Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1193 ggr
Farwuq
3/21/09, 7:16 AM

God morgon 21:a mars

God morgon D&S, hur är läget?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
bettin65
3/21/09, 8:14 AM
#1

Godmorgon alla vänner

Ingen sol än i Skåne menden kommer säkert………….

3 + grader i dag är det dags för tidningen igen

men en tripp till affären senare och handla lite till nästa vecka.efter det ska jag nog sitta lite med böckerna denna gång hade vi uppgifter om Beredning av örter även lite recept på några bra salvor etc . Lärarna ville gärna ha egna erfarenheter av hur det är med insamling etc, eftersom jag inte har någon så får jag läsa mig till det i stället.Glad

bettin65
3/21/09, 8:15 AM
#2

Glömde må gott alla

ha en fin dag !

Anco
3/21/09, 8:47 AM
#3

God Morgon, inte heller här syns någon sol…. men det har inte varit någon frost inatt. Det blir nog en bra dag.

Vad dagen har att erbjuda har jag inte funderat på ännu…. måste få i mig lite kaffe först Tungan ute

En ljus och härlig dag till er alla.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Waara
3/21/09, 9:40 AM
#4

Önskar er en fin helg.. sov bort nästan hela dagen igår, vårdag jämningen.. men vaknade vd 17-tiden av att solen lös in i fönstret :) det märks som sagt att vi går mot ljusare tider :)

Blodeuwedd
3/21/09, 10:48 AM
#5

Godmorgon.. tröttdag.

Lassemannen1982
3/21/09, 11:51 AM
#6

Härlig solig dag som upplagt för en alldeles natur-lik promenad. Synd att det det finns lik i naturen.Rynkar på näsan

Annons:
Farwuq
3/21/09, 2:26 PM
#7

Här är mulet och kylslaget, har ägnat daget till att jobba på kolonin.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

neina
3/21/09, 11:48 PM
#8

God kväll/natt alla!

Hade en inte särskilt skön dag… Vaknade på morgonen av att en mycket närstående smsar kryptiskt, jag ringde upp och personen lyckades förklara att hon skulle åka iväg och ta sitt liv… Jag hade gäster som sov över, men lämnade dem i min käre makes vård och kastade mig iväg och satt med henne i ett par timmar. När vågar man lämna en självmordsbenägen person? 

Hon gjorde ingenting idag i alla fall. Jag bara bad till min gudinna att bistå med styrka och komma med helande. Jag känner mig fullkomligt maktlös, vet inte alls vad jag ska säga. Inget verkar nå ner i det nattsvarta helveteshål där personen befinner sig. 

Tack och lov har jag personer runt mig som stöttar mig också i allt detta. "This is life happening", som mamma brukar säga. Livet händer, vilken cirkus! Vad som helst kan hända. 

Ursäkta att jag vräkte ur mig allt detta ikväll, men jag behövde berätta. Hoppas kunna komma med gladare nyheter framöver. Tack för att ni finns!

Floreat!

Waara
3/22/09, 12:45 AM
#9

neina, det låter fruktansvärt!.. inte ska man ursäkta att ibland måste få ventilera, hoppas innerligt det vänder för din vän snart , vilken tur att hon har dej som sin vän. Tack för att du finns.

Anco
3/22/09, 1:04 AM
#10

#8 neina….. må Gudinnan hålla sin hand över dig och din vän.
Du har mina tankar hos dig…. det vet du.

Hoppas att det löser sig…. eller iaf lättar för alla inblandade.

Och inte ska du be om ursäkt för att du 'vräker ur dig'.
Det är väl bl a därför vi finns här, för varandra….., för att stötta och dela både glädje och svårigheter.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

neina
3/22/09, 1:26 AM
#11

Tack så mycket! Det betyder jättemycket att ni finns, att få stöd här. Just nu känner jag mig 'tom', känslokall, men jag vet att när det går över, kommer min reaktion, och då biir jag svag i knäna. Men tills dess är jag stark. 

Är inte livet en enda stor soppa? En cirkus? En enda lång dålig 'komedi' som ALDRIG tar slut??

Anco
3/22/09, 1:38 AM
#12

Du har styrkan syster, men det visste du ju redan.
Dock är det inte roligt att behöva använda den styrkan till såna här 'styrkeprov'.

Visst är livet en soppa…. ibland gjord av en halvtaskig kock ;)
Men å andra sidan…. vem f*n har sagt att livet ska vara en dans på rosor….

Någon där uppe vill att vi ska ha våra läxor att lära oss av, även om vi ofta inte fattar vad det är vi ska lära oss.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

bettin65
3/22/09, 8:50 AM
#13

Livet är inte lätt alltid har själv ingen erfarenhet hur det kan vara när någon mår så dåligt………

visst man själv kan känna sig nere i bland när man inte vet varför speciella saker inträffar, sånt som förändrar ens liv för alltid.

men aldrig har  jag själv eller någon närstående som haft det så som du beskriver neina.

Men det är väl tur att det finns några här som är villiga att lyssna och hjälpa.

Inget fel att skriva om detta här på forumet………

Bra att vi kan finnas till för varandra ! Även om alla inte känner varandra i Irl så kan man stötta i alla fall !

Må gott !

Annons:
Lassemannen1982
3/22/09, 10:28 AM
#14

Jag har haft en vän som tagit sitt liv, Lise och det kändes hemskt. Jag hade iof inte jättenära kontakt med honom på senaste tiden, men vi hade ett starkt band. Jag såg hans dödsannons i tidningen och mitt hjärta brast av sorg. Han var en sådär otroligt levnadsglad kille som busade med alla till skratt, kunde inte bara förstå det inträffade.
Det som gjorde honom deprimerad var att han hade tagit acnemedicin som påverkade honom minst sagt på ett annorlunda sätt. Han hade ringt sin farmor dagen innan och berättat att hans hjärna var alldeles grötig "Du kan inte förstå hur min hjärna ser ut" ngting sådant sa han.

Jag var hos ett medium för ett tag sedan som sa han fanns omkring mig, med klara kännetecken. Vi var raka motsatser till varandra, han gillade fart minst sagt, cykla fort på stigar i skogen, motorcykelfärder som slutar i nyckelbensbrott, wakeboard, snowboard osv och sa han hade tråkigt nu och visade en bild på min bil att den behövde komma ut,
Hursomhelst frågade jag hur han tagit sitt liv och Jimmy som min döde vän hette/heter berättade om sömntabletter. Så det går väldigt lätt att ta livet.

Men det du kan göra Neina är att krama din vän, bara krama henne länge. Jag såg ett program för ett tag sedan om en som var självmordsbenägen, där en vän just bara kramade henne och det hjälpte visst. Jag vet inte vilken vits just ett samtal har för en mkt ledsen människa, för hon har ju sin mörka syn, vad som än fått din vän att se så svart. Kanske skulle hon behöva prata med en annan som varit deprimerad, för att se att det finns ett ljus i tunneln. Jag brevväxlade ett tag med en tjej som skar sig, som varit med om våldtäkt som utvecklat Borderline hos henne. Jag vet inte hur hon kom ur krisen, men hon gick hos psykolog under flera år och det hjälpte nog.

Ett annat tips kan ju vara att ta henne med ut i naturen, sätt henne vid ett träd, låt henne titta på det vackra och uppslukas och glömma sina problem för ett ögonblick.

Kram till dig, Lise och det här går bra ska du se.

Blodeuwedd
3/22/09, 11:17 AM
#15

Neina Tanken finns hos dej. Det är inte lätt att veta vad man ska göra i den där situationen. Men jag tror att det faktum att du finns där och lyssnar hjälper mycket och som Lassemannen skriver, kramar, håller om.

Kanske att du behöver ta kontakt med psykakuten om det är så att du fruktar för att personen ska göra sej illa.
Det är för mycket för en ensam person att behöva ta det ansvaret, om man ska våga lämna eller ej. En person som vill ta sitt liv kan ofta vara så långt nere att inget du säger eller gör når fram. Att hon meddelade att hon tänkte ta sitt liv är ju i o försig ett gott tecken då det tyder på att hon vill ha hjälp.

Det är klart du ska ventilera det du känner och upplever. Du behöver ju oxå släppa ut det tunga som du får till dej av din vän.
Varma tankar till dej.

Kram

neina
3/22/09, 11:56 PM
#16

Tack så mycket för all omtanke, stöttning, goda råd. Det betyder jättemycket. jag känner mig verkligen stärkt. Min gudinna har också varit med mig. 

Idag (söndag) fortsatte det, värre än igår. Men idag var vi fler som slöt upp, fler som stöttade personen och hörde av sig. Hon lämnades inte ensam. 

Jag tror också att det kan hjälpa att bara vara, kramas, vara i naturen. Ska se till att göra det imorgon. 

Tack än en gång, alla, för er omtanke.

bettin65
3/23/09, 12:38 AM
#17

Må gott Neina tänker på er…………

Upp till toppen
Annons: