har funnits lika länge som mänskligheten ägnat sig åt ett medvetet andligt sökande.  Shamanen är den som har kunskap och kraft att rätta till obalanser - inom människan och mellan människan och landskapet så att människan kan vandra i skönhet.

Den här kursen arrangeras på en gammal gård strax utanför Rimforsa, cirka fyra mil söder om Linköping, som nu används som scoutgård. Landskapet har formats dramatiskt av istid och jordbävningar. Här finns ett flertal sjöar och berg som i den folkliga berättartraditionen förknippas med olika magiska äventyr hos de underjordiska. Och här finns det märkliga grottlandskapet Trollegater med djupa klyftor och grottor. Vi kommer att göra en del övningar och ceremonier just i Trollegater.

Detta är en fortsättningskurs som förutsätter att deltagarna har vissa grundkunskaper från shamanismens område, t ex hur man gör så kallade trumresor. Deltagarna ges på denna kurs möjlighet att tränga djupare in i den shamanska filosofin och knyta an djupare till landskapet och alla dess invånare och andeväsen genom traditionella shamanska kunskapsmetoder som utesittning, ceremonier, landskapsvandring, extas, själsresor, kontemplation och runor.

Tyngdpunkten ligger på att deltagarna själva ska hitta ett kreativt förhållningssätt till shamanismen och finna sin egen väg till kraft och kunskap, till att vandra i skönhet.

Kursen börjar på fredagskvällen och slutar på söndagseftermiddagen.

Plats: Sands scoutgård, Rimforsa, cirka 4 mil söder om Linköping.

Pris: 1900 kr (inkluderar inkvartering och mat. Om det blir många deltagare kan avgiften sänkas och i så fall betalas denna rabatt under kursen).

Anmälan sker till muggebo.sand@live.se och då får du mer detaljerad information om när, hur och hur mycket du ska betala i anmälningsavgift.

OBS: begränsat antal deltagare (max 20)

 Mer info hos: muggebo.sand@live.se och jorgen.i.eriksson@bredband.net

Praktisk information om utrustning, vägbeskrivning, kommunikationer och samåkning skickas ut sedan anmälningsavgiften har betalats.

Kursledare är författaren och journalisten Jörgen I Eriksson som driver förlaget norrshaman. Han har studerat och praktiserat shamanism sedan början av 1980-talet och skrivit flera böcker om samisk shamanism, runmagi och urfilosofi. Se www.norrshaman.net

Annons:
BranDuir
1/13/09, 11:45 PM
#1

Jag har absolut inget emot att man annonserar här , men jag förutsätter att man frågar mig först….vilket de andra gjort….hade det inte varit för att jag känner Jörgen hade jag tagit bort den omedelbart!!!!

MVH

BranDuir

Sajtvärd!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

SEViking
1/14/09, 2:13 AM
#2

Tråkigt att en så fin tillställning "tvingas" in på en sajt. Risken finns ju att man kan känna sig överkörd.

Ska vi gå på kurs BD. ha ha ha

? SEV ?

catha
1/16/09, 12:31 AM
#3

Hej BranDuir

Ber om ursäkt. Jag trodde att det var ok eftersom jag läste om vilka regler som gällde och inte hittade något om annonsering

Ledsen för övertrampet

/catha

Upp till toppen
Annons: