Annons:
Etikettallmänt
Läst 1514 ggr
Waara
2009-05-23 15:23

Energi

Energier av alla dess slag är något jag funderat mycket på det sistone.

Te.x när vi får energibortfall, känner oss låga -vad är det som händer då..? vad stjäl våran energi..?

Energitjuvar talas det om, vilket inte alltid behöver vara en person som tar energi, utan lika väl en situation..

Ett fenomen kan jag tycka, det här med hur energi bara kan falla, såtillika hur energi kan komma åter.

Hur gör ni när energin är låg..? vill ni berätta om det?

Energi är oxå fantastisk när man kan rikta den i tankar, te.x till 'varandra' -att skicka och ge god energi till någon som behöver, eller få- riktad god energi.

Annons:
Waara
2009-05-23 18:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min kraftkälla :)

Blodeuwedd
2009-05-23 19:04
#2

Vad stjäl vår energi??
Ja för mej är det ofta tankar. När jag börjar fundera på vad som kanske eventuellt skulle kunna hända. Vad jag tror kan hända, är ju inte alltid samma sak som vad som faktiskt händer.

Oro tar mycket energi av mej, oro och ovisshet. Att inte leva här och nu. När jag börjar gissa vad andra tycker och tänker. Tankar är INTE fakta och det behöver jag komma ihåg.

Eller när en person börjar ta upp en massa av min tanketid. Då måste jag börja funderar över varför jag tänker så mycket på den personen. Är det bra eller dåligt?
Energitjuvar försöker jag lära mej att stänga av. Ibland lyckas det, ibland inte. Alla människor funkar inte tillsammans.
Om någon tar av min energi utan att jag vill det behöver jag skydda mej.
Jag kan tänka mej en bubbla jag stänger in mej i och bestämmer att DU får inte mer av mej än jag vill ge.
Jag kan tex göra en cermoni om det är någon person eller tanke jag inte kan bli fri ifrån. En gång tog jag en pinne jag gick omkring med ett långt tag och jag tänkte in det i pinnen som jag ville släppa. När jag kände mej mogen så tände jag en eld och bad om hjälp att släppa taget och att få bli fri. Det funkade över förväntan.
Tacksamheten är stor då.

Att dela med sej av energi är gott…

Waara
2009-05-23 19:08
#3

#2 Underbart Bw!

Blodeuwedd
2009-05-23 19:21
#4

#3 Kyss

Wargmane
2009-05-23 19:41
#5

Precis som du säger BW ..Tankar…Obestämd

Analyseringar av det som sker omkring oss..

Huuhhh finns Inget som stjäl vår energi mera än just det!!Rynkar på näsan

 jag försöker verkligen att låta bli! Cool

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Anco
2009-05-23 19:44
#6

Oftast drar jag mig undan när jag får energifall. Det är inte alltid jag vet vad som orsakar det, så där på rak arm, men för det mesta är det tankar och händelser som skapar oro vilket medför att energin faller.

Att sända god energi till varandra är underbart, både att göra och att få.

Tänk när man är nere i skoskaften och någon skickar några snälla, uppmuntrande ord…. då är det lätt att sväva upp och dra på smilbanden.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Annons:
Wargmane
2009-05-24 14:50
#7

ja energin är ju beroende av ett Givande och Tagande ..Glad

det är som bokföring..debet och kredit måsta vara lika värda…annars blir det obalans!!

att hålla en jämn balans …Innebär att energin må komma lika lättflytande från alla håll ..

Tja så ser jag på det…

Vi ser oftast bara vårt eget mående och vill Ha bekräftelse , men i det glömmer vi kanske alla runtomkring som heller inte alltid mår så bra ….Då ryker energin snabbt åt alla håll !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Waara
2009-05-24 15:06
#8

#6 :) Visst är det!

#7 :) Härlig reflektion! låter väldigt troligt oxå.

 tack för att ni delar!

neina
2009-05-27 00:38
#9

#0 vilken bra tråd! Ska verkligen fundera och återkomma, har lite tankar på området. 

#2, intressant! Tack!

siddelina
2009-05-28 20:04
#10

För mig är det också tankar, om vad som kommer att hända, varför det inte hände, hur hade jag kunnat göra det bättre. Jag tror att det där med att analysera något sönder och samman är roten till mycket ont.

Varför inte bara flyta med och se vad som händer?

Men det kan också vara svårt många gånger, man tror sig veta hur saker och ting ska vara, hur fort det ska ske osv.

Jag försöker att lyssna till min kropp, vad säger den mig. Vilka signaler sänder den ut? Känner jag mig trött, ja då tillåter jag mig att släppa allt det där som måste göras (plugga, städa, åka till föräldrarna, jobba osv.) och tänker att det finns en dag i morgon också.

När det gäller människor som stjäl energi har det hänt att jag satt mig ner och skrivit brev till dem, där jag öst ur mig allt jag bär på inom mig och sedan har jag bränt brevet och efteråt har jag känt mig mycket bättre, friare och lättare till sinnes.

Waara
2009-05-29 00:18
#11

#10 God idé, skriva brev, bränna eller kanske sända? (funderar;)  eller att träffa dom och prata, ringa,-endera, det är bra att få utlopp för sina känslor och inte bära dom inom sej, Tack för dina tankar :)

Upp till toppen
Annons: