Annons:
Etikettandligt
Läst 2621 ggr
sven-g
3/1/09, 10:34 PM

Försökt på ö-nat att få svar

Var hem till en familj som har lite aktivitet hos sig, fann nåt märkligt där. Först på övervåning ett energi fält längd ca tio meter. Fann även i källare ett energi fält på ca 50 cm på en vägg. Mycket starka energier. Skulle bli mycket glad åt ett svar. Bör tillläggas dom hör verkligen hur det rör sig på energi fältet på övervåningen. Samt händer många konstiga saker. Grejer ligger i rad på golvet saker går sönder utan anledning.

Annons:
sven-g
3/2/09, 11:45 PM
#1

Någon av er måste väl varit på sådan plats, om ni inte vill svara i forumet går det bra med pm.

neina
3/3/09, 2:19 AM
#2

Det vore hjälpsamt om du kunde precisera vad dina frågor är, så kan säkert flera här ge sina infallsvinklar! Du har beskrivit en situation, men vad är dina frågor? 

Hoppas att du kan få svar! Glad

spindelfot
3/3/09, 2:28 AM
#3

Hur känns det? Har det någon källa? Har du gått med slagruta och ritat karta? på det sättet kan man nog hitta något bra mönster. (är inte insatt själv i slagruta men det finns människor här som är det)

Nu sysslar vi antagligen med helt olika saker, men jag försöker tänka mig in i din situation och.. om jag var du skulle jag först och främst hitta källan, där det känns som allra värst och försöka komma på varför det blivit på detta viset, nån stagnation, nåt elakt gammalt trolleri-spår från människa eller väsen,  Sedan skulle jag försöker komma på vad det ville säga mig - vad är det för nån 'energivägg' - trycker den utåt eller suger den åt sig, går den i cirklar eller spiraler, negativt eller positivt..

och som sagt, nu får du häx-svar av mig, vilket kanske inte är ditt område men du gör ju som du vill.. Jag skulle se om det är annat än människor som går i de där fälten, för jag tror inte det är människospöken utan snarare stigar för annat folk. Människospöken behöver inte göra sig stigar och sigill, de är hemma här ändå, möter man på kraftfält har man oftast med andra varelser att göra..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

silverorm
3/3/09, 8:12 AM
#4

#0 Känner igen det där. Var energifälten kalla?? Fick du gåshud? Var det avståndstagande el varmt?? Familjen bör inte sitta el sova i dessa fält då de är sk "upptagna" av andra.. Vad fick du för magkänsla??Glad

Ajdå… nu fick du mer frågor än svar, men det är viktigt om du ska kunna få vettig vägledning!

sven-g
3/4/09, 1:00 AM
#5

Jag ska vara så tydlig jag kan. Redan på telefon kontakt såg jag energin som var på övervåning då såg det ut som ett vitt spår ca 2 dm brett. Men då såg jag även en mörk dörr där i ena ändan där spåret är rakt. När jag några dagar senare var på platsen, Så kändes spåret i hela min kropp som när man går över en källåder. Spåret är ca tio - 8 m långt i form av en metkrok starkast energi i ändarna. Kontrollerat med slagruta drar enbart på spåret på över våning gått under spåret på nedervåning där får jag inget utslag. Om det vore el eller vatten skulle det leda till något ställe. Detta tillhör övervåning. I källar våning var det ett energi fält i form av en cirkel ca 50 cm i diameter även här kontrolerat med slagruta. Utan slagrutan går det ej att vara så precis, den ljuger aldrig. Därför är jag fundersam. Bör nämnas  att det aldrig känns behagligt att vara nära stark energi. Men fick ingen känsla av jordnära aktivitet trots polygist fenomen.

sven-g
3/4/09, 1:04 AM
#6

Ja vist ja vad frågar jag, vad kan detta vara för något dvs kraften ??

Annons:
Anco
3/4/09, 9:29 AM
#7

Hur länge har familjen bott i huset?
Vad vet de om husets tidigare ägare/historia?

Det kan ju vara en bra start att börja i den änden, att få svar på de frågorna.

Undrar varför du inte fått några vettiga svar ifrån Ön…. det borde ju mer vara 'deras bord' än vårat ;)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

SgtRipley
3/4/09, 9:31 AM
#8

Det är väldigt svårt att veta vad det kan vara utan att ha varit på platsen. Du kanske ska göra lite efterforskningar, tex vad har platsen eller huset för historia. Om du inte själv får några bilder av vad det rör sig om, så kanske du kan be någon shaman eller annan känslig person som du känner att gå dit och undersöka.

Vad menar du med "polygist fenomen"? En betydelse av "polygist" är någon som är gift med flera personer, men det kanske inte var det du menade här?Flört

sven-g
3/4/09, 10:28 PM
#9

Det har varit ett elit medium till platsen, även det kände energin där fick jag veta efteråt sedan jag konstaterat energin, det mediumet kunde inte säga vad energins art. Bara att det var mycket obehagligt att stå i energi fältet, det gällde både övervåning och i gillestuga i källare. Det mediumet hittade bara nära och kära på platsen, och kunde ej förklara det övriga. Pga att jag skrev visst fel ord för att förklara energin, jag menade den formen av energi eller annat som är till stånd och har kraft att fysiskt flytta föremål och förstöra samt röra till för familjen. Pga vissa saker kan jag ej tala om mediets namn, familjen har försökt reklamera besöket men förgäves. Jag tycker att mediet kunnat hänvisa till annan person med kunskap av ovanliga saker. Till saken hör att alla familjer som tidigare före dom, som bott i huset, blivit oense och gått i från varandra, dvs skilsmässo hus tre par tidigare ägt huset. Hoppas någon gång få reda på var det är för något. Har mina misstankar vad det kan vara, om det är sådant så är det inte andeväsen. Och sådana kan vara till förtret, men lämmnar dom sådana energi spår. Och sånt har jag aldrig hört hur man blir av med.

sven-g
3/5/09, 8:30 AM
#10

Det är pga slagrutan som jag kan svära på energins exsistens. Den går det inte att påverka med viljan eller tron. Den ljuger aldrig.

Mr-K
3/5/09, 9:05 AM
#11

Om du vill kunna vara helt säkert på energins existens så får du nog ta till mer än en slagruta. En EMF mätare t ex. Finns de som kollar inte bara efter eloktromagnetiska fält utan även strålning osv.

Inget ont menat om slagrutan men den bevisar ju absolut ingenting. De flesta stora energifält som det där kan oftast förklaras med kablar och liknande som läcker ut energi i mängder. Kan också påverkas av grunden som huset står på.

Intresant dock om du hittat ett oförklarigt energifält i den storleken. Då kan jag bara tänka mig 2 saker så här rakt på och det är att en permanent spökhistoria utspelar sig där. Ungefär som en bandspelare som spelar upp en historia. Dessa fenomen existerar lite där och där.

Alternativ två skulle kunna vara en portal av någon sort. De brukar dock inte vara konstanta utan bara öppna lite då och då.

sven-g
3/5/09, 10:37 AM
#12

#11 Om det vore en port eller portar, har jag försökt stängt med en metod en Turk lärt mig. Elkablar kan det inte vara pga att det finns våning under och ej slutar vid vägg. (barn eller i storlek av barn blir ofta sedda av familjen även sedda av andra som varit där bland annat jag såg en som sprang med hög fart upp till övervåning sen borta Kan vart vad som helst)

Mr-K
3/5/09, 1:40 PM
#13

#12

Ok. Om du kommer på något så posta igen för det skulle vara hemskt intressant at få reda på vad det kan vara.

Annons:
sven-g
3/5/09, 2:28 PM
#14

#13 Jag skulle inte vara så envis, om jag förstod vad det var.

maximiljana
3/7/09, 12:15 PM
#15

Spindelfot.Jag blir förtjust när jag läser vad du skrivit.Dina kunskaper gör mig rörd.Det är just så man skall göra.Det är just så man skall tänka.Det är så sant det du säger.

Mr-K.Slagrutan är inget instrument,den är en visare.Människan bakom slagrutan är instrumentet.Skulle ditt instrument vara bättre än skaparen av ditt instrument?

Sven-g.Vad gäller "energierna"så tror jag det kan vara en skadlig pelare.En pelare är en stark sak.Den är rund i botten och ökar i omkrets höjdledes.Den har spröt som löper ut från pelaren på olika höjd.Spröten avslutar sig med en knorr eller en "krok"där energin också är som mest  koncentrerad.Vanligtvis finns det fyra spröt men också åtta.Man kan lyckas ta bort en pelare genom att dra ut spröten.Då faller pelaren ihop.

De har dock en förmåga att bygga upp sig igen.Man kan också störa av dem genom att frekvensbestämma dem och tillverka en avstörare.De kan uppträda flera stycken som hakar i varandra och de kan ha olika frekvenser.

Man kan även flytta dem.Kasa iväg dem några meter eller så.Det finns erfarenhet av sådant här på svenska slagruteförbundet.Ring dit så ger de dig tips om det hela.Det finns samlade tidskrifter från slagruteförbundet att köpa.Dår står en hel del om konstigheter man kan träffa på och hur man avstör.

Varför uppstår då pelare?Ja därom tvista de lärde.Många teorier finns.Alltifrån Spindelfots sätt att se på saken till Mr-Ks

Mr-K
3/7/09, 3:01 PM
#16

#15

Jag tror du missförstår mig. En slagruta är inte normalt accpeterad i samhället som att ge någon form av säkra bevis. Så är ju inte heller mycket av det jag håller på med. När det finns moderna metoder som faktiskt kan visa på olika magnetiska fält som folk litar på så förstår jag inte varför man inte skulle använda sig av det då det definitvt ökar ens trovärdighet hos sin klient och nivå på proffesionalitet. Om man sen vill använda en slagruta för att initialt undersöka för att man finner det lättare eller är mer van vid det spelar ju mindre roll.

Det handlar alltså inte om vad jag tror på mest utan att skapa ett så proffesionellt förhållande till sin klient som möjligt. Min rent personliga åsikt är ju att vissa metoder faktiskt hindrar att samhället i stort tar folk som vill hjälpa till med allvar. Alla dessa sveska TV program har ju verkligen inte gjort saken bättre heller. Jag har pratat med en hel del personer som har haft besök av dessa TV medium som inte har blivit av med nånting med det såg ju bra ut på tv. Alltså t om han killen Terry Evans har ju totalt misslyckats med ett antal ställen. Av tystandsplikt kan jag inte gå in på några detaljer men en del är ju rent ut sagt bedrövligt.

Vad säger man till dom?

sven-g
3/7/09, 3:05 PM
#17

Tycker att det är mycket bra att få tips hur man ev kan finna lösningen. Så tack för de tips jag fått.

Mr-K
3/7/09, 3:12 PM
#18

Klart intressant fenomen. Jag skulle nog personligen försöka använda mig av symbol magi för att försöka stänga ner ett sånt energifält. Ibland funkar det och ibland inte. Beror ju en hel del på vad som ligger bakom.

Extremt svårt att säga något utan att ha varit där med. Jag följer i alla fall med spänning utveckligen av det hela:)

sven-g
3/7/09, 3:38 PM
#19

#18 Efter mitt besök samt även dom andra som varit på platsen blev det lungt några dar. Det som turken lärt mig var något liknande som du skriver om. Så det verkar gå att strypa ett tag.

sven-g
3/7/09, 6:48 PM
#20

#15 Hittade ingen vettig telefon nr när jag googlade på detta.

Annons:
Mr-K
3/7/09, 8:08 PM
#21

#19

Att det blev lungt ett tag för att sen återkomma tyker jag tyder på någon slags portal. Eventuellt en enorm dragningskraft som drar till sig saker i området.

maximiljana
3/7/09, 8:24 PM
#22

sven-g.Du har pm från mig.

Mr-K.      Människan själv,i den mån hon begagnar sig av sitt sunda förnuft,är den största och mest noggranna fysikaliska apparat som finns och det är just den nyare fysikens stora olycka att man liksom avskilt experimenten från människan och vill inskränka dessa och som bevis endast godtaga vad man förmedelst tillverkade instrument kan lära känna om naturen och om vad den kan frambringa.

Välformulerade rader av Goethe

Mr-K
3/7/09, 9:58 PM
#23

#22

Jag säger inte emot dig jag talar framför allt om hur saker uppfattas ur ett samhällsperspektiv. Du borde ju kunna se på mina förslag om symbol magi och liknande att jag definitivt inte är främmande för alternativ.

sven-g
3/8/09, 12:04 AM
#24

Det är synd att platsen ligger över 20 mil från där jag bor, om den varit närmare skulle jag gort en nogran mätning av fälten, även kontrollerat om vid den raka bitens slut om energin fortsatt nedåt bara på ett ställe. Nu gick jag över det hela i stort med en plast galje, men jag tycker det funkar med vad som helst, klarar även utan slagruta men då blir resultatet inte lika bra.

maximiljana
3/8/09, 11:52 AM
#25

Slagrutekonsten utövas runt om i världen och den är mycket gammal.

Många yrkesfolk använder den dagligen i sitt arbete.Elektrikern,rörläggaren,telearbetaren, grävmaskinisten,osv.

De som är slagrutekunniga i sin yrkesutövning efterfrågas oftare av allmänheten än de som inte behärskar konsten.

Om du skall borra brunn tex.Vem tar du?Den som med hjälp av slagruta kan ta ut en plats där vattnet inte ligger så djupt och kostnaden för borrningen blir lägre .

Eller tar du den som säger att man hittar alltid vatten när man borrar så slagrutan behövs inte!

Mr-K
3/8/09, 1:00 PM
#26

Personligen skulle jag adrig ens komma på tanken att anlita någon med slagruta och jag tvivlar på att någon av mina andra vänner skulle göra så heller.

Om någon av de yrkesmän du talar om skulle ta fram en slagruta i sitt arbete så skulle jag kräva mina pengar tillbaka. Det samma är jag helt övertygad om att stor majoritet av Svenska foket skulle göra. De flesta yrkesmän om de inte är egna företagare skulle också med stor sannolikhet få en stark varning om en sak sak uppdagades om inte till och med sparken för inkompetens. Deras rykte och branchens rykte skulle också skadas allvarligt av en sån sak.

Du talar med en person som har en hel del erfarenhet om vad som disskuteras i denna tråd och som också under ett år satt som den som tog emot sådana ärenden på paranormal.se. Du skulle bli förvånad över hur många av de fall som visades på TV t ex där sk experter skulle undersöka och fixa problem som senare hörde av oss i desperation till oss. Pågrund av tystnadsplikt kan jag inte berätta om enstaka fall dock.

maximiljana
3/8/09, 5:02 PM
#27

Ja det är ledsamt när folk går en veckokurs i slagruta och sedan anser sig kunna utöva slagrutekonsten.Då blir det som du beskriver.

Slagrutan har oförtjänt fått dåligt ryckte på grund av detta.Du har tydligen hela tiden blivit matad med denna bild därav ditt förhållningssätt till det hela.Inte konstigt alls.

Annons:
Mr-K
3/8/09, 5:15 PM
#28

Frågan är ju då hur man som ej utövare av slagrutekonsten ska kunna bedömma detta?

Samma sak gäller för alla former av mer udda sätt att praktisera saker. En hel del av det jag sysslar med är ju näst intill omöjligt att bevisa att det faktiskt fungerar på ett vetenskapligt sätt. Mycket tack vare att utrustningen för att kunna testa saker som evokering vetenskapligt är på tok för dyra att skaffa.

Man blir ju ledsen när man får höra att extrema kändisar inom detta inte verkar speciellt duktiga alls på det de påstår sig kunna. Alltså männsikor som är långt från den veckokurs grejen du nämde. De kan ha hållt på hela sitt liv men är endå inte över ren slump nivå. Värst tycker jag dock det är på medium sidan. Har hitills inte träffat på mer än ett medium som har lyckats imponera på mig och han är totalt okänd.

Man kan hänvisa till tradition men då det finns så många fuskare och folk som helt enkelt bara tror de behärskar saker så funkar ju inte det heller.

sven-g
3/8/09, 6:05 PM
#29

Jag håller med #28 men även #27. Jag och några till som kunde gå med slagruta försökte övertyga icke troende om dess förträfflighet. Vi gorde som så att först samlades vi på ena sidan en uthuslänga på ca 60 m. Vi bestämde hur provet skulle gå till, alla som skulle gå med slagrutan och en kontrollant stannade på ena sidan dom övriga otroende gick över för att notera på vilka ställen som vi fick utslag, vägen som vi skulle gå markerades med band. Den som gått med slagrutan stannade kvar med de otroende på prov sidan. Vi gick och markerade trotts lika resultat trodde dom att vi bluffat. Så jag förstår Mr-K.

Mr-K
3/8/09, 6:10 PM
#30

#29

Jag vet inte om jag skulle kalla mig själv för icke troende på slagruta. Är ganska säker på att det finns folk som verkligen kan det men hur vet man som ej utövare? Svårt problem tycker jag och har själv samma problematik inom mina områden.

maximiljana
3/8/09, 6:40 PM
#31

I Maj 1995 höll dåvarande docent Nils-Axel Mörner på Paleogeofysik&Geodynamik vid Stockholms Universitet en kurs kallad slagrutan som instrument-förr och idag.Kursen var alltså accepterad i universitetets kursutbud.

Kursen hölls dels för att det var en utmaning att försöka presentera denna fråga på ett logiskt och"vetenskapligt"sätt dels för att de hade material som var värt att presentera och diskutera.

Kursen blev en stor framgång och många anmälde sig för kommande kurser.

Då blev det stopp från Rektor och fakultet.Det ansågs "förtroendeskadligt för Universitetet.Förtroendeskadligt är allt som avviker från"den vedertagna uppfattningen inom vetenskapssamhället.

Jag undrar;Hur kan det finnas en "vedertagen uppfattning"om något man inte studerat eller ens riktigt vet vad det handlar om.Och om det till äventyrs skulle finnas en" vedertagen uppfattning" så skulle den i så fall bara kunna bygga på förutfattade meningar

maximiljana
3/8/09, 6:57 PM
#32

Ett sätt att få inblick i det hela är ju att lära sig.Det finns en bra nybörjarbok som går att låna på bibblan.

Den heter "Jordstrålning Hälsa och Forntida Vetande"av Dan Mattson.

Där finns beskrivet hur man går tillväga och vad man kan finna.

Den har snart 20år på nacken och har blivit en kultbok.Men den är bara första steget på en lång lång resa som inte har något slut.

MaryDrummond
8/28/09, 11:03 PM
#33

#31 jag kom så väl ihåg detta  kursen jag skulle bevista blev inställd

sven-g
8/29/09, 12:17 PM
#34

När jag läser detta om universitet och hur dom behandlade frågan, tänker jag på ett tv program jag såg om just vetenskap. Där i detta program fanns några forskare som undersökt kvarlevor från mäniskor med kol metoden. Dom hade kommit fram till att mäniskan var många miljoner år äldre än man tidigare trott. Men detta fanns ingen förståelse för, pga om det var så då stämde inte detta ihop med den forskning som tidigare gorts, det fanns även andra saker som kunde vara av intresse att studeras vidare på som ej var rumsrent i vetenskapens värd. Jag kan bara konstatera att jorden är fortfarande platt, man ska akta sig så man inte ramlar av.

Annons:
BranDuir
8/29/09, 12:31 PM
#35

Tycker detta problem är mycket intressant, skulle kunna tänka mig att titta på det på plats så att säga…..beroende på var det är iofs….

Och ..ja när det gäller den etablerade vetenskapen …så ja tyvärr…jorden är platt…:-)…räcker med att läsa en vanlig historiebok för grundskolan så ser man det..

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

sven-g
8/29/09, 12:45 PM
#36

#35 Var du inresserad att känna fenomenet på plats, om så kan jag skicka ett pm.

BranDuir
8/29/09, 12:45 PM
#37

skicka du ett PM!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

maximiljana
1/11/10, 9:46 PM
#38

Vad hände sedan.Blev någon klokare på fenomenet?

BranDuir
1/12/10, 5:45 PM
#39

Jag fick aldrig kontakt med familjen….tyvärr..

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Upp till toppen
Annons: