Annons:
Etikettandligt
Läst 630 ggr
Jontii
12/28/08, 1:54 AM

Hur blir jag av med detta?

Jag börjar bli galen.. Eller?

Förlåt om jag postar detta helt fel, men detta var det första och bästa jag hittade. Hoppas ni kan hjälpa mig eller inte tror jag är helt galen.

Jag flyttade nyligen in i en ny lägenhet, och från första dagen började konstiga saker hända. Började få för mig att någon andades bakom mig. Detta hände några gånger ända tills jag gick till min psykatriker och pratade med honom, eftersom jag trodde det hade med mitt huvud att göra. Efter det blev jag lugn på något sätt.. Och det var då det sjukaste började hända. Jag hörde saker i köket… Badrummet.

Det gick några månader med samma fenomen. Tillslut gjorde jag det jag brukar göra typ en gång per år. Jag rökte en joint med marijuana och mediterade. Det är en tradition vi har varje jul eftersom att jag är född i holland igentligen. Hursomhelst, då såg jag en person.. En kvinna som stod och kollade på mig förskräckt. Jag blev jätte paranoid och började tro jag hamnade i en psykos. Men ju längre jag såg henne ju längre började jag se att det var verkligt, men ändå inte. Alltså personen i fråga såg ju riktigt verklig ut, men man kunde ändå se att hon inte fanns. Hon började skrika, och det var inte som hon skrek i mitt huvud utan det var verkligen i lägenheten. Sen var det borta… Och jag var inte med om det fören nu ikväll efter att jag mediterat (nykter). Då stod hon där och kollade på mig med en konstig min och sa "varför". Och borta..

Vad betyder detta? Borde jag kolla upp detta hos läkaren eller kan det vara vad jag tror? Ni borde kunna gissa vad jag tror. Känns helt sjukt och jag funderar på att flytta härifrån, för innan jag kom hit var allting helt ok

Annons:
neina
12/28/08, 2:39 AM
#1

Hej Jontil,

Jag tror inte du är 'galen'. Det verkar vara en väldigt intensiv upplevelse du haft.

Hur kan vi hjälpa dig, tror du? I ditt sökande efter svar, hur kom du in på druid&schaman? 

Har du varit med om något liknande förut? Är du särskilt känslig eller medial? Vad var det i samtalet med din psykiatriker som gjorde att du kände dig lugnare?

Ursäkta om frågorna känns för privata, men för att kunna förstå mer av din situation vore det hjälpsamt med svar på åtminstone någon av frågorna. 

Vad tror du själv att det är som händer? Jag tror nämligen att det är utifrån hur du upplever det, som du också kan hitta en lösning. Jag hoppas också att du förstår, att här kan vi bidra med lite olika idéer och erfarenheter, men i grund och botten är det din känsla och din upplevelse som avgör hur du vill handla i situationen.

[GunillaF]
12/30/08, 5:35 PM
#2

 Hej Jontii.

Jag håller oftast till inne på Övernaturligt (ön) men idag sitter jag och kollar runt lite på andra sidor också.

Jag tror att du haft påhälsning av en kvinna från andevärlden. Var det inte någon kvinna du kände igen till utseendet?

Om hon kommer tillbaka kan du ju försöka tala med henne och fråga vad hon vill eller vem hon är. Eller be henne om att få vara ifred. Om hon blir för påträngande kan du ta kontakt med ett medium som kan komma hem till dig och hjälpa kvinnan in till ljuset om det skulle vara så att hom inte hittar dit själv.

Du skulle kunna ställa din fråga på Övernaturligt också och hoppas på att där finns någon med förslag.

Kram / Gumman08

Upp till toppen
Annons: