Annons:
Etikettläkekonst
Läst 837 ggr
spindelfot
3/19/09, 5:07 PM

blåsa ut och in

Att blåsa ut och suga i sig, är ett vanligt element i shamanskt helande, eller förbannande också för den delen.

Använder ni er av det i viss utsträckning? Jag tycker att det är det lättaste sättet att hela, få fatt i andar, osv, men vid ett tillfälle andades jag för långt och hade ont i halsen i två veckor efteråt..

Jag tycker att denna metod är enkel, lätt sätt att rikta kraft.

Blåsa och flåsa.. vad tycker ni?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
SgtRipley
3/20/09, 8:18 AM
#1

Jag håller med om att det är enkelt, men om man vill undvika att suga i sig det onda (och få Ont i halsen) så går det lika bra att dra ut det med händerna enligt min mening. Det har funkat för mig i alla fall. Man kan gärna se till att ha någonstans att slänga det onda, tex i elden.  Ett sätt är att ha alla fyra elementen tillgängliga så att man kan slänga det onda där det hör hemma, det är lite pyssligt men å andra sidan ska man ju inte göra något helande utan förberedelser.

spindelfot
3/20/09, 1:28 PM
#2

Vid senaste 'helningen' som jag gjorde så fick jag till mig, att det är enklare att jaga ut sjukdom och annat, om man förbereder sig ordentligt innan - alltså 'offret' - att man smörjer och saltar och tar renande bad.. Ibland sitter sjukdomen hårt inne i kroppen och vill inte ut, och det kan ta tid att få ut den.

Dra ut med händerna har jag aldrig lyckats riktigt få styr på - Men jag har fått fatt med skallran.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[trumman]
3/20/09, 8:04 PM
#3

Använder det väldigt mycket.

Man får ha andar bak i halsen som stoppar och jag har speciella saker i munnen som hindrar att jag får skiten med mig.

Jag har alltid sugit skit ur saker, ända sen jag var liten.

spindelfot
3/20/09, 9:16 PM
#4

Men vad ska man ha i munnen som stoppar? Ärligt så känner jag mig lite tveksam till att försöka suga ut saker nu.. vill inte få ont i halsen igen. Kanske man skulle dra sig en resa.. Jag brukar vara ganska ointresserad av helande, men så ibland så kommer det tillfällen då det är bra och man inte är förberedd.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Upp till toppen
Annons: