Annons:
Etikettallmänt
Läst 1987 ggr
Waara
2009-05-23 12:28

Relationer & möten

Då var det min tur då, att sätta några tankar i skrift..
Inspirerad av Sev & Seb, lite funderingar..

Hur ser ni på era relationer, vänner, era möten….?

Jag älskar relationer, möten.. vänner, kan aldrig få för många möten, så mycket möjlighet det finns att växa ur våra möten, är det specifikt för oss naturtroende tror ni?

Att vilja vara i stora flockar? även om vi oxå i perioder trivs i ensamhet, beroende på vars vi befinner oss just då.  Som jag känner.

Men man måste vårda relationer oxå, hur gör ni? ..
Jag tänker mej, jag vårdar mina vänner, som jag vårdar naturen, med respekt o kärlek… jag vårdar dom som jag själv önskar bli behandlad.. ja, så där enkelt självklart kanske egentligen..

Det är så fascinerande med relationer, dom ser ofta så olika ut, :) det är barndomsvännerna, det är tjej/grabb-gäng, det kanske är goda grannskap, det är familjevänner, det är egna vänner, likasinnade vänner et.c

Ibland hörs man tätt & ofta, i perioder. men även så, ibland kan det gå veckor, månader kanske mer..

Allt beroende på var vi befinner oss? min känsla..

Men, likså väl finns dom där-vännerna, lika goda & kära för det.

Annons:
Wargmane
2009-05-23 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Åhh det var fint skrivet !

Ja tänk vad viktigt det är med vänner …

och att det är ömsesidigt givande och tagande…

Jag älskar mina vänner…många finns kvar ändå från barndomen..vi känner varandra ända in i minsta vrå *ler* och DET är en behaglig känsla….

finns inga masker alls då …..

Det är ändå märkligt med oss människor ..det tar ganska lång tid innan man verkligen känner någon…ellr rättare sagt en del känner man direkt ..en del lär man aldrig känna ….däärför att…det klickar inte….

ja det är väl precis som det ska vara …….

Man kommer ju inte underfund med alla….

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Anco
2009-05-23 14:02
#2

Visst är vänner viktiga.
Vänner som vet vad man menar fast man kanske uttrycker sig klantigt eller fel.
Vänner som ser bakom masken.
Vänner som accepterar dig fast du springer runt i gamla joggingbrallor bara för att det är skönt.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Waara
2009-05-23 14:25
#3

#1  Jo, så ser jag det oxå.. som du säger, ett ömsesidigt givande & tagande i vänskap, inte heller kan det ju klicka med alla,.. så är det förstås.

#1+2 Javisst är det skönt, när man känner den där samhörigheten med vänner då man tryggt bara kan vara sej själv.

Tänker vidare.. även ur svåra möten kan jag se 'vinster' längre fram, det är oxå möten som kommer till oss för att vi förmodligen behöver det, det kan vara en situation vi behöver bekanta oss med, en prövning vi ska få visdom av, något som kan få oss att växa som människor, något som får oss att komma ur det-starkare.

En av mina käraste vänner, en man, lärde mej att vara trygg i en relation, även då man inte alltid har möjlighet att höras av eller träffas. Det var mej en sann kunskap, en väldigt bra upptäckt. Som jag givetvis behövde just då, det kom till mej för att jag behövde lära mej just det. vara trygg i mina relationer.

Tack för era reflektioner!

bettin65
2009-05-24 09:52
#4

Jag har nog tappat en del vänner genom åren

men mina barndoms vänner har jag börjat hitta igen kul ska träffa två av dom när jag åker till Stockholm i juni.

Å några jag har här är sådana som beskrivs att man inte alltid behöver höra av sig regelbundet med varandra för att vara vänner……….

En del nya är jag jätte glad över att jag har lärt känna ………

Försöker bara att hålla mig till de vännerna som jag kan vara mig själv med …….. som du skrev Waara.

Inte så jätte många men det räcker.

Sen har man ju en del bekanta, som man kanske inte känner så bra men kan vara himla kul att umgås med i bland………

Waara
2009-05-24 14:43
#5

#4 Vad roligt att du återfunnit en del av dina gamla vänner, hoppas du ska få många härliga möten bettin.

Tack för att ni delar med er av era känslor & tankar kring ämnet.

BiGavia
2009-05-25 11:35
#6

Vänner har jag stort utbyte med, och vi kan lära av varandra…har vänner som jag inte träffar på många år men när jag möter dem, är det som vi sågs igår.

Men jag är inte lätt att lära känna, har nog för många spärrar själv…

fint inlägg Waara.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Annons:
Waara
2009-05-25 13:25
#7

#6 Tack BiG, fint svar med :)

Upp till toppen
Annons: