Annons:
Etikettallmänt
Läst 1029 ggr
BiGavia
2009-06-15 01:48

En film till Trädälskaren

Annons:
BiGavia
2009-06-15 01:49
#1

Känner mej hemma med dessa grabbar, och många tankeväckande ord passerar.Flört

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Sebastian
2009-06-15 08:55
#2

Jo såg lite av den på tv igår. Den verkar bra. Kul idé med ett uppe i trädet.

OleaViola
2009-06-15 11:52
#3

Har nu börjat att titta kan nog ta ett tag men växlar lite mellan filmen å Ifokus……….

OleaViola
2009-06-15 13:08
#4

Har nu tittat på större delarna av Filmen, kan förstå att du känner dig hemma med dessa grabbar.

Bra ider å fint blev det undrar om killen kommer att använda sin stuga bland träden……….

Astraea
2009-06-15 15:51
#5

Det var en fin och tänkvärd dokumentär. Tyckte det var så bra det som religionspsykologen pratade om. Ska se om det avsnittet tänkte jag. ÄVen intressant hur biskopen uttalade sig om kristendomen. Att det är en religion där det mest centrala är trädet - trädkorset.. Har aldrig förr tänkt på den på det sättet.

Jag gillar idén mycket, en koja bland grenarna och molnen. Det skulle vara något för mig. Med en eldstad nedanför.

Tror ni folk förr hade samma idéer och drömmar eller är det något vi nutidsmänniskor har börjat skapa då närheten till naturen många gånger inte är lika självklar?

Jag märker att ju oftare jag tar mig tiden att gå till skogen eller någon annanstans i naturen, åker bort över helgen etc och ju oftare jag stänger av mobilen och försöker stänga av det yttre, ju mer behov får jag av det. Jag längtar efter att ut och tälta, att vandra i fjällen och se vidderna. Jag behöver expandera rejält om än för en kort stund. The call of the wild haha!

Waara
2009-06-16 00:32
#6

Tack för filmlänkarna BiG, jag ska se dom, men det får bli först efter midsommar, skulle bare tacke.

Annons:
Waara
2009-06-16 00:38
#7

#5 Jag kunde ju läst era inlägg innan jag snabbt postade mitt inlägg ;) jadu Astraea, det föder samma känsla i mej som i dej, ju mer naturligt leverne (skogsliv;) ju mer behov & längtan! :)

'the call of the wild :) jope.

BiGavia
2009-06-16 01:23
#8

Filmen finns tillgänglig till den 14 juli!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

neina
2009-06-17 16:36
#9

Tack for tipset, ser fram emot att titta sa fort jag har mer tid!

Upp till toppen
Annons: