Annons:
Etikettläkekonst
Läst 976 ggr
Bjornen
2009-06-24 10:40

Öppen trädgård

Öppen trädgård har jag 17-19 juli kl. 10-18 i min visningsträdgård i Klockarnäs Enviken. Då guidar jag bland mina drygt 3000 olika växter hela dagarna. Övriga tider och dagar kan det också oftast ordnas men för säkerhets skull bör man boka tid på telefon 0246-23165 eller epost bjorn.en@telia.com. Ni som vill ha ingående guidningar är nog andra dagar lämpligare då jag kan ägna mig mera åt Era frågor.

Det finns många magiska växter som har använts i olika sammanhang och där har jag olika teorier om ursprung och användning. Många gammaldags växter finns insamlade som ibland har haft medicinsk eller magisk effkt men numera är "bara" prydnadsväxt.

Annons:
OleaViola
2009-06-24 12:46
#1

Hade säkert varit underbart med alla dina växter tyvärr kan jag inte ta mig så långt norrut har precis varit på resande fot men ska tänka på det om jag hamnar i närheten någon gång………….

Waara
2009-06-24 13:58
#2

Björnen, gärna skulle jag oxå gästa dej & din trädgård.. men är troligtvis på Öland dessa dagar, men en annan gång som sagt, jättegärna!

Anco
2009-06-24 16:09
#3

Åhhhh….. så synd att du bor alldeles för långt bort. Hade verkligen varit en upplevelse att se… och höra dig berätta. Du har ju en fantastisk kunskap :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Upp till toppen
Annons: