Annons:
Etikettdruidism
Läst 1464 ggr
Scoop
2008-12-22 02:08

Druid order, sällskap, förening?

Finns det någon order, sällskap eller förening med hemsida där man kan gå in och kolla mer? Helst svenskt men det spelar egentligen ingen roll. Blir mer och mer intresserad av druidismen och vad den har att erbjuda.

Tack på förhand.

Annons:
neina
2008-12-22 02:56
#1

"Blir mer och mer intresserad av druidismen och vad den har att erbjuda." Dessutom, vad har du att erbjuda druidismen? Glad

Jag tror att jag förstår vad du menar, att druidismen kan erbjuda mycket i fråga om visdom och världsbild (rätta mig om jag är på fel spår), dessutom vill jag poängtera att druidismen också innefattar ett hängivet sökande och utvecklande av, och utbildning i filosofi, vetenskap, sanning (i den mån den kan finnas), konsterna, kunskap om historien, m. m.

Var har du sökt hitills? Nåja, med viss risk för att nämna något du redan kollat upp, vill jag rekommendera:

www.druidry.org (obod's site)

www.druidnetwork.org (site med bl. a. en 'perennial course in druidry', matnyttig)

www.whatisdruidry.org (en bok om druidism, gratis. Mycket välskriven och lättläst!)

Andra tips?

Lycka till! Hoppas du skriver lite här om vad du finner!

Scoop
2008-12-22 10:59
#2

Du är inne på rätt spår faktiskt. Visdom, världsbild och ständig utveckling.

Jag har hittat till OBOD innan men undrade mest om det fanns något liknande i Sverige?

Jag kommer att läsa igenom www.whatisdruidry.org.

Det här är det närmaste svenskt jag har hittat http://www.paganfederation.se/index.htm men det är mer en samlingssida för de paganistiska religionerna och livsstilarna som t. ex. druidism.

BranDuir
2008-12-22 19:45
#3

det finns ju men inte nätbaserat…:-)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Scoop
2008-12-22 19:59
#4

Hur hittar man då information om de?

Upp till toppen
Annons: