Annons:
Etikettallmänt
Läst 943 ggr
[Kaninfluff]
3/16/09, 7:47 PM

Att vandra i skogen...

Den här helgen upptäckte jag hur underbart och fridfullt det kan vara att vandra i skogen! Både lördag och söndag har jag spendert genom att gå omkring i våran skog och kännt mej så otroligt lycklig. Och vilka djur man får se! Ena dagen träfade jag på en liten hjortflock, som jag följde i typ 1,5 km. Som närmast kom jag faktiskt bara 3 meter ifrån dem! Så såg jag rådjur och en kattugga. :I

Jag förmodar att jag inte är den första som har känt denna känsla, ;P , men jag var bara tvungen att skriva av mej eftersom jag inte gärna gick i skogen förut, det var läskigt tyckte jag då.. Skäms

Annons:
BiGavia
3/16/09, 8:08 PM
#1

Hmm, e uppfödd i skogen, å kan erkänna att jag inte förstår.. den e min naturliga miljö…den har varit min styrka å tröst i alla tider….men jag ser nog mer till träd, mossa å stubbar än djuren.. De delar kraften tillsammans med mej..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Anco
3/16/09, 8:09 PM
#2

Visst är det en underbar känsla att tillbringa tiden i skogen, allrahelst när man har möjlighet att se och följa djur på det viset.

Vilken härlig upplevelse du hade.

Tack för att du delade med dig av det :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[Kaninfluff]
3/16/09, 8:11 PM
#3

#1 Jag är också uppväxt i skogen, min pappa är en riktig skogsmulle, men på "senare" år så växte jag ifrån det lite.. Tyvär.

#2 Så lite så :)

BiGavia
3/16/09, 8:13 PM
#4

Qki, finn dina rötter…skogen e bara så givande å underbar med alla sina väsenSkrattande

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[Kaninfluff]
3/16/09, 8:14 PM
#5

#4 Oh ja, verkligen!<3

haha, jag kom bara att tänka på en sak; någon mer än jag som går barfota i skogen??

Waara
3/16/09, 8:28 PM
#6

Vad härligt.. vad mkt. du fick uppleva o djuren du fick se!
 skog underbara skog,.. barfota.. njae.. men hemma på tomten :)  inte i skogen.. fast det måste ju vara underbart..

Annons:
[Kaninfluff]
3/16/09, 8:50 PM
#7

#6 Oh ja, det är det :)

Och tro det eller ej, jag har aldrig blivit stucken eller bränd av en geting, bi eller humla, även fast jag springer omkring barfota dygnet runt hela sommaren! xD haha snacka om tur!

BiGavia
3/16/09, 8:57 PM
#8

Barfota varstans..tur ..nja..närmare medvetenhet..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[Kaninfluff]
3/16/09, 8:58 PM
#9

#8 Medvetenhet? hur menar du då? ^^

BiGavia
3/16/09, 8:58 PM
#10

Skulle besöka dej..inte aktiverad…???

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[Kaninfluff]
3/16/09, 9:00 PM
#11

så, försök igen

Waara
3/16/09, 9:13 PM
#12

#7 Ja va Skönt.. inga bett! ..själv e jag lite orolig för ormarna i skogen,.. haft så mycket ormar kring mej på skogspromenaderna… annars e det skönt gå utan strumpor & skor :)

[Kaninfluff]
3/16/09, 9:15 PM
#13

#12 har inte ens tänkt på ormar.. Oskyldig Däremot är jag helt hysteriskt LIVRÄDD för att jag ska råka gå in i ett spindelnät, det är det absolut vidrigate jag vet… usch.

Annons:
BiGavia
3/16/09, 9:17 PM
#14

Medvetenhet om att vi inte äger jorden å kollar var vi sätter fötterna…Skrattande

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Waara
3/16/09, 9:18 PM
#15

#13 Skratt,.. tänk vad olika saker vi e rädda för.. spindelnät e ju vackra ;) då får vi verkligen hoppas du slipper gå in i dom då..

[Kaninfluff]
3/16/09, 9:22 PM
#16

#14 :P

#15 Ja, det hoppas jag med, både för min och spindlarnas skull. Bara för att jag inte gillar dem så betyder det inte att jag ska vara elak ju ;D om man går i skogen så går man ju in i ett förr eller senare… Bara att bita ihop..Tyst

Upp till toppen
Annons: