Annons:
Etikettläkekonst
Läst 1883 ggr
spindelfot
6/2/09, 12:56 AM

Att hela och bota

Ni som helar - hur går ni till väga - när ni ser sjukdomen, fångar den, och drar bort den? Var gör ni av den när ni har den fast? Hur ser den ut? Hur smakar den? Hur låter den?

Använder ni er av musik, av händer, av munnen? Tar ni hjälp av växtandar och djurandar, kraftdjur?

Nyfiken på era metoder!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
Waara
6/2/09, 12:45 PM
#1

Din frågeställning är bra så mycket intressantare än mina erfarenheter.. ! Det får mej att vilja öppna flera sinnen och.. att veta hur du helar, om du gör det..?

Det jag känner när jag helar är främst känslor! Känslor och sorg är det jag lättast finner, däri sjukdommar många gånger tar fäste.. i sorg och trauma.. olycklighet eller svårigheter..

Använder mej av händer, tankar & min fullständiga närvaro med människan.. tar hjälp från nån slags kraft som infinner sej, kan inte sätta finger eller ord på det ännu- det bara sker.

cillaj
6/2/09, 10:44 PM
#2

Säger som Waara, intressant frågeställning, det är lätt att glömma hur man egentligen gör, det bara händer nuförtiden.

Jag healar med händerna och använder min intuition väldigt mycket, får också svar i huvudet av min inre vägledare om jag behöver. 

Kraften är ju Universell och kommer direkt från Gud, genom min kropp, ut i händerna, det är min starka övertygelse.

Men om jag tänker efter, så är det främst sorg och rädsla jag känner av, ibland kan man uppleva främst att det kan smaka var i munnen om klienten är sjuk.

Ibland blir en reaktion hos personen ett väldigt bubbel av skratt, som sockerdricka i magen, då kan man inte låta bli att skratta.

Kul kan det bli ibland.

Sebastian
6/2/09, 11:14 PM
#3

Jag tar hjälp av hjälpandar. De som jag slutit pakter med och de som accepterat att lära mig. Jag använder mig av skallra, trumma eller "sång" beroende på vad det rör sig om. 
Jag riktar, pekar och visar men har egentligen ingen större kontroll över arbetet, det är inte på en individuell nivå saker sker utan det är bot-ande krafter som styr. 
Jag tror mycket av det beror på att jag inte följer någon skola som talar om hur det ska gå till. Jag gör som jag sett andra göra när det har hjälpt och jag gör som jag blivit lärd, och funkar det inte byter man teknik helt enkelt.
Känner aldrig sorg eller rädsla, Bara kraft och målmedvetenhet i botandet.
Skulle man börja bli skraj kommer skiten över i mig istället..
Därmed inte sagt att man inte märker känslorna, det gör man, men man tar inte in dem i sig själv.

Universe
6/3/09, 4:04 PM
#4

Jag brukar trycka ut den, låta den få upplösas och sedan passera iväg som energi till naturen. Ibland låta ett transportmedium överföra energin till naturen.

Alltid med hjälp av andar.

spindelfot
6/4/09, 12:53 AM
#5

När jag har sett sjukdom hos andra så känner jag den på sätt och vis i mig själv, eller snarare ovanpå mig själv. Det är i stort sett alltid en speciell plats på personen som brukar få mig att haja till, som om personen i övrigt är hel, men har någonting som sticker ut eller känns annorlunda. Ibland har det känts som en egen entitet - då känns det som något svärmande, eller ormlikt.

Häromdagen träffade jag en kvinna som hade som en oljig hinna över huvudet. Jag försökte se efter mer noggrant vad det var, det var som om hon hade något 'stopp i kanalen' eller vad man ska beskriva det som ;) Jag kände henne dock inte och tyckte inte att det angick mig att tala om det med henne.

När jag helat, de få gångerna så har det vissa gånger gått SUPERBRA och andra gånger gått sämre, en gång skulle jag dra ut en slags ande med munnen, men jag tappade fokus - kanske blev jag för självgod och överskattade mig själv - den gled ner i halsen på mig, det kändes som sand, och jag hade sedan ont själv en längre tid och fick rena och rena mig innan jag blev av med eländet.. sedan dess har jag inte helat något.. endast känt efter och sett.

Jag upplever det som att jag alltid har hjälp av mina hjälpandar - de hjälper mig att se människors problem mer noggrant, skänker mig styrkan till det och hjälper mig att kanalisera bort det.. Men jag är en riktig nybörjare och borde lära mig mer om detta egentligen.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

sven-g
6/4/09, 10:50 PM
#6

Vad gäller detta är nog var och en salig på sin tro. Själv är jag mycket känslig för fält, så jag finner felen i auoran där felen finns är det en avvikelse. När auora skanningen är klar, går jag in mot kroppen med en hand på de ställen jag tidigare funnit. Nu känner jag med handen när jag träffat rätt vinkling skickar jag med hjälp av handen tills jag känner att flödet från den upphört. Därefter kontroleras auoran, om den fortfarande avviker för mycket finner jag andra vinklar. Detta kan vara skönt för den healade eller göra förbaskat ont. Sitter felet där uppe, lägger jag händerna på axlarna för då måste hela personen få. Men ibland får jag inte tilllåtelse då måste jag avstå. Med tilllåtelse menar jag att före ber jag om ljus, kommer det inte avstår jag.

Annons:
SgtRipley
6/8/09, 12:22 AM
#7

För mig funkar det ungefär som sven-g beskriver det. Jag kan känna med handen där det gör ont eller personen är sjuk. Det känns lite olika, ofta som en sval virvelvind ovanför det onda. En man hade mycket ont i axeln, den smärtan kändes varm och elektrisk, och den kunde jag inte ta bort. Jag tar alltid hjälp av hjälpandar, men kraftdjuren tar jag inte hjälp av i det direkta arbetet, däremot kallar jag in dem som förberedelse, för att hjälpa mig själv liksom.

Jag tror att budskapet är att var och en måste lära sig förstå sina egna signaler, oavsett det är något man känner, ser eller smakar.

[trumman]
6/10/09, 3:33 PM
#8

"hur går ni till väga - när ni ser sjukdomen, fångar den, och drar bort den?"

Suger drar och skär. Lockar, lurar och förhandlar.

"Var gör ni av den när ni har den fast?"

Slänger bort den, bränner upp den, släpper fri den, binder fast den.

"Hur ser den ut? Hur smakar den? Hur låter den?"

Olika.

"Använder ni er av musik, av händer, av munnen?"

Ja.

"Tar ni hjälp av växtandar och djurandar, kraftdjur?"

Ja, hur ska man annars lyckas.

[NeferNefer]
8/11/16, 6:28 PM
#9

Många sätt att bota finns det. Den här tråden var så intressant så jag puttar upp den.

Själv har jag lärt mig olika healingmetoder av lärare från olika traditioner inom såväl shamanism som mediumskap och reiki healing. När jag känner att det behövs tar jag med mig trumman för en trumresa innan. Jag kallar in mina guider och hjälpare, och sen agerar jag i samklang med dem (så gott det går, haha!). I normalfallet gör jag som i reiki, men får jag andra instruktioner av guiderna och hjälparna så följer jag givetvis dem i stället.

Det händer också att jag skickar distanshealing, men aldrig på begäran av personen. Jag skickar bara när jag får en puff från andra sidan att göra det.

Mandra
8/15/16, 12:56 AM
#10

9# Lite nyfiken på varför du aldrig skickar distanshealing på begäran?

[NeferNefer]
8/15/16, 1:09 AM
#11

#10: Det har varit för många fall av nyfikna som vill prova på, som en "kul grej". Jag är ingen "kul grej". Dessutom brukar såna förfrågningar ofta följas av fler med allt större krav och gnäll om jag inte "ställer upp". Jag säger automatiskt nej hellre än att bränna ut mig. Jag har alltid varit alldeles för snäll på bekostnad av egen tid och familjen, så numera är jag i första hand till för mig själv och för min familj. Därför agerar jag enbart om jag får en puff från mina guider att jag ska hjälpa.

Och nu talar jag inte om i fokus, för jag är ganska ny här, utan generellt genom åren i mitt liv. Jag håller låg profil och berättar inte gärna öppet om vad jag gör, just för att undvika folk som vill "testa på" men som inte är seriösa.

Sommarek
8/18/16, 10:33 AM
#12

Ännu en kul upputtad tråd.  :)

Jag använder mig mest av händerna, allra mest av vänsterhanden, som är den som är mest avkännande och givande. Ofta får jag en inre bild av det jag håller handen över; om det finns ett problem där "ser" jag det ofta som en förtätning (lite som om man ritar små, små prickar på ett papper och på somliga ställen gör dom tätare och mörkare, om det ger någon mening). Ibland kan jag även se om smärtan är "kall" eller varm, som vid inflammation, då är den blå eller röd respektive.

Jag drar aldrig, aldrig in något i mig själv, utan koncenterar mig istället på att "bryta sönder" det som gör ont och som inte ska vara där. Ofta görs det genom en teknik som jag också använder för att grunda mig själv; jag tänker mig att jag drar ner ett vitt/silveraktigt ljus från huvudet och ett brunt/guldaktigt genom fötterna, och använder det för att slå sönder det onda.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Alwyn
8/24/16, 7:56 AM
#13

Åh den här tråden gör mig så sentinental. Alla gamla vänner som jag saknar och inte har träffat på många, många år. <3

Annons:
Mandra
8/26/16, 11:23 AM
#14

#11 Ta betalt! Det gör jag. Det är ett bra sätt alla som bara är nyfikna eller ställer för höga krav på en. Ju mer man tar betalt - desto seriösare klienter får man (inom viss gräns givetvis). Något jag upptäckt själv genom åren. En viss, lagom stor summa - garanterar väldigt seriösa klienter som verkligen vill bli friska och förändras. :)

[NeferNefer]
8/26/16, 3:09 PM
#15

#14: Hahaha!! Ja, det var precis det jag gjorde när jag tröttnade! Jag sa till alla som krävde tjänster (healing, spådomar och annat) av mig att från och med nu tar jag betalt, det kostar så-och-så mycket. Intressant nog hörde de inte av sig mer 😂Så skönt!

vinden är min mor
8/29/16, 10:31 AM
#16

bra tips!😃

☀️Mörker är bara brist på ljus

Upp till toppen
Annons: