Annons:
Etikettallmänt
Läst 758 ggr
BiGavia
2008-12-05 18:45

Häxan+ naturen!

En impuls att skriva detta.

Häxans samarbete med naturen,och gynna dess natur av varken gott eller ont!

Min väg går genom många miljö-organistioner.

Jag tillhör med mitt hjärta å själ naturen utan makt å vapen!

Lufta era känslor!

Ingen kan dömma, alla puzzelbitar är viktiga. DU är viktigare än du kan ana!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Annons:
BiGavia
2008-12-05 18:48
#1

Det var tydligen meningen att detta skulle hamna här åxå, så lufta er! Druider å Shamaner är samma sorts folk, om alla e äkta.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
2008-12-05 18:50
#2

Jag e fåordig, jag vet, men ni får läsa mellan raderna…norrlänningSkäms

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Anco
2008-12-05 19:43
#3

Alla är vi viktiga, så rätt så rätt.
Som en sa igår…. det behövs både manligt och kvinnligt för att det inte ska halta.
Det gäller inte bara de två könen utan i allt…
Om inte det finns både och så förblir det obalans och då kasar allt på sne, vad det än vara månde.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Anco
2008-12-06 11:39
#4

En kan inte göra allt, men alla kan göra något….

Jag försöker att värna om naturen, våldför mig aldrig på den när jag är ute i skog och mark. Plockar upp skräp efter andra så att djuren inte ska skära upp sig eller på annat sätt fara illa av skräp som andra slänger.

Jag försöker i görligaste mån att handla närproducerat i affären.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

neina
2008-12-07 01:37
#5

Rannsakar mig själv och inser att jag inte är helt stolt över mina (alltför få) insatser för naturen. 

Utom vissa saker:

I samtal med andra för jag alltid in talet om naturen som vår grund och nödvändiga villkor för överlevnad; jag belyser att 'Naturen' inte finns 'därute' eller i Grummes reklam, utan vi_är_natur , allting omkring oss är natur. 

Genom firanden uppmärksammar jag det heliga/bejublandsvärda/svåra/vackra/oförståeliga/oifrånkomliga i vår existens, naturen. Och känner respons.

(Med risk för att verka vara en hurtbulle) Som tips på saker som absolut är genomförbara - och inte bara det, utan är fördelaktigt på många andra vis - vill jag nämna:

-Loppismöbler! Mycket snyggare, mycket bättre kvalitet. 

-Klä dig i det DU vill - om du så måste sy eller sticka det själv, eller hitta begagna, eller köpa dyrt. Vårda dina kläder väl och de håller i många, många år. Satsa särskilt på god kvalitet i skor. Skor är inte värda namnet förrän de tjänstgjort i åtta år minst utan märkbart slitage! (Det FINNS sådana, som dessutom är fina!) Nöj dig inte med mindre än det bästa, så behöver du inte köpa annat hela tiden! 

-Vegetariskt då och då (eller alltid). 

-Res inte till Thailand, eller nån annan stans Långt Bort. Jag lovar, Malung t. ex. är mer exotiskt! Utforska trakterna där du bor. Där finns gömda pärlor. 

-Tillverka egna presenter. Mycket mer uppskattat, och roligare för dig också. 

Ni känner säkert igen det mesta av det här. En sak som kan hända, åtminstone mig, är att jag blir så 'mätt' av alla tips, att jag inte sedan GÖR det själv!! Så, utan att predika, hoppas jag att ovanstående kan inspirera på riktigt!

Upp till toppen
Annons: