Annons:
Etikettshamanism
Läst 4342 ggr
CB-Reptiles
2009-01-07 16:38

Trmmträff i södra Dalarna

den 17/1 träffas några likasinnade för en kul kväll med mycket trummande (om vädret tillåter vid öppen eld)

kolla diskutionen på:http://trolltrumman.net/index.php?showtopic=2590&st=45

Välkomma

Annons:
Sebastian
2009-01-08 12:25
#1

Ja. Alla som vill är välkommna att delta. Det är jag i samråd med de som kommer som anordnar träffen och schemat är löst och man gör lite vad man vill.

Grundtanken är att träffa människor i närheten och hitta nya vänner att i slutändan arbeta tillsammans med. Många som börjar med detta känner sig ensamma och då är detta ett bra sätt att komma i kontakt med likasinnade. Självklart är träffen gratis det enda som kostar är det du vill äta som man får ta med sig själv.

Enda kravet är föranmälan, bara så jag har lite koll på hur många man ska vänta in eller inte då de flesta av dessa träffar sker utomhus på helgaplatser eller till skogs.

Väl mött / Sebastian

Astraea
2009-01-08 12:35
#2

Åh! Det låter ju jättebra Sebastian. Var ligger det? När bör man senast anmäla sig? Vilka förkunskaper krävs?

Sebastian
2009-01-08 12:43
#3

Anmälan bör komma in så snart som möjligt.
Det man måste kunna innan är att gå eller på annat sätt ta sig framåt;)

Vi är där för att lära in och lära ut. Inga förkunskaper krävs annat än ett öppet sinne.

Det är tänkt att vara i frostbrunnsdalen i borlänge som är en mycket gammal offerplats tillägnad Frö (Frej), men om tempraturen fortsätter neråt på det här sättet så blir antingen hemma hos oss eller i annan lokal.

Astraea
2009-01-08 15:01
#4

Då är det bara att checka kalendern och benen m.a.o. ;)

spindelfot
2009-01-08 15:11
#5

Jag är gärna med, har skrivit på TT, :) skall bara fixa mig nån slags skjuts..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
2009-01-08 19:58
#6

Ta tåget Spindelfot.;)

Annons:
spindelfot
2009-01-08 20:26
#7

#6 men tåget går väl inte ut i skogen! ni är väl nånstans jättelångt bort? eller?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
2009-01-08 21:39
#8

Men vi kan plocka upp dig. No proplemet vetty.

spindelfot
2009-01-08 22:17
#9

Skulle vara jättebra! Såg att om man bokar nu kan jag åka tur retur för lite under 200. Kanske man kan sova över nånstans om det blir sent..Kyss

Men då måste jag hitta 200 kr också, jag är så jäkla fattig, mitt konto ligger på minus fram tills barnbidraget, så illa ligger det alltså till för mig just nu, ska trolla järnet + lade ut lite traderaauktioner idag och hoppas att man kan skrapa ihop några slantar.. hoppas man kan få csn i slutet av månaden så att man slipper leva i största armod.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

lightseeker
2009-01-08 22:53
#10

hrm, jag råkade vara inviterad till just Borlänge, för 1,5 år sedan och om jag inte minns helt fel, så besökte vi också frostbrunnsdalen (med den heliga källan?) som var relativt centralt belägen, stämmer inte detta?

Så då skall det inte vara alltför svårt att transporteras dit.

spindelfot
2009-01-09 01:11
#11

skulle vara jätteroligt att få träffa dig lightseeker!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
2009-01-09 09:28
#12

#10. Nja så värst centralt är det inte. Men som Spindelfot säger. Det skull vara kul om du kom!

lightseeker
2009-01-09 10:08
#13

gärna i framtiden.

Annons:
Sebastian
2009-01-09 19:30
#14

Till de som vill komma. Läs infot i tråden på www.trolltrumman.net Skriv där om ni kommer eller inte.

Mvh Sebastian

lightseeker
2009-01-09 23:18
#15

det var trevligt med trolltrumman, men jag har glömt av mitt lösenord, så jag har inte kunnat gå in där, på väldigt länge.

Sebastian
2009-01-10 00:41
#16

Det finns en knapp som heter nånting med password man trycker på så får man det skickat till mailen..

spindelfot
2009-01-10 00:44
#17

Jag kommer! ser fram emot att träffas!

kanske får man träffa bebisen också? *älskar bebisar*

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
2009-01-10 17:49
#18

Självklart! Hon kommer vara hemma. Vi har barnvakt åt grabben men inte åt henne pga amningen.:)

LinaN
2009-01-11 12:52
#19

Är det i Borlänge kanske man kan lösa det och ta sig dit… Var ju väldigt trevligt nu senast i våras. Men måste verkligen se om både ekonomi, hundvakt, kattvakt och framförallt hästvakt isf….

*kram från Caijan*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Vanadotter
2009-01-11 18:39
#20

Ju fler desto roligare! Skrattande

Annons:
LinaN
2009-01-11 19:48
#21

Fast jag kan ju inte direkt delta på regelbunden basis… bor ju i trollhättan ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Sebastian
2009-01-11 20:02
#22

Nej det är inget krav.
Jag har startat det här för att det ska finnas en mötesplats utanför etern där vi kan mötas och umgås. Gruppen som är tänkt att växa fram kommer mötas en gång i månaden om det fungerar. Men tyngden ligger på att undvika att skapa en elitförening. Hos oss är alla välkommna utan erfarenhet eller med massor. Vill någon ha en längre träff så är det ok. Men allt sker till självkostnadspris helt utan profitintresse.
I framtiden när det börjar bli mer regelbundenhet i detta och lokaler börjar krypa fram så kommer längre träffar och kurser anordnas men till ett så lågt pris det bara går.

Jag vill tvätta bort pengastämpeln från den här formen av kurser och träffar. Det ska inte kosta flera tusen att lära sig något som man brinner för.
Jag menar, hur kul är det att se en kurs du verkligen vill gå rinna förbi dig bara för att man inte har råd just då?

spindelfot
2009-01-11 20:22
#23

Det är ett jättebra intiativ. Jag har undrat en del över varför vissa tar ut pengar för en enkel trumträff ute i skogen, där inte ens fika ingår, vad betalar man för då egentligen? Umgänget? Att betala för att träffa vänner på lika villkor har jag svårt att förstå..Och man är ju i skogen, på en offentlig plats. När man betalar något tycker jag åtminstone man borde få någonting tillbaka, en tjänst som förmedlas.. Annars kan de andra deltagarna lika gärna ge en tia till mig också, jag är ju också med och skapar mötet..

På vissa träffar får man lämna bidrag om man vill, tex en tjugolapp för kaffe och fika om man blir bjuden på det, eller gärna en hundralapp som går till en speciell fond. Det tycker jag är rimligt.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Astraea
2009-01-11 21:06
#24

Det är verkligen ett jättebra iniativ! Och det känns naturligt och äkta. Precis som Spindelfot säger, till skillnad mot mycket annat. Jag är själv ganska mycket i södra Dalarna nu för tiden men inte tillräckligt ofta som en gång i månaden. Lite synd. Jag skulle hemskt gärna vilja medverka den här gången men det är bara att inse att jag har fullt med förberedelser att göra inför en stundande flytt. Tråkigt då jag är nyfiken på att träffa er andra. Visserligen innebär flytten, till Hagfors, att jag kommer bo mycket närmre Dalarna.

lightseeker
2009-01-12 17:44
#25

#22, sebastian…jag delar dina åsikter.

Att dela på kostnad för hyra av lokal, att dela på matutgifter, att ersätta en "vägvisares" resa, med ev tackgåva, känns helt okej.

Sebastian
2009-01-12 18:44
#26

Tycker jag med.

SEViking
2009-01-12 22:18
#27

Hejsan gott folk

Idag tittade jag på en kurs som skulle gå i åtta steg. Nå shamanaktigt. Jag drog örona åt mig då jag såg att man skulle få ett certifikat. ha ha ha. Vem har makt att utfärda ett certifikat i shamanism, å vem skulle det gagna. Nä, så jag bestämde mig för att inte gå dessa kurser. Sen kolla ja priset. 5000, vardera. ha ha ha. 40.000 för att studera andras tillvägagångsätt, å naturligvis då få ett cert. ha ha ha. Nä, humana kostnader, för självklart ska ju den som tar sig tiden att lära ut få ersättning för sin tid och egna kostnader. Men 40 lapp, okej, 5 lapp per gång, 5 deltagare per gång. På 8 helger har någon dragit in 320.000 spänn. Jag kan inte se ett skit seriösitet i detta.

Tänk vad många arbetstillfällen detta skapar, detta med det andliga / shamanska / druidiska / mediala. En del är en javla rappakalja och lurendrejeri, som det mesta som har med pengar att göra har benägenheten att bli, men att tjäna pengar på andras känslor och sinne, det är jävligt fel i mina ögon.

Som nu Sebastian anordnar, en kurs/träff för egenkostnad, de e ju verklgien att visa man inte vill ha något komersiellt i sitt utövande, å såna personer bugar jag mig djupt inför.

Ha en bra kväll gott folk

? SEV ?

Annons:
Sebastian
2009-01-13 20:49
#28

"självklart ska ju den som tar sig tiden att lära ut få ersättning för sin tid och egna kostnader." 

Absolut. Det ska gå runt för alla inblandade.

Men 40 Lakan? Jösses va dyrt. Dä lär man nästan bo i andevärlden efter en sån kurs;)
Undrar vad det är han tar betalt för? Kanske man bjuds på årgångswiskey och sån där svindyr kaviar..

spindelfot
2009-01-14 12:35
#29

#28 Snarare är det nog så att HAN har fått smak för årgångswiskey och kaviar ;) deltagarna få nog ta med sig sin egen mat..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Blodeuwedd
2009-01-14 12:49
#30

Vill ni med det säga att vi INTE bjuds på årgångswhiskey nu på träffen?? Hm.. !! ;)

Sebastian
2009-01-14 19:10
#31

Ährm jodå om du med bjuds menar tar med sin egen eller med whiskey menar hemkört och essens så självklart!

Har dock inget hemkört så det blir essens och vatten,

Men vattnet har ju iofs funnits under hela moder jords levnad så där kan vi snacka årgång:D

Men så har jag ju inget essens, men väl en kran med smaskigt, fylligt vatten i som jag bjuder fritt ur med all min generositet.;)

Om nu det också skiter sig så får vi suga på isbitar, sånna har jag i frysen..

SEViking
2009-01-14 19:23
#32

Ha ha ha, det finns en lösning till allt, i värsta fall kan vi ju drömma om det.

? SEV ?

Sebastian
2009-01-14 20:23
#33

När man våta drömmar i sinnet har,
Blir genast sängvätningen uppenbar,
Då får man akta sig noga
så man inte gummilakan behöver foga.

Men hur som helst. Ser fram emot helgen, det ska bli roligt att träffa er igen och en del av er för första gången. Spännande blir det om än lite nervöst.

Mvh  Sebastian

Blodeuwedd
2009-01-14 20:52
#34

hahaha Seb du kan ju låna en blöja av lillfia ;)

Klockan tio på förmiddan en lördag ute i fria naturen gissar jag att vi får dricka årgångsvatten… åt fel håll rinnande..hm.. igen.. dricka uppochner? Kanske ska ta med sugrör. Trummans superdricka slipper vi i alla fall.

Jo det ska bli trevligt att se er igen och några för första gången.

Annons:
spindelfot
2009-01-14 21:08
#35

haha jag tänkte ta med kaffe.. funderar på att ta med en flaska vin också, bra att offra lite av och värmer skönt i magen, en grej som är trevlig att dela.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Blodeuwedd
2009-01-14 21:13
#36

Kaffe tänkte jag oxå ta med.. Å en korv kanske. Banankaka är det väl ingen åtgång på den här gången va??

Astraea
2009-01-14 22:06
#37

Hoppas solen skiner och att ni får en fin dag, på många vis. :) Blodeuwedd, du får gärna spara en bit av den där banankakan..

Lassemannen1982
2009-01-15 22:26
#38

Det vore faktiskt en upplevelse att vara med på en trumcirkel, uppleva andliga ting tillsammans med Er.:)

Men ack så långt det är till Borlänge. Du får gärna anordna återträff till sommaren under semestertid, Sebastian. Då skulle jag kunna ta en hel vecka att uppleva vackra Dalarna som jag bara sett på bild:) Men som jag rest till så många gånger när jag lyssnat till vemodig, vacker folkmusik.

Sebastian
2009-01-18 19:10
#39

Tack ska Ni ha Ni som kom. En helt underbar dag blev det. Jätteroligt med en sådan uppslutning som det blev. Ceremonin på kvällen blev makalös tack vare er. I vår ska vi samlas igen vid Frejs plats och vara där lite längre och kanske hålla en lite större offerceremoni där.

Men återigen Tack alla för igår. Det var jättemysigt.

Mvh Sebastian

spindelfot
2009-01-18 20:38
#40

Det var jättetrevligt! kommer gärna tillbaka när det är lite varmare, så får vi trumma lite mer..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Ingreid
2009-01-18 20:50
#41

Vad härligt det låter! Tycker tanken bakom det hela är fantastisk! Mera sånt till folket!

Skrattande

Annons:
Blodeuwedd
2009-01-18 20:51
#42

Det var vekligen gott. Snart gör vi om det och trummar ännu mer.
Tack ska ni ha för en mycket trevlig dag.

Sebastian
2009-01-18 20:58
#43

Jajamensan. I februari kör vi igen. Alla är välkomna, glöm inte det.

lightseeker
2009-01-18 21:31
#44

vad kul att ni fick till det bra, hade ni mys kring elden också? dvs. tillät vädret det?

Astraea
2009-01-19 00:48
#45

Ja precis, vad kul att ni fick en fin dag. :)

Vanadotter
2009-03-09 11:26
#46

Hörrni! Hur blir det? Träff i mars eller inte?

Blodeuwedd
2009-03-09 11:35
#47

Ja juh,.. i helgen väl?

Vanadotter
2009-03-09 11:55
#48

#47 Ok! Skrattande För mig personligen passar söndag bäst. Sebastian kan nog både lördag och söndag. Ska vi hålla till i de krokarna som vi varit förut? Har vi ett "tema" eller ska vi komma på ett i samband med att vi möts upp?

Annons:
spindelfot
2009-03-09 12:00
#49

hoppas jag kan.. hoppas jag kan få skjuts igen! av nån?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Vanadotter
2009-03-09 12:07
#50

#49 Ja det vore toppen! Du ska se lilla Alva nu. Nu tar hon sig fram på golvet och ler hela tiden.

Astraea
2009-03-09 12:31
#51

#48 Söndag funkar bäst för mig med. Har fått förfrågan att i år igen vara jurymedlem för UngKulturMöts på lördag och jag har så svårt att stå emot. Det är så himla roligt.

Såå..jag hoppas på söndag. Vore så grymt kul att träffa er alla och den leende lilltjejen.

Vanadotter
2009-03-09 16:05
#52

Aah men då säger vi söndag hemma hos oss i Säter då! *styra upp* För den som vill så finns möjlighet att övernatta. 

Tider och andra detaljer kommer så fort som möjligt.

Låter det som en deal?

Astraea
2009-03-09 16:13
#53

Det låter verkligen som en deal Vanadotter. Helt perfekt! Kyss

Lassemannen1982
2009-03-09 19:15
#54

Trumma för mig med och hälsa våren kommen i Dalarna. Lärkan, bofinken och en hel kör av de bevingade sjunger så glatt varje dag.

Hälsa också lilla Alva.

spindelfot
2009-03-09 22:30
#55

låter kul! efterfrågar skjuts.. nån som åker förbi köping eller de stationerna däromkring? finns inte så många förbindelser..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
Mr-K
2009-03-10 00:26
#56

#27

Jag tog ju 12 000 om dagen när jag utbildade företag i Nätverk så varför ska man inte kunna ta liknade summa för nåt andligt om man verkligen är bra på det? De kurserna kostade runt 18 000 att gå på i en vecka.

Vanadotter
2009-03-13 08:16
#57

OK!

Plats: Hemma hos Sebastian och Vanadotter (Sara) i Säter.

Tider: söndag, 11.00 - 19.00 (då har vi barnvakt)

Mat: Får man ta med egen eller ev. pizzabeställning. 

Fika: Kaffe finns. 

Övernattning: Här gör du som du vill, lör - sön, sön - mån eller lör - mån. Vi har 3 - 5 sängplatser. Medtag egen kudde, täcke och frukost.

Tema mars: ???

Övrigt: Glöm ej, trummor, skallror och dylikt. Samt glatt humör!

Väl mött! Glad

Blodeuwedd
2009-03-13 12:08
#58

Som det ser ut precis för dagen så kan jag inte komma.. :(
Jag ska skjussa min dotter till Arlanda och vet inte när jag återkommer hem. Kanske om jag får vara lite osäker…
Annars får jag önska er en trevlig träff ni som kommer.

spindelfot
2009-03-13 12:42
#59

Hej hörni!

Jag har hittat ett tåg som anländer 1148! Kan man få skjuts från stationen i Säter?

Lördag kommer jag nog itne för jag har blivit bjuden till en metal-spelning ;) lol. Vet inte om jag får gå på den, vi får se.. kanske dyker upp bakfull men nöjd på söndagen.. Så är jag lite osäker på min hemresa, min man har slarvat bort min cykelnyckel och bussarna från stationen går inte på söndagar. Jag får antingen hitta den eller se om jag kan sova över på söndag-måndag, eller om jag kan tigga skjuts av nån!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Astraea
2009-03-13 15:51
#60

Du kan åka med med mig från stationen Spindelfot! :) Jag har ju aldrig åkt själv bort de vägarna så det blir spännande haha. Du vet väl dessutom vart vi ska exakt, det är bra. Jag kommer över dagen. Hur många blir vi?

Sebastian
2009-03-14 11:32
#61

Får ni problem med att hitta ändå så kan ni ringa mig. Spindelfot har numret.

Än är det inte säkert hur många vi blir.

spindelfot
2009-03-14 13:31
#62

Jag vet inte säkert var de bor.. det måste du nog ta med Sebastian, jag har inte körkort och har aldrig kört dit, jag har bara lättjefullt setat i andras bilar och inte tänkt på vägen..vid ett tillfälle åkte vi förbi en jättedalahäst, den var verkligen jättestor. Jag undrar vad den kostar i underhåll varje år? Eller hålls den klar-röd med dalamagi? Vid ett tillfälle åkte vi över en bro, men det var när vi åkte hem. 'Vägbeskrivningen'

Jag föreslår att sebastian skickar adressen till astrina så att hon kan kolla upp på eniro, vägbeskrivning osv?

Mailar astrina mitt nr så får vi nås den vägen..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
Sebastian
2009-03-14 13:53
#63

Hej på er. Träffen i morgon riskerar att bli inställd pga för lågt deltagarantal Astraea som du skulle åka med har avbokat och BW skulle inte komma. 

Jättedalahästen underhålls med hjälp av småfolket som använder en särskild sorts svamp för att ryckta den. Den växar endast i falu koppargruva i de aldra mörkaste hålorna där gammelmor bor. 
Dalamagi använder vi bara på utbölingar som tror att vi inte finns på riktigt;)

spindelfot
2009-03-14 14:18
#64

NÄ jag kommer så det blir en liten men ändå förhoppningsvis väl fungerande träff :)

Och jag är ju så bra, så jag räknas väl som ca: 2 personer, då är vi fyra, och så är ju Alva med och då är vi ju fem.. MÅNGA är vi då alltså!

Jag visste att det var nåt fuffens med den där hästen.. var inte 'normalt'.. och hädanefter ska jag vara försiktig med vad jag säger om dalarna.. 'lite rädd'

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
2009-03-14 14:34
#65

Be afraid… Be very afraid Mohohaha. Nä vi är snäll för det mesta.

Det verkar som att vår kära Örnbroder kommer också då är vi sex med Alva inräknad.

spindelfot
2009-03-14 14:49
#66

Där ser du.. smockfull träff.

Nu är biljetten betald, 1148 anländer jag till säter!

Be there or be square!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
2009-03-14 14:58
#67

Shit trodde du pröjsade 1148 för biljetten..

Blodeuwedd
2009-03-14 15:05
#68

Men jag kommer eventuellt, kanske, möjligtvis.. om jag är vaken och hemma… om det är okej att hålla det öppet?

Sebastian
2009-03-14 15:10
#69

Jadå. Nu när det blir av ändå. Klart du är uppe. Vi sätter igång kl12 ju;)

Annons:
spindelfot
2009-03-14 15:15
#70

#67 haha, snacka om ivrig (och rik) om jag gjort det.. nä biljetten kostade 87 kr :)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

chik
2009-03-14 16:20
#71

Jag önskar er en trevlig o givande träff.Har läst alla inläggen o det lyser värme från er..Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Vanadotter
2009-03-14 16:56
#72

Härligt att det blir av!

#60 Tråkigt att du inte kan komma. Rynkar på näsan Men vi ses en annan gång. 

#68 Hopps verkligen att du kan komma. Saknar ju dig! Glad

#70 Om det endast blir du som övernattar så behöver du inte släpa med dig täcke och kudde. Vi har ett set extra. Glad

spindelfot
2009-03-14 16:59
#73

#72 Yes! Jag har fått 'tillåtelse' hemifrån att sova borta om jag vill… Helst sover man ju hemma för det är ju skönt att vara hemma, men blir det sent osv så är det jätteskönt att alternativet finns.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Blodeuwedd
2009-03-15 22:01
#74

Jippie.. det blev precis som förra gången en härlig träff.. jag vill träffas igen i morgon.. går det? ;)

Tack söta Vanadotter och Sebastian.. och Spider och Örn med förstås. *storkram*

Vanadotter
2009-03-15 22:48
#75

#73 Håller med! Tycker att träffarna bara blir bättre och bättre för varje gång. Nu börjar vi ju lära känna varandra lite mer också. Glad

TACK, Blodeuwedd, Spindelfot och SEViking!

Min idé är att vi håller träff nr. 4 den 1, 2 eller 3 maj.

Hur skulle det funka?

SEViking
2009-03-16 00:17
#76

Gokväll gott folk

Ville tacka deltagarna för en trevlig söndag, å värdparet lite extra för att dom upplät spejset.

Önskar er alla god natt och en fin vecka

? SEV ?

Annons:
Astraea
2009-03-16 12:07
#77

Hej på er! Vad roligt att ni fick en fin dag men det visste jag ju redan innan att det skulle bli. :)

1,2 eller 3 maj alltså… *antecknar*

Blodeuwedd
2009-03-16 12:29
#78

Jag känner mej konstig idag.. så .. ja.. jag vet inte.. glad inuti på nåt vis. ;) länge sedan nu.. Tack igen ni..

Sebastian
2009-03-16 12:41
#79

Tack själva! Hade jättetrevligt.

[trumman]
2009-03-16 13:31
#80

Härligt att höra tt härligt ni hade!

Snart blir det Norrlandsträff också, så börja spara slantar och binda samåkningsvävar ;)

Blodeuwedd
2009-03-16 13:38
#81

Det skulle vara kul att få vara med där oxå..

Sebastian
2009-03-16 13:53
#82

Ja det skulle det verkligen. Norrlandsträffarna rekomenderas starkt!

Blodeuwedd
2009-03-16 14:01
#83

slantarna vill inte bli sparade här just nu.. de vill ut och dansa, men inte med mej.. ;)

Annons:
Waara
2009-03-16 14:53
#84

Vad härligt ni verkar haft det.. vill följa med!

Norrlandsträffen oxå.. vi kan samåka Bw :)

Blodeuwedd
2009-03-16 14:55
#85

Jaaaa det får det bli.. :) Kul om du följer med oxå..

Vi talade om en större träff oxå med övernattning i bystugan här i byn.. får se hur det blir. ;)

Waara
2009-03-16 15:03
#86

:) Låter så kul.. få se vad det blir då..

Sebastian
2009-03-16 19:26
#87

Det skulle vara roligt om vi kunde vara ute på nästa träff. Göra en lite större vårceremoni med ett bål som brinner, trummor som dånar och skallror som viskar.

Vad säger ni?

Waara
2009-03-16 20:30
#88

#87 Åå jag säger får jag följa me? ..låter kalas!..

Sebastian
2009-03-16 20:48
#89

Klart du får! Alla som vill får komma.

Waara
2009-03-16 21:06
#90

Tack! …glad :)

Annons:
spindelfot
2009-03-17 12:11
#91

Skulle gärna vara ute nästa träff, ett riktigt valborgsfirande verkar det som! Skönt att få sträcka på benen ute i friska luften…Dansa djuren och ha det roligt!

Fick mycket ut av träffen, dels var det skönt att få prata lite, dels kändes det som vi fick bra saker gjort.. Kanske gjorde vi inte super-tunga resor, men jag kände att cirkeln var stark, börjar finna sitt syfte. Tror vi kan göra mycket bra tillsammans. Ska bli intressant att se hur det går i framtiden.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Blodeuwedd
2009-03-17 19:58
#92

Ja det är en kraftcirkel vi har. Det känns bra att ha några att dela och jobba tillsammans med. Ser oxå fram emot nästa gång..

Är det någon mer än jag som kännt sej extra energifylld och sprudlande i går och idag?

Sebastian
2009-03-17 23:34
#93

Det finns så många andra sätt att arbeta på än att resa. Så som vi gjorde i den andra ceremonin tex. 
Resan är viktig som sjutton men inte viktigare än någon av de andra metoderna.

Vi kör något av de datum Vanadotter skrev. Så ska jag leta rätt på en plats där vi ostört kan härja runt.
Eller har någon redan den ultimata platsen för det? Skriv i tråden vettja så kommer vi!

spindelfot
2009-03-18 00:40
#94

fnular på om man skulle ta torpet.. vi har ju grannar en bit bort så helt ensamma är vi ju inte.. det ekar rätt bra därute.

Men det ligger nära dalarna, västerfärnebo, västmanland. Har plats för många människor att sova.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
2009-03-18 01:17
#95

Skulle Kunna funka.

Astraea
2009-03-18 11:51
#96

Jag är eventuellt bortbokad den 2e. Hoppas allt jag har på att ni inte kommer välja den dagen…

Sebastian
2009-03-18 12:01
#97

Haha ja vi får försöka fixa det.  Men det skulle vara bra att ha den på lördagen eftersom vi ska vara ute. Jag tänke man kunde fortsätta natten igenom med utesittningar eventuellt.

Annons:
Astraea
2009-03-18 12:06
#98

En mycket bra idé dock!

spindelfot
2009-03-18 13:07
#99

utesittningar skulle jag också vilja göra.. det finns väldigt vacker gammelskog alldeles brevid torpet, fast så är det givande att sitta vid elden också - byggde ordentlig eldstadsplats häromhösten, med bänkar och mkt plats för alla att sitta..

Som sagt så öppnar jag gärna familjetorpet, det är mkt givande att vara inomhus där också. skönt att kunna gå in och värma sig tänker jag..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Sebastian
2009-03-18 13:20
#100

Anar jag en fryslort;)?

spindelfot
2009-03-18 13:25
#101

Vad är fryslort!

Jag hatar att frysa.. det är därför jag sällan fryser, svettas snarare pga att jag klär på mig vansinnigt mkt. Jag är extremt indoktrinerad i scout-vett om hur man klär sig, lager på lager, alltid mössa.. jag=hopplös.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
2009-03-20 21:33
#102

hej hörni

vill ni låna torpet för maj-träffen? Jag ska nämligen dit nästa vecka, bra att veta, då kan jag reka lite och kolla sovplatser osv. Och förstås, höra med mina päron att det är okej, och förstås.. prata med rådarna.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Vanadotter
2009-03-20 22:53
#103

Jag tycker det låter som en strålande idé! Glad

Waara
2009-03-21 09:32
#104

Ja det lät ju hel mysigt!  fredag 1/5 åker vi till Göteborg.. kommer hem Söndag 3/5.. pust. Hoppas jag kan få följa med nästa gång, ville så gärna o hade inte en tanke på Göteborgs resan.

Annons:
spindelfot
2009-03-21 14:46
#105

Vad sägs som lördag-söndag? 2-3?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

enola
2009-03-22 02:19
#106

Meh, jag som precis flyttat från västmanland och före det dalarna, nu bor jag i tokholm. Men min familj äger en stuga nära kopparberg mitt ute i skogen med en liten damm och bastu på gården :) Närmsta granne är 1km bort och gården är 100*300meter, med miltals med sjog runtom och med ett trollträd med otroliga krafter :D

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Vanadotter
2009-06-10 21:27
#107

*putt*

SgtRipley
2009-06-11 09:55
#108

#107 ?? Vad menar du med "putt" Vanadotter?

Vanadotter
2009-06-11 11:04
#109

#108 Hehe skulle putta upp tråden men såg senare att det hade startats en ny.

Upp till toppen
Annons: