Annons:
Etikettallmänt
Läst 487 ggr
BranDuir
1/24/09, 8:34 AM

God Morgon 24/1

En kall och blåsig morgon, snön de lovad igår har uteblivit och regnet har piskat huset i hårda vindbyar i natt…just nu är det stilla….för stilla…enda ljudet i huset ä kaffebryggarens plddrande och klattret från undertecknads tangentbord…..hmmmm skulle kanske lyssna på "ring så spelar vi"….

May Your day be blessed

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
Anco
1/24/09, 9:07 AM
#1

GodMorgon, vi har haft likadant väder under natten. Här är det liv och rörelse hemma….. kaffet nybryggt och första koppen drucken :)

Må er dag bli ljus och fylld av frid. BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

bettin65
1/24/09, 9:16 AM
#2

Godmorgon.

Här är det några plusgrader men verkar ha regnat. svårt att avgöra när man bor i lägenhet ska Snart ut och hämta tidningarna. Hjälper min son att sälja tidningen så att han får in lite extra pengar, att spendera annars blir det nog lugnt i dag.

Jag brukar lyssna på ring så spelar vi när jag är uppe själv och det är för tyst…………..Glad

Må gott alla

Lionadh
1/24/09, 9:39 AM
#3

Godmorgon!

Här har snön, den vackra vita, regnat bort under natten.

Idag, denna Ifokus-fria dag, ska jag ta och läsa lite om magi. Vill ha fatt i magin i vardagslivet!

Hur har ni andra det?

Kram Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

bettin65
1/24/09, 9:41 AM
#4

Ja det är något jag själv också  vill få in i mitt liv………..

Anco
1/24/09, 9:56 AM
#5

Jaa, denna dagen ska ägnas åt att 1 köra guben till tåget, han ska på mc-mässa i Stockholm och 2 åka till IKEA med dotra.

Så i eftermiddag lär jag vara helt slut, så kvällen lär ägnas åt lugn och ro :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

bettin65
1/24/09, 10:10 AM
#6

Läser just nu (eller lyssnar rättare sagt köpt en mp3 bok.)

Brida av Paulo Coelho  Mycket magi men man vet ju inte hur mycket med sanningen överensstämmande den är.

har bara lyssnat på 1 delen men än så länge helt underbar…………

Annons:
Lionadh
1/24/09, 10:27 AM
#7

#6 Låter spännande! Jag ska ge mig i kast med Alkemisten, tänkte jag…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

BiGavia
1/24/09, 10:44 AM
#8

Go,morrn, båda böckerna är bra, men hade för stora förväntningar på Brida så jag blev lite besviken.

Här ska det räknas fåglar idag å åkas skidor!

Må er dag bli finSkrattande

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Brokenfether
1/24/09, 10:50 AM
#9

Gomorron på er! Radio,affärer,tidningar,magi,böcker,fåglar å skidor…ni har fullt upp ni…*L Meen..det har jag oxå…Love is in the air….å här ska fixas för dejtens besök imorgon. Tassar runt på rosa moln just nu…å det tar minsann på krafterna det oxå..*L

Blaskeväder har vi men vinden har avtagit..tack o lov.

En ljuvlit, skön lördag önskar jag att ni får…allesammans…Broken

Lassemannen1982
1/24/09, 11:07 AM
#10

Jag älskar Brida!Glad Lyssnade också på den. En annan känsla tycker jag att lyssna på bok, om det är en bra uppläsare vill säga.:)
Har hemma Häxan från Portobello också, tyckte den var lite ryckig men ska göra ett nytt försök snart.

Underbarast hittills av mina hörupplevelser är Vindarnas Ö av Elisabeth Nemert. Tomas Bolmes berättarröst tar mig med till Babylonien och därefter underbara Knossos.

Waara
1/24/09, 11:21 AM
#11

*God Morgon!* 

 Mp3 böcker är ju himla bra,.. spännande med boken berätta gärna sen hur den var, Brida av Paulo Coelho :)

 Och Alkemisten varit på väg att läsa, men inte blivit av.. berätta gärna sen Lionadh hur du upplevde den :)

Ta det lugnt Anco o kör försiktigt….

Åka skidor! Mysigt BiGavia!

Broken, du ägnar ju dej oxå åt magi :) romantik & kärlek, de e väl magi ;)

Jag har hela dagen för mej själv,.. vill oxå göra nåt med behållning.. kanske ska damma av en bok eller lyssna på musik.. ring så spelar vi,.. undrar om det är slut nu,.. börjar med att kolla det..

Önskar er en toppen dag allihopa :) Kram!

Waara
1/24/09, 11:24 AM
#12

Lassemannen.. hann inte se ditt inlägg.. eftersom jag skrev lite då o då medans vi åt frukost :)

Tack snälla för dina tips!! behöver bunkra upp med fler talböcker :)

 Trevlig helg oxå alles, hoppas det går bra för iFokus med uppgraderingen nu! :)

Blodeuwedd
1/24/09, 11:59 AM
#13

ååå vad ni skriver.
Godmorgon på er ALLA.. Här Vräker snön ner och snart är jag helt insnöad.
Jag ska lite senare idag uppvakta en vän som fyllt jämna år och åka dit med en blomma, hoppas jag får lite kaffe. Tårta.. hm.. ja det blir ju lite syndigt.  går inte ihop med LCHF men jag är inte fanatiker. ;)

Sedan hoppas jag en annan vän ska komma och hälsa på i kväll.. Surra och dricka lite vin tillsammans. Trevligt.

Jag har oxå läst Alkemisten för flera år sedan och jag tycker den är underbar. Brida har jag inte läst ännu och inte häxan från Portobello. 11 minuter tyckte jag däremot mycket om.

Lycka till nu Broken i dag och precis som Waara skrev.. Kärleken är väl magi om något?

Ha en underbar dag och njut av livet.

BWkram

Annons:
Brokenfether
1/24/09, 12:07 PM
#14

#11 #13 Tackelitack…ska ni ha…jo visst är det magi…*L Har väntat sååå länge….

Waara stumpan…en god bok är aldrig fel. Det ger en god behållning om man bara har tiden att njuta av den…kanske se nåt kul på tv…*L

BW…jag vill oxå bli insnöad….men det lär väl aldrig inträffa. Hm…inga dumma komentarer på det föresten…Cool

Kram på er gogummor

Waara
1/24/09, 12:35 PM
#15

Å, vad mysigt du ska ha det Bw! .. unna dej lite tårta du :?) .. kan man inte äta bara fyllningen haha..? det är väl sockerkakan som är mest kolhydrat rik.. 11 minuter.. lägger till i listan :)

Närå Broken,  en bok får det bli sen.. satte mej o sticka raggsockor en liten stund.. väver in.. tankar. .. hahaa.. spännande värre,.. men rogivande iaf. Ja njut! …avis..

"Ring så spelar vi" hade sändning mellan 7-10… så det missa jag..

Kom på att jag ska se Astraeas filmtips Kautokeino-Upproret ikväll :)

Kramar!

SEViking
1/24/09, 1:16 PM
#16

Go midda gott folk

Ja, idag har det verkligen skrivits här, kul att alla verkar vara på topp åxå. Här i Sthlm har det snöat lite i natt, men det strilar från taket och det väldigt tunna snötäcket (2-5 cm), är genomdränkt med vätska så att man ser igenom det som is, men det är slask. Ve å fasa om det fryser på bara.

Önskar er alla en underbar dag, och för Broken hoppas jag även morgondagen blir kanon.

? SEV ?

BiGavia
1/24/09, 1:42 PM
#17

Här har det nu åkts skidor, å det var underbart för kropp å själ. Ljumskarna kommer nog att kännas i morgon, men va gör de.

Idag blir det inte mer dagsljus än det syns på bilden.

Skidåkning 24/ 1 vid 12 tiden på dagen

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Lionadh
1/24/09, 3:04 PM
#18

Vacker bild BiGavia! Åh vad jag längtar norrut till den riktiga vårvintern…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Waara
1/24/09, 10:47 PM
#19

God Kväll.. vad snabbt dom uppgraderat iFokus.. och vad fint det blev på första sidan.. glad att meddelanden- p.m, ligger på vänsterflajen igen :)

#17 Så skön känsla det måste vara att skida där.., känns..  frihet…

*Önskar er en fortsatt god kväll..*

Upp till toppen
Annons: