Annons:
Etikettallmänt
Läst 871 ggr
Anco
2009-02-01 18:29

God Eftermiddag 1/2

God Eftermiddag.
Idag blir det en eftermiddagstråd istället :) Dagen har gått i lugnets tecken.
Kallt och med lite yrsnö som ligger vit på marken. Och…. härligt nog har solen tittat fram idag. Det var underbart att vända upp ansiktet mot den och känna iaf liiite värme.

En fortsatt härlig och fridfull kväll till er alla.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
Blodeuwedd
2009-02-01 19:58
#1

Hm.. det verkar som om solen lyst både här och där.. men inte på mej.. tack och en fin kväll till dej själv Anco..

Coturnix
2009-02-01 22:10
#2

IMG_8705-copy.jpg

God natt! Det var en sol här idag. Och det var då på tiden för det upplevts som att inte solen visat sig på tre veckor.

neina
2009-02-01 23:37
#3

#2 vilken… helt… underbar bild… andlös… Tack! 

Ja, idag har varit lugnt, precis som det ska :) Det är ju Imbolc idag, en dag för hemmet och härden, för husdjuren, för tända ljus och mys. Vi rengjorde och svärtade vedspisen, tände eld i den (i stället för att ha ceremoni och eld ute där vi brukar). Hemtrevligt. Katterna tyckte också det var en bra ide ;) 

I en Brigid-bön, från 600-talet v. t., sägs om henne: "She the sun, fiery, radiant!" Läste bönen idag och kände verkligen värme svalla, genom mig, men också andra i rummet blev plötsligt varma. Det var innan elden hade tatt sig… 

Floreat!

neina
2009-02-01 23:52
#4

Kan inte låta bli: en till liten bit ur en bön, den här gången ur Saint Brigid's Prayer:

"I'd sit with the men, the women of God

There by the lake of beer
We'd be drinking good health forever
And every drop would be a prayer."

Så det så! Skrattande

bettin65
2009-02-02 00:39
#5

Låter himmelskt ölen tänkte jag på då.

Godkväll alla ja det är antingen dagtid eller sen kväll jag kan sno åt mig datorn från sonen .

ja i dag har det varit sol  i Skåne som Anco skrev

Skönt!!!!!!!!!

hoppas att alla har haft en bra dag i dag.

Hörs i morgon snart går jag och lägger mig sov gott.

Upp till toppen
Annons: