Annons:
Etikettallmänt
Läst 2274 ggr
BranDuir
2009-01-16 20:19

har alla...

….tappat intresset för sajten…?

i så fall så är det väl bättre att vi lägger ner den helt än att den självdör…

Jag beklagar att jag inte har tiden och orken själv att engagera mig till 100% varje dag…IRL går före!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Annons:
Anco
2009-01-16 20:27
#1

Har inte tappat intresset, det vet du, men det har varit mycket IRL här också.

Vi får välan hjälpas åt nu när vi fått en hel del nya medlemmar.

Vi vet ju att detta är en sajt som behövs, en sajt som engagerar och med mycket kunskap hos medlemmarna.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Coturnix
2009-01-16 20:34
#2

Här finns mycket material, intressanta kommentarer, vackra bilder osv. Även om det är lågt tempo emellanåt så betyder väl inte det att sajten självdör. Även de som är "osynliga" bidrar genom att de läser.

Så nu äter vi apelsiner och håller modet uppe. :)

BiGavia
2009-01-16 20:40
#3

Äter apelsiner gör jag int…men läser gör jag ;)

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Coturnix
2009-01-16 20:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

 ;)

Lassemannen1982
2009-01-16 21:00
#5

Jag tycker det är jättebra med ett sånt här forum, där jag som inte vet så mycket om varken druidism eller shamanism, men är mycket intresserad kan få lära av Er som vet.Glad

Anco
2009-01-16 21:24
#6

#5 Det är sådana som du som gör detta forum levande Lasseman, de av oss som sitter inne med kunskapen delar så gärna med oss.

Tyvärr har alla varit inne i en period med motgångar på alla håll och kanter, men vi får hoppas att ni alla nya medlemmar inte tröttnar och lämnar oss.

Det har trots allt varit ett nytt år, vi får hoppas att det bär med sig nya erfarenheter och kunskaper åt oss alla.

Och fortsätt att fråga, om vi kan svara så gör vi det gärna, om inte så försöker vi skicka frågan vidare till den som vet.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
Lassemannen1982
2009-01-16 22:32
#7

Det kommer absolut bli ett bra 2009 för alla på forumet, enligt min profetia.

Och förhoppningsvis en harmonisk världsbild, med en klok Obama och ett uppsving för den allmänna ekonomin! Att alla som blivit varslade under det hektiska föregående året, lyckas hitta sina nya livsvägar.Glad

Anco
2009-01-16 22:37
#8

#7 Det känns härligt att höra sådan optimism, Lasseman, den är du nog rätt ensam om just nju!

Om du nu har den kunskapen…. så får du gärna dela med dig till oss andra!

Annars är vi kanske inte lika välinformerade här inne, på det sättet

Tar gärna emot dina förutsägelser.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lassemannen1982
2009-01-16 22:55
#9

lol, jag är inte på några sätt synsk, men något måste man tro på. Sålänge jorden inte går under (som de hela tiden var rädda för i Asterix)!:)

Får alltid minnas "min" professors ord: "Det finns jobb för alla som vill ha ett jobb oavsett konjunktur". Likaså borde det finnas gömda ljuslyktor även i den mörkaste natt.Glad

BiGavia
2009-01-16 23:45
#10

Visst finns det ljus å kärlek men vi måste TRO på den!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Blodeuwedd
2009-01-17 00:49
#11

Jag vill oxå äta apelsiner.. :(

Jag skriver inte för jag tycker jag har inget att komma med, men jag läser det någon skriver. Räknas det?

Lassemannen1982
2009-01-17 00:53
#12

TRO genom att läsa Harry Bernsteins "Drömmen". Lustigt i somras hur jag lyssnade på den medan värsta krisen var igång.
Harry hade själv inget lätt liv, när han kom till Amerika under 1900 talets första hälft. Men lyckades hitta kärleken i Ruby, ett jobb som skribent och allmänt leva drömmen som säkert många svenskar också letade efter "over there".

Eller helt enkelt Marcus Birro.

SEViking
2009-01-17 01:50
#13

Det är inte jorden som kommer gå under, det är bara mänskligheten. Moder jord kommer att återhämta sig, moder jord har nämligen några miljoner år till på sin klocka, det har däremot inte mänskligheten. Så i sinom tid har moder jord läkt alla sår, utan att behöva dras med den destruktiva människan. Vi dör som sagt däremot ut, exprimentet människan gick åt fanders. Men moder jord repar sig med all sannolikhet.

Vilken härlig profetia va? ha ha ha. Men vi alla älskar ju Moder jord, så vi är glada för hennes skull. eller hur???????

? SEV ?

Annons:
BranDuir
2009-01-17 01:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

hehe

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

bettin65
2009-01-17 08:57
#15

ja kan också säga att jag är inne här och läser väldigt intreserad men jag tycker att jag inte kan så mycket  än så att jag kan börja skriva men jag är på gång ……………..

ha en underbar dag alla här.

 i skåne är det -1 grad har inte varit ute än så jag vet inte om det blåser, också snart ska jag gå ut och hämta tidningarna jag hjälper min son att dela ut

lojna
2009-01-17 23:14
#16

Se Viking!! Väldigt bra skrivit.Så kommer det att bli.Tack för dom orden.

Simelion
2009-01-18 01:40
#17

Hej! även jag är intresserad men kan knappt nåt än, läser här för att få mer kunskap, jag hoppas att ni fortsätter skriva. Tålamod finnes :)

BranDuir
2009-01-18 12:26
#18

Tack till alla er som svarat! … till er som läser  att ställa en fråga är lika mycket lärdom som svaret!

Bless!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BiGavia
2009-01-18 17:38
#19

Håller med om att frågor e bra, men e kunskapen liten så har fårgorna svårt att komma fram.

Det är bra med nått som startar upp frågandet! eller hur?

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

SEViking
2009-01-18 20:16
#20

Har man inga frågor som susar runt i pallet så behöver man ju heller inga svar!

? SEV ?

Annons:
BiGavia
2009-01-18 20:19
#21

Har man inte sett en maskros kan man inte fråga vad det är för växt, heller.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

SEViking
2009-01-18 20:34
#22

Nä, för då behöver man ju inte svaret!

Visst kan frågor poppa upp av att läsa andras texter, självklart. Men då har man ju sett maskrosen, eller läst om den, å då har man ju frågor som susar runt i pallet.

? SEV ?

spindelfot
2009-01-18 20:40
#23

nä nu tycker jag du tar i, tycker det är helt normalt med aktivitet här, för en relativt nystartad sajt så är det ungefär såhär det är.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Astraea
2009-01-19 10:24
#24

Jag trivs här. Läser mer än jag skriver. Det där svänger visserligen. Bli frisk nu B.D och släpp den här tanken. ;D

Sebastian
2009-01-19 12:31
#25

Jopp. Tycker det här forumet blir bättre och bättre. Läser och skriver i de trådar jag kan tillföra någonting.

Waara
2009-01-19 16:12
#26

Nej, men kan för lite för att skriva så mycket i trådarna..

Sen är ju de flesta här "natur folk" vilket kanske innebär att man inte alltid dagligen kan/vill läsa o skriva..?.. men iaf.då jag får lust att titta in här brukar det finnas god intressant läsning och det tackar jag för! .. att ni delar.

Blodeuwedd
2009-01-19 18:15
#27

Det har du rätt i Waara att vi är ju mest ute och pratar med träd och stenar.. IRL heter det visst. Eller är det en annorlunda verklighet?

Sen tror jag att det går i vågor med hur mycket som skrivs.

Själv kan jag känna att det jag skriver är helt ointressant och att jag skriver mest för mej själv så då försöker jag låta bli.
Även om mina tankar kanske kan ge någon annan en tanke att bygga vidare på.
*spånar*

Annons:
Anco
2009-01-19 18:33
#28

#27 Tyckar att du har rätt när du säger att 'mina tankar kan ge någon annan en tanke att bygga vidare på' .

För visst är det så att man ibland sitter på sin kammare och låter tankarna springa sin egen väg, för att plötsligt slås av 'undrar om det bara är jag som tänker/känner så'.
Då är det väldigt skönt att kunna skriva av sig här och se om någon annan kan driva tanken vidare så att det uppstår en diskussion som kanske leder någon vart…… eller också hamnar man i en återvändsgränd. Men inget är rätt eller fel.

Och kom ihåg att ingen fråga är för dum för att ställa, även om man kanske kan få ett svar som för en själv känns lite snorkigt eller nedvärderande så kan jag nästan lova att de allra flesta av oss här inne någon gång har ställt frågor som vi själva ansett 'dumma'.

Alla har vi varit nybörjare och alla har vi någon gång tagit de allra första stapplande stegen på vår vindlande stig.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Waara
2009-01-19 23:04
#29

#27 Irl, jo :) ..  kloka ord.. det har du, så spåna på ;)

Blodeuwedd
2009-01-20 14:09
#30

Synd att vi är så rädda för att göra bort oss. Rädda för att få en knäpp på näsan.

Inget är ju egentligen för litet att undra om och vi är ju kärleksfulla varelser så vi tar väl hand om varandra eller hur?

#29 Kyss

BiGavia
2009-01-20 14:47
#31

Rädd att göra bort sej!! Jag har det som sport! HaHa/ Tokkärringen

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Waara
2009-01-20 15:00
#32

#30 oh! -min fasa att göra bort mej, ss… varav tankarna ofta fastnar i halsen ;) Kyss

#31 Du e modig du! Kyss

Blodeuwedd
2009-01-20 15:07
#33

Jag gör bort mej både di å då.. men förhoppningsvis lär jag mej något av det..;) eller inte.
Det värsta är att det oftast leder till att man drar sej in i sitt skal för att undvika upprepning.

Upp till toppen
Annons: