Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 760 ggr
Blodeuwedd
2009-01-23 14:08

OT (obs skämt)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ett mail… och visste inte om jag skulle skratta eller gråta. (Hoppas ingen tar illa upp nu) Kanske är det ett sätt att hantera våran rädsla, att skämta om det ofattbara.

Jordbävning i skåne!

I USA just nu så skördar orkaner massor med människoliv och lämnar tusentals utan hem…

I Mellanöstern så råkade dom ut för sk "mud slides", när marken plötsligt börjar glida och drar med sig allt i dess väg.

Sydamerika har haft otaliga översvämningar detta år och 100 tals människor har fått sätta livet till..

Men vi ska inte tro att vi sitter säkra från dessa fruktansvärda naturkrafter bara för att vi bor häruppe i Norden.

Den här bilden är tagen i Skåne och visar att vi inte ska ta saker och ting för självklara i livet, utan katastrofer skapade av Moder Jord kan komma när som helst och var som helst…

Annons:
bettin65
2009-01-23 15:01
#1

Ja vet att det var jordbävning här i skåne jag vaknade  exakt 06.30 av att hela min propp fyllda bokhylla skakade till 20 sek.

Skrattande

Hadde varit roligt att se bilden också kanske har med uppgraderingen att göra.

Om vi inte hörs i helgen på grund av den så ha en lung och skön helg utan iFokus.Flört

må gott alla

Astraea
2009-01-23 15:15
#2

Kyss Hihi..

bettin65
2009-01-23 15:20
#3

Nu kan jag se också gap garvSkrattande

Waara
2009-01-23 16:44
#4

Förstår du skämtar min vän.. ;) ja o inte vet man om man ska skratta eller gråta heller.. lite kul kanske om man är på den sinnestämningen.

Det skämtas ju hej vilt om de mest bisarra saker.. och kanske är det just så som du säger, att det är för att hantera smärta. Bli avtrubbad från verkligheten?

Appropå mejl.. så hamnar tjogvis av knepiga mejl i papperskorgen utan att numera passera öppna. Tyvärr,.. kanske missar man nåt läsvärt men oftast är 99,9 % just bisarra eller ointressanta, .. innehållslösa.

Kram!

Airamya
2009-01-23 17:47
#5

Hahahaha! Jag äääälskar sån humor!

Helt underbart :D Tack BW :)

Blodeuwedd
2009-01-23 18:08
#6

Oskyldig

Annons:
Waara
2009-01-23 19:44
#7

Bw.. måste tillägga,.. det var ju inte ditt mejl jag nu syftade på i #4.. mejlen som du skickar är ju alltid av innehåll!

 Utan det var mer min irritation på alla dessa kedje brev.. trams historier etc. som trillar in dagligen jag hade i åtanke.. men det kanske inte alla har problem med.. att bombarderas med knepiga mejl. Detta du publicerade var ju av den lindrigare sorten ;)

Kram gumman!

Blodeuwedd
2009-01-23 20:01
#8

Waara.. jag förstog det. ;) Självklart är mina mail de mest fantastiska till innehåll.. *skrattar* 
Jag brukar sällan eller aldrig skicka vidare alla dessa spammail.. och i synnerhet inte efter att jag fick en knäpp på näsan av en bekant som hotade säga upp bekantskapen med mej om jag skickade såna.. hahaha..
men det här var från en speciell vän och jag tyckte faktiskt det var riktigt roligt så jag tog chansen att dela med mej.

Kram på dej.

Coturnix
2009-01-23 21:31
#9

Den ÄR bra. Väldigt bra faktiskt. En billig massproducerad plaststol gjord av olja som blåst omkull…

[trumman]
2009-01-28 17:21
#10

Faktiskt en mycket målande bild av verkligheten.

"Liten svensk flicka dödad av hemsk man med kniv!" upptar åtskilliga spaltmeter och DAGAR av sliskigt pressreportage, man tänder ljus i fönstren och man skriver skitdåliga dikter till flickans minne och bloggar dom, man har tysta minutrar och hela fadderittan men de övriga TUSENTALET lilla flickor som dör varje dag, varje TIMME, hör man aldrig ngt av.

Så jordbävningen i skåne skulle nog sälja massa tidningar, tyvärr.

Upp till toppen
Annons: