Annons:
Etikettshamanism
Läst 6353 ggr
[TotemoOmoshiroi]
2008-12-19 21:18

"Skötsel" av kraftdjur

**Skrev en tråd på Övernaturligt.Ifokus, och blev tipsad att ställa frågan här istället, så jag testar väl! Oskyldig

Enda sedan jag upptäckte mitt kraftdjur, pantern, har jag varit väldigt fashinerad av kraftdjur.**

Jag har fått mycket styrka och mod genom mitt djur, och jag tror inte det är påhitt eller slump på något vis.
Senast idag skulle jag göra något jag gruvade mig hemskt mycket inför, men precis innan mötte jag en helsvart katt. Den här katten tvärvände från den väg h*n skulle gå och gick raka vägen fram till mig för att bli klappad. En katt som för övrigt är välkänd för att INTE gilla människor alls.

Det fick mig genast att tänka på Pantern och gav mig tillräckligt med mod för att göra det jag skulle, trotts min räddsla.

**_Nu läste jag precis på Wikipedia att kraftdjuren vill underhållas, och att det görs via små ritualer.

Är det någon som vet vilken typ av ritualer detta är, eller hur man kan göra?
_**

_ _

Annons:
neina
2008-12-20 00:06
#1

Grattis till att ha blivit 'med kraftdjur'! :) Och vilken vacker bild!

Personligen skulle jag vara lite försiktig med information från Wikipedia, i alla fall praktiska anvisningar om att 'sköta' ett kraftdjur. I första hand skulle jag (och nu talar jag om mitt tillvägagångssätt, i fall jag skulle bli vald av något kraftdjur) ta reda på allt, allt om djuret i fråga: hur de lever, var de bor, deras beteende, djuret i konst, mytologi,folktro.

Jag skulle försöka skapa en respektfull relation, förstå djuret på dess egna villkor och inte utifrån människors syn på världen. Just det här, att förstå djuret, och djuren, och naturkrafterna och ekosystemen, på sina egna villkor, är svårare än vi tror. Det kan bli en 'kulturkrock', eller så antropomorfiserar vi djuren. Naturen och djuren har sina egna 'kulturer', sätt, ofta chockerande för oss. 

Nåja, du har kanske redan gjort allt det här: tagit reda på så mycket som möjligt, försökt skapa en relation och förståelse. Sedan när relationen väl är upprättad och stark, tror jag, är det inte så svårt att komma på hur relationen kan upprätthållas och stärkas - eventuellt med ritualer och i så fall hurdana; engagemang i WWF (t. ex., men jag hittar inte just pantern där) eller liknande engagemang. Försök ta reda på varför pantern valde dig, och med svaret på den frågan, kan du också förstå fler sätt att vårda relationen. 

Som du förstår har jag inte jobbat med kraftdjur (snarare kraftträd :) ), men det är så här jag tänker kring ämnet. 

Vad säger ni andra? Bodvar, jag tror att du kan mycket om detta? 

Floreat!

SEViking
2008-12-20 00:12
#2

Jag kopierar det jag skrev på en annan sajt.#0

Förkroppsliga ditt kraftdjur då å då, låt djuret låna din kropp, dansa kraftdjuret, hedra det. Då underhåller du det så att det med glädje vill stanna hos dig.

Jag har ju inte alltid vetat mitt kraftdjur, å då alltså inte "underhållit" det. Men mitt har ändå troget stannat kvar genom hela livet. Det kan ha att göra med att jag alltid varit fashinerad av detta djur, haft bilder, bältesspänne, tillvekat guld-pins, tröjor med min örn. Så på något sätt har jag ju underhållit det ändå, alltid tagit fram det i ljuset alltså, å på så sätt hedrat det. Det kändes lite löjligt i början att dansa det, men det är bara den personliga fåfängan som ger den känslan.

Nu finns det många många som är hemliga med vilket kraftdjur/kraft-totem dom har, det är naturligtvis upp till alla, men jag ser det som att då hedrar man det ju inte, då kan det ses som att man döljer/skäms för det. Å det är ju inte att hedra något.

Såja, det var min åsikt.

SEV Cool

BiGavia
2008-12-20 00:12
#3

Jag mediterar med mina kraftdjur!

Och uppmärksammar dem på olika sätt!

Målar, skriver, pratar å dansar!

Mina kraftdjur har personligheter, som det inte går att läsa om, någonstans!

De förvånar mej hela tiden…

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

fridelfina
2008-12-20 01:15
#4

Hm, i mitt innersta bor ett kraftdjur, en opossum. Den spelar död när den upplever fara och överlever på så sätt att den lurar sin motståndare att ge upp, ge sig av. Detta kraftdjur har egentligen spelat ut sin roll för min del, jag behöver inte längre spela död för att överleva. Men hon finns med mig ändå och jag vårdar henne ömt genom att erkänna och hedra hennes närvaro och den betydelse hon haft för mig hela mitt liv.

Sen har jag andra kraftdjur också, som jag ibland möter på olika sätt. Meditation, trumresa, dröm…irl

Det finns en fin kortlek och bok som heter "medicine cards" av jamie sams & david carson. Har lagt en "the nine totem animals", det var där opossum blev "within card" som "protector of my sacred space". Så rätt så. Det finns blanka kort också för andra djur, där jag satte min fiskmås.Den var också ett av mina nio totem/kraftdjur.

Lycka till med din panter, det är ett vackert djur. Hennes mening (i boken) är "Embrasing the unknown" och vill att du konfronterar det det okända du kanske känner rädlsa för. Släpp rädslor som hindrar eller sätter upp barriärer för dig. Följ med i mysteriet som öppnar sig i ditt liv. Kom ihåg att alla människor kommer från mörket i livmodern, "you once felt that the silence and the ebony void of this nurturing space was the safest place to BE".

(mina engelskakunskaper orkade inte med det sista)

 
 

Annisangel
2008-12-20 01:17
#5

Hehe, jag har ett rådjur som följer mig i vått och torrt. Jag visste inte att man måste underhålla det faller naturligt för mig. När jag känner längtan ut i skogen upp på en klippa för att se ut över vyerna då vet jag att mitt kraftdjur leder mig dit, för han står då brevid mig…

Jag dansar där uppe med mitt djur i mig eller tvärtom, ibland undrar jag vem som har kunskapen, jag eller djuret, vi går i ett liksom. Vid dessa tillfällen lever jag verkligen och tar med kraften hem… Måla mitt kraftdjur, det måste jag testa det har jag inte gjort förut! Tack för tipset BiGaviaKyss Har frågat om namnet för jag vill gärna kalla min kraftfulle vän något… Kan man göra så??

Många Goa Kramar

Annisangel

[TotemoOmoshiroi]
2008-12-20 02:01
#6

#3 jag upptäckte när jag först träffade mina kraftdjur, vilket var två stycken, en ljus panter med mönster och en helsvart, att dom hade helt olika personligheter dom med, som du skriver dina har. Och jag fick t.o.m ett namn till dom båda. Namn som jag själv aldrig skulle ha tänkt på, men som i min dröm var självklara.

Jag ha kollat upp deras namn och dom stämmer väldigt bra in på pantrarnas personligheter. Det är så spännande med det här! Skrattande

Annons:
[TotemoOmoshiroi]
2008-12-20 02:06
#7

# 4 det låter som Pantern är ämnad för mig! Har läst mer om Panterns betydelse och allt stämmer in så bra på mig!

DOCK undrar jag nu, byter kraftdjur efter ett tag, när djuret i fråga känner att de har uppfyllt sitt syfte hos en? eller stannar det kvar hos en livet ut?

Kan det tänkas att ens kraftdjur är på något sett en reinkarnation? att man i tidigare liv varit panter, och att kraftdjuret på så sätt är en själv i spirituell form? en och samma själ men i olika skepnader?  ( invecklat.. jag är hopplös..  )

[TotemoOmoshiroi]
2008-12-20 02:08
#8

# 5 som jag skrev till BiGavia, så hade mina kraftdjur namn!
Så det har säkert ditt/dina också! Skrattande

BiGavia
2008-12-20 02:15
#9

Mina kraftdjur har inga namn , de bara ÄR, de onämnbara!

Men visst ger de mej ett namn , så e de ok!

De lever med mej, föder mej , äter å retas å ger kunskap!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
2008-12-20 02:18
#10

Känns som min alltid funnits, å de finns fler…tror mer att de byter skepnad!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

fridelfina
2008-12-20 02:40
#11

Mm, tror som BiGavia där.

Det är lika som att jag tror att alla religioner egentligen pratar om samma sak fast med olika diskurs/språk/dialekt osv. till och med freud gör det med detet, jaget och överjaget! Skrattande

Fast det är bara vad jag tror, i min värld, en symbolisk hänvisning… å nu är jag så trött att jag inte orkar formulera mig. Ska nog sussa en timme drygt sen ska jag hämta maken på jobbet

ZZZ zzz

 
 

Annisangel
2008-12-20 10:12
#12

Rådjur

Instinkt, oberoende, pånyttfödelse

Graciös, skygg och snabb, har rådjuret symboliserat naturens krafter som människan inte kan underställa sig. Hornen som växer en bit varje år symboliserar pånyttfödelse och förnyelse. Rådjuren gäckar sina jägare och kan ibland förefalla som de antingen bara uppenbarar sig eller bara försvinner från platsen på ett ögonblick.

----------------------------------------

HAHA, det stämmer som smäcken i hatten!! Jag känner mig ny, och jag säger bara saker när de är relevanta för samtalet och är det något jag inte vill så vänder jag på klacken och går andra hållet! Oberoende är jag också och gillar inte alls att någon domderar över mig då blir jag arg! Går mycket på instinkt, känns det dåligt så har jag alla öron öppna för reträtt!!! Skrattande Hornen syns märkbara, och jag känner att en ny tid börjar, där jag tycker det är SÅ spännande!! Ingen vet egentligen var dom har mig heller! Men att jag är en lojal och trofast vän, det behöver INGEN tvivla på!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Waara
2008-12-20 11:57
#13

Intressant läsning.. #12 Blev verkligen glatt överraskad o se dej här annis gumman!.. tänk. detta har vi aldrig talat om ens!.. Rådjuret ja, .. åh. vad mycket vi har att prata om i stan på fiket i januari!.. kram!

Annons:
Annisangel
2008-12-20 16:18
#14

#13 Men HEEEJ snuttgumman!! Ja, verkligen vi har helt klart babblet klart så det är bara att köra på i januari!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

[Kaninfluff]
2008-12-26 19:40
#15

#7 är också nyfiken på dom frågorna.. Jag vill verkligen INTE att mitt kraftdjur, min älskade tiger, lämnar mej!

BranDuir
2008-12-26 20:08
#16

Om man har kraftdjuren inomhus är det bäst att ha buren där man är mest, lämpligen i hallen eller i köket. Utomhusburen ska inte stå helt oskyddat, men gärna så att kraftdjuren kan se vad som händer i omgivningen. Skugga är otroligt viktigt på sommaren!

I BUREN måste finnas en stadig matskål och en vattenflaska (utomhuskraftdjuren får istället en skål på vintern). Det är viktigt att man fyller vattenflaskan helt annars läcker den. En foderhäck för hö är bra, speciellt innan kraftdjuren har blivit rumsren. När den är det kan man istället ge hö på golvet en bit ifrån toaletten om man vill det. Är kraftdjuren ute på vintern brukar det vara bra för den egna nattsömnen att ha ett hus som den kan krypa in i. Oftast märker man dock att kraftdjuren helst sitter på taket, även när det är riktigt kallt! Om dörren är stor kan man sätta t ex plast för en del av den på vintern, så att det inte blåser och snöar in på kraftdjuren.

En hylla i buren är det faktiskt lag på att man ska ha. Flera är ännu bättre! Den blir säkert snart ett favorittillhåll, eftersom kraftdjurer gärna vill ha uppsikt över vad som händer.

De allra flesta kraftdjur gör  toalett i ett av burens hörn. När kraftdjuren har valt sitt hörn kan man ställa en låda där och kraftdjuren kommer säkert att använda den som toalåda. Det är väldigt smidigt för då kan man göra rent i lådan varje eller varannan dag men behöver inte städa resten av buren så ofta. De fungerar alltså inte som katter att de redan som små söker upp lådan.

Det är bra om man inte släpper kraftdjuren lös inomhus några längre stunder innan den är helt säker på var den ska uträtta sina behov. Det kan ta någon månad. Väntar man så länge så kommer kraftdjuren säkert att skutta in i buren för att kissa och bajsa när den är ute och springer.

HÖ är absolut livsviktigt för kraftdjur. Hö av bästa kvalité ska alltid finnas tillgängligt. Då har kraftdjuren alltid något att göra och behöver, trots ransonering av kraftfodret, aldrig gå hungrig. Hö, eller gräs på sommaren, ska alltså utgöra basen i kraftdjurens foderstat. Kraftfodret är en extratilldelning! Dessa två meningar är de allra viktigaste i detta skötselråd!!!

Ge gärna din kraftdjur någon frukt eller grönsak varje dag. På sommaren är det minst lika bra med olika sorters gräs och t ex maskrosblad! Prova dig fram till vad kraftdjuren gillar och var inte rädd för att variera! Potatisblast, rabarberblad, lökväxter, liljekonvaljer och vitsippor ska kraftdjuren dock inte ha.

Knäckebröd brukar uppskattas. Låt gärna överblivna brödkanter ligga framme i ett par dagar så att de torkar. Då blir de godis för kraftdjuren! Bröd är att jämföra med kraftfoder och ska alltså inte ges i annat än små mängder.

Grenar är gott och ger bra sysselsättning. Se bara upp så att varken frukt, grönsaker eller grenar är besprutade eller plockade nära någon väg. Tvärtemot vad som står i viss litteratur är det inte nödvändigt för kraftdjuren att gnaga på hårda saker för att slita ner tänderna, men det uppskattas mycket. Om kraftdjuren har korrekt bett slits tänderna mot varandra även när den äter hö, gräs och kraftfoder.

Under sommarmånaderna går det bra att ge kraftdjuren bara grönfoder men var, som alltid, noga med att foderbytet till och från grönfoder sker gradvis under flera veckor eftersom kraftdjurer har mycket känsliga magar.

I MATSKÅLEN serverar man kraftfodret som kan vara antingen en eller flera sorters pellets, eventuellt blandat med lite säd och örter. Köp maten av en uppfödare eller i en affär som säljer i lösvikt. De små förpackningar som finns i dagligvaruhandeln är ofta gamla, och har ofta stått intill tvättmedel och andra kemikalier. Dessutom blir det dyrt att köpa kraftdjurmat på detta sätt. Ofta är fetthalten på tok för hög i färdiga blandningar. Kraftfodret ska innehålla mellan 2,5 & 4% fett. Blanda alltid mer och mer av det nya fodret med det gamla om du ska byta. Kaniner är väldigt känsliga för foderbyten.

En vuxen kraftdjursindivid behöver oftast inte mer än 1/2 dl om dagen av kraftfodret. Har kraftdjuren fri tillgång till hö och får godis varje dag i form av t ex lite knäckebröd, frukt och grönsaker och dessutom vistas i uppvärmt utrymme kanske den inte behöver något kraftfoder alls.

Kontrollera regelbundet kraftdjurens hull, och minska vid behov fodermängden. Dvärgvädurar är nämligen väldigt matglada, och feta djur blir sällan långlivade. En mycket bra idé är att väga kraftdjuren en gång i månaden för att se att den håller sig på samma vikt. Kaninen ska inte gå upp mer än max 20% av sin vikt efter 6-7 månaders ålder.

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[Kaninfluff]
2008-12-26 20:16
#17

#16 haha xD

(du glömde att byta ut kanin mot kraftdjur längst net i texten ;D)

Anco
2008-12-26 20:25
#18

#16 Ser att du är  på skojhumör ikväll Skrattande

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[cherstin]
2008-12-27 06:52
#19

Hur vet man att man har ett kraftdjur, hur får man kontakt med det?

[Kaninfluff]
2008-12-27 13:03
#20

#19 - man kan träffa det i en dröm eller när du mediterar, men det bästa är nog när du gör en trumresa. :)

Annons:
Bodvar
2008-12-31 15:00
#21

Kort sagt behöver man inte sköta sina "kraftdjur", de sköter sig bra själva.

Däremot är det en god idé att på olika sätt upprätthålla kontakten med dem. Exempel på detta har nämnts här.

Eller om man är tillräckligt galen kan man fylla sitt hem med skelletdelar, tänder, klor, päls, bilder på, eller figurer som föreställer sitt karftdjur, eller sin fylgia. Kommer man hem till en tokfan som mig råder det ingen tvekan om vilket sjur som är min fylgia.

spindelfot
2008-12-31 22:28
#22

#21 självklart är man tillräckligt galen, man vill ju vara med i klubben.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[Kaninfluff]
2009-01-01 12:40
#23

Själv har jag ju massa bilder på mitt kraftdjur i min ipod, så att jag kan lyssna på härlig musik samtidig som jag kollar på det ;D xD

Mimmi89
2009-02-09 12:07
#24

Jag har aldrig tänkt tanken att underhålla mitt kraftdjur så jag blev lite nyfiken på hur och läste tråden lite snabbt och insåg att jag underhåller henne(?) omedvetet, personligen hatar jag kyla och vintern men senast igår då jag var ute med hunden fick jag mina fnatt och sprang och hade kul. känndes lite som att både jag och min hund Zika sprang på alla fyra genom snön.

mitt kraftdjur är vargen och ibland kan jag inte hålla den inne. detta gäller även då jag tränar mig hund, jag kan skälla, morra, gny till, leka som en varg(hund), yla mm. och viss ser det kanske udda och konstigt ut ibland men jag älskar det och mår såå bra av att göra sådant. att vara den jag verkligen är.

för jag vet inte om jag har rätt men det känns inte som att jag har ett djur till inuti mig det är mer som att vi är en, inte två Glad

[cherstin]
2009-02-09 18:59
#25

Mitt kraftdjur är uttern. Är det någon som vet vilka egenskaper en utter har?

/Cherstin

dragonstar
2009-02-09 22:50
#26

Kanske  ni kan lägga upp lite tipps o länkar till hur man kan göra n trummresa och ndra saker man kan göra för att få kontakt med sitt kraftdjur? Skäms

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

neina
2009-02-10 03:08
#27

# 25, Cherstin, eftersom du känner att uttern ar ditt kraftdjur, hur har du lärt känna uttern? Hur kan du lära känna den? Var hittar du information? Det finns nog en och annan här som kan delge sina erfarenheter om uttern, men den springande punkten är nog din egen känsla: varför valde uttern dig? Varför valde du uttern? 

Önskar dig all lycka i din relation med uttern!

Annons:
Annisangel
2009-02-10 08:10
#28

#25 Det här hittade jag om uttern Skrattande:

Uttern står för lekfullhet, glädje, att höra ihop, nyfikenhet, uppvaknande, kreativitet, fantasi, helande, visdom, medvetenhet, trohet, kärlek till de små, att livet kan vara roligt med rätt attityd, att göra något för att väcka glädjen i ditt liv. Uttern lär oss kraften av den feminina och balansen som är nödvändig för den maskulina sidan. Ta tid att väcka ditt inre barn och kom ihåg den naturliga glädjen.Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Sebastian
2009-02-10 09:40
#29

Tips nr1 Sluta sök på internet efter egenskaper på era kraftdjur. Iaf från new-age sidorna.
Leta på skogsbruksidor efter bilder eller på youtube efter dess ljud och beteende Men att hitta en universiell förklaring på vad ditt kraftdjur betyder? Det är nästan en förolämpning,

Följ Nienas råd tex lär känna djuret. Inte vad det står om djuret. Då sätter man grunden till en bra relation.

Mvh Seb

spindelfot
2009-02-10 11:11
#30

jag undrar vad det skulle stå om människan, ifall vi sökte på internet.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Anco
2009-02-10 11:25
#31

#Människa - Homo Sapiens

Tvåfotad obehårig varelse, både köttätare och vegetarian.

En oerhört sammansatt varelse som är både jägare och offer. Dock har hon inga naturliga fiender utom inom den egna gruppen - Homo Sapiens.

Till sin natur är hon ofta mycket destruktiv och tar sällan eller aldrig hänsyn till något utom sitt eget välbefinnande. #

SkrattandeOskyldig

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Sebastian
2009-02-10 13:54
#32

Titta där. Där har vi det jag menar. Om man nu har Älg som kraftdjur så finner man texten

"Älgens storlek varierar beroende på könet, underarten och miljön som älgen lever i. Till exempel blir älgarna i Norrland generellt större än älgarna i södra Sverige. I Sverige har en älgko vanligen en boghöjd mellan 150-170 cm, en älgtjur mellan 180-210 cm[2]. Som mest kan en älgtjur uppnå en boghöjd på 230 cm. Vikten på hösten ligger för en älgko på cirka 270 till 360 kg och för en tjur på omkring 380 till 540 kg.[3] Tjurar på 600-700 kg är emellertid inte ovanliga och de tyngsta kända älgtjurarna vägde nära 1000 kg. En kalv väger på hösten vanligen mellan 120-150 kg. Underarten från Alaska når nästan samma storlek som jättehjorten, det största kända hjortdjuret i historien.[4] Älgen har en uttalad könsdimorfism; tjuren är avsevärt (omkring tjugo procent) större än kon. Skillnaden kommer dock till uttryck först vid fem-sex års ålder då den är mycket tydlig. Denna ålder är det dock ovanligt att en tjur uppnår i Sverige nu för tiden då jakttrycket är högt på tjurar och medelåldern generellt låg. Kor som uppnått en ålder på över femton år är däremot inte så ovanliga. Ett säkert sätt att avgöra kön när tjuren inte bär horn är att titta på baken på älgen, kon har en väl synlig vit strimma runt könsorganet. Vid födseln är älgkalvens fäll rödbrun. På vuxna djur varierar fällens färg från rödbrun via gråbrun till svartbrun. Under vintern bleker den ut lite. Benen är ljusare och har kortare hår än den övriga fällen" 

Ser ni? Det står inte att smack om att älg är en profetisk, djup varelse som känner alla skogens djur och är ypperlig vid landskapsgång. Det lär man sig genom att resa till älgen. Eller om man har den turen att "höra" De runt dig som talar om saker.

Det man däremot lär sig i texten är hur en älg ser ut, och det är nästan lika viktigt det. Hur den låter, hur den rör sig, allt är en del av kakan när man använder sig av kraftdjur. Det finns ingen utstakad väg eller text för den delen som berättar vad Älg (alltså kraftdjuret) kan göra för dig. Allt beror på intentionen i vad du gör.
Om du tex ska gå en landskapsgång eller göra en utesittning behöver du den kunskapen av djuret. Har det då betydelse att det i en viss bok vi alla känner står att älg är ett helande djur? 

Kort sagt, kontakta ditt djur, lär dig av det. 

Mvh Sebastian.

Sebastian
2009-02-10 14:00
#33

Ancos inlägg visar samma sak. Vad människa är. Inte att en människa kan vara älskad eller älska. Inte att hon kan vara en arbetare eller politiker, shaman eller druid. Det lär man sig genom att vara med människan och genom att vara en människa.

SgtRipley
2009-02-10 22:06
#34

Om det går är det bra om man kan få se sitt kraftdjur i levande livet, för att fortsätta på det som Sebastian skriver. Om du har mött ditt kraftdjur i "den vanliga" verkligheten kan det vara lättare att knyta kontakten med det i andevärlden. Och så är det ju trevligt att ses.

Precis som du kan stärka relationen genom att dansa ditt kraftdjur, och hedra det genom målningar eller statyer, så stärker du banden genom att träffa det i den vanliga verkligheten.

Jag har två kraftdjur, det ena är ingen hemlighet, men det andra djuret är superhemligt. Mitt första kraftdjur ser jag ofta, ibland tycker jag att den tittar på mig och jag vinkar tillbaka. Mitt hemliga kraftdjur har jag inte haft äran att träffa i verkligheten. När det sker kommer det att vara en speciell och underbar händelse.

Annons:
Blodeuwedd
2009-02-10 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Det slog mej just… Jag har haft svårt att ta till mej mitt kraftdjur jag fick på trumkursen.. Nu har jag fått hjälp.. *GLAD*

fridelfina
2009-02-10 23:31
#36

BW) Jag älskar de där rosa fluffiga öronen! Flört

 
 

BiGavia
2009-02-11 18:55
#37

Ens kraftdjur ger en känsel att känna djurets innersta känsla och kunna använda den. Kraft av att vara djuret , och inte av hur vi upplever det av att betrakta djuret. Det måste upplevas kan inte beskrivas, och om man når djuets kärna/hjärta vet man också hur man ska vårda förbindelsen.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[cherstin]
2009-02-15 08:10
#38

#27 0ch 28#. Tack för era svar. Uttern har följt mig sen jag var barn. Jag älskade sagor, målarböcker, och bokmärken. Av någon anledning, minns inte vad, blev jag "förälskad"i ett bokmärke med en utterfamilj på och sen dess har uttern följt med mig. Jag tycker mig kunna se den i ögonvrån ibland och ibland swichar den bara förbi. Jag som är "hemkär" och månar om barn , djur och  familj, är kreativ med nål och tråd, stickor och garn mm, tycks ha funnit mitt kraftdjur. Utterns egenskaper stämmer väl in på mig. Tack för att ni klargjorde det för mig/Cherstin

MinLillaHamsterJill
2009-02-15 21:45
#39

Hur får man reda på sitt kraftdjur?

Hagalund
2009-02-16 00:42
#40

Hej,  är ny här hos er. Tycker detta med kraftdjur är väldigt intressant.  Jag tror att jag har älgen, och hoppas det också.  Detta fantastiska djur.  Jag undrar vad det betyder om nu älgen är min?  Vet någon det, av er som kan sånt?  Vad den står för mm.  Jag är total-novis när det gäller detta, och när jag ser ibland här, att ni vet så mycket om allt sånt,  så tänkte jag…. att kanske, jag kunde fråga.   Glad

neina
2009-02-16 00:50
#41

#39 i min mening så 'finner' djuret dig. (Kanske har det redan funnit dig?) Du förhåller dig öppen och villig att börja en relation med djuret, så upptäcker du när djuret har funnit dig. 

Detta är som sagt enligt min mening. Lycka till!

Annons:
[Angel88]
2009-02-16 12:50
#42

hur finner man sitt krafft djur?

BiGavia
2009-02-16 13:07
#43

Kraftdjuret finner man med en inre resa!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[Angel88]
2009-02-16 13:14
#44

hur gör man en inre resa då?. ja måste få hjälp med mina kännslor, och ja finner inget svar från min moder jord eller min moder måne, dom förblir tysta. ja blir så frustrerad av det. ja brukar kunna få svar från dom, men du e det tyst. känner mig så tom.

Anco
2009-02-16 13:53
#45

#44 Det kanske är så att du försöker fööör mycket.
Svaren kommer oftast när man minst anar det :)

Sätt dig ner i lugn och ro, meditera, eller bara låta tankarna fara som dom vill.
När du känner dig avslappnad så kan du koncentrera dig på den fråga du vill ha svar på.

Du får kanske hålla på ett tag, eller många gånger innan du 'kommer nån vart'.

Tålamod och övning är det enda som gäller :)

Lycka till !!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BiGavia
2009-02-16 13:56
#46

Ja, de kontaktar oss för inre resa, tålamod eller trummans resa!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[Angel88]
2009-02-16 14:22
#47

#46 och #45 nä dom brukar ge svar när ja frågar, om ja ber om något ska ja oxå ge något åter. moder måne har en mycket speciel koppling till mig. ja dras till henne, helt förtrollad. 

 men va e trummans resa?

kan man ha fler än ett krat djur?, för olika situvationer menar jag

BiGavia
2009-02-16 14:25
#48

En trumresa för att hämta kraftdjur. vet inte hur vanligt det är men jag har 3 djurandar.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Annons:
MinLillaHamsterJill
2009-02-16 16:32
#49

#40 Okej, tack! Jag har nog en aning om vad det är…

spindelfot
2009-02-16 19:17
#50

pokemon! måste fånga dem allihop.. tillsammans är vi ett lag, pokemon!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

BiGavia
2009-02-16 19:21
#51

Va, syftar du på spindelfot??

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

virpa
2013-03-15 10:47
#52

jag har den svarta panteren och den vita puman som mina 2 kraftdjur…den ena är på min vänstra sida och den andra på höger sida…arbetet med dom är väldigt individuellt..meditera med dom..trän upp dom,lär från dom…gör inre resor med dom…vet inte hur du jobbar och dina gåvor…så det beror på vad du kan o behöver…men prata med dom ,så får du all info du behöver…det viktigaste är att du håller kontakten med dom genom hjärtat och 3 ögat…känn dom,tacka dom och känn vad dom ska lära dig….kattdjur är stärkt skydd..och dom lär mig å väga gå fram i min kfraft på rätt sätt utan rädsla…med båda varsamhet,respekt och smidighet…dom är öppna portaler som shapeshifter..i den transendentala världen…resor ut av kroppen osv…andra dimensjoner,samtal med guider,änglar….lycka til

Upp till toppen
Annons: