Annons:
Etikettallmänt
Läst 751 ggr
Anco
2009-01-30 09:32

God Morgon 30/1

God Morgon denna näst sista dag i januari. Så har nästan en månad av det nya året gått till ända. I det gråas tecken…. vädret har varit mestadels grått och trist, nyheterna runt om i landet och i världen runt oss har varit gråa och fyllda av nedstämmande saker.

Men ljuset har vänt åter, morgnarna är ljusare och dagarna är längre. Vissa dagar kan man nästan ana våren i luften (iaf här nere i söder)

Vi får bära ljuset inom oss högt så att det lyser upp tillvaron än mer, så att det strålar ut och väcker livsandarna. Föra kärleken till allt vidare och sprida glädje runt oss.

En helt fantastisk dag med ljus och frid till er alla.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
bettin65
2009-01-30 09:44
#1

Oj vad man blir glad av att läsa din hälsning i allfall den sista delen; Anco

Grått här också men ser fram emot ljus och värme

må gott alla.

Waara
2009-01-30 09:56
#2

God Morgon! Ja.. håller med dej Bettin, vilken härlig morgon hälsning från dej Anco..

Äntligen feberfri och influensan verkar gett sej,, hoppas ni slipper den!

Ha en härlig dag! Kram.

Farwuq
2009-01-30 10:10
#3

God morgon, vad bra det känns att januari strax är avklarad, det börjar att lukta vår nu.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Blodeuwedd
2009-01-30 11:11
#4

Ja godmorgon.. och tack för dina ord så här på morgonen Anco.

Här skulle det nog kunnat varit grått  om det inte vore för all snö… Nu är det i stället aldeles vitt ute och våren… ja den.. verkar en bit bort. ;)

Vad bra Waara att du är på bättringsvägen.. influensa är inte kul.. *friskkram*

Ha en vacker dag nu alla..

BiGavia
2009-01-30 11:17
#5

Även här uppe i norr , ligger förväntningar i luften..Talgoxen har börjat locka på våren.

Men än varar skidföret länge till, hoppas jag!

Bless

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

neina
2009-01-30 16:18
#6

God eftermiddag!

På tal om grått: det behöver inte vara trist. Grått är väldigt lugnande, skyddande, neutralt. En grå tid på året behövs för att få lite distans till allt aktivt, alla intryck som sticker en i ögonen; det är som en filt, en dimma. 

Jag är tacksam för det gråa, det känns som en nåd att allt är så dämpat. 

Dessutom, mitt i detta har vi våra fina högtider! 

Floreat!

Annons:
Anco
2009-01-30 20:52
#7

#6 Visst kan grått vara en härlig färg Neina… där håller jag med dig.

Vädret har idag varit ljusgrått, rätt så behagligt då det inte har blåst eller regnat.

På tal om att vara som en filt… vara dämpat… finns det något härligare och mer lugnande än att ta en promenad ute  när dimman ligger tät?!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Upp till toppen
Annons: