Annons:
Etikettallmänt
Läst 3561 ggr
SEViking
7/1/09, 2:31 PM

Moderna försäkringar

Försäkra er inte där, där har man inget skydd.

Sociala i Sverige, där har man heller inget skydd har det ju tydligt visat sig. Man ska nog börja spara sina skattepengar på eget konto, där har man det enda skydd man tydligten kan få i detta land.

Mitt hus brann ner natten till Midsommardagen, moderna försäkringar ska utreda innan dom kan betala ut någonting. En å en halv vecka efter händelsen fick jag äntligen tag på chefen där. De jag pratat med tidigare har varit de mest otrevliga personer man kan tänka sig. En lade på luren i örat på mig. Dom säger, ring sociala, sociala säger dom inte kan göra något, därför att jag fått lön. Överklaga kan jag först göra då dom gett ett beslut. Försäkringsbolaget har inte ställt frågor, dom har bara varit mest otrevliga.

Då jag talade med chefen kom det fram att dom inte trodde jag bodde där.

Skadechefens motiveringar:
Ser inga tecken på bebott, bara bildelar. - _Jag såg själv spår efter soffa, byrå, spis, kylskåp, toastol, skorstenen har rasat över nästan allt. Men jag visste ju vars det stod förstås.
_

Brevlådan full - Det är inte min brevlåda.

Fel adress i försäkringsbrev - Den adressen finns inte men dom första nio bokstäverna är rätt å i rätt ordning, dom sista två felar. Jag är mantalskriven på min hemadress, den jag försäkrat, som brunnit, jag har bott dar sedan 1997.

Så, därför har jag varit relativt tyst, jag har försökt få upprättelse, ringt, skrivit brev, farit runt, ordnat med leverne, o.s.v.

12.te dygnet, ingen hjälp, inga mer besked, utom det uppenbara, Klara dig själv dumskalle som trodde du va skyddad

Ett gott råd, försäkra absolut ingenting hos moderna försäkringar sak ab.

Jag vill inte ha några "Å va synd om dig mail", jag och alla vet att detta är tråkigt, man behöver inte påminnas. Jag skriver här för att jag förmodligen kommer att gå till tidningarna, och då får ni ju läsa ändå.

Ha en bra dag gott folk, det ska jag ha!

? SEV ?

Annons:
Anco
7/1/09, 3:01 PM
#1

Detta är inget *åh va det är synd om dig* men det är för jäkligt, på ren svenska.

För det första tragiken i att bli av med sitt hem och sina ägodelar, att sedan dessutom inte bli trodd….. och behöva stå 'på bar backe'…. nä fy tusan!!!!

Må allt vända din väg…..

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

SEViking
7/1/09, 3:12 PM
#2

Jag är en överlevare, jag kommer aldrig stå på bar backe. Jag har två händer, en god hälsa och ett lynne som inte knäcks så lätt. Överlevnadsinstinkt kanske, eller handlingskraft, å det är ju andra gången på 5 år, så jag är ju van.

Visserligen är det ju tråkigt att få det slängt i ansiktet på detta sätt, så det är bara att "gilla läget".

Men tack.

? SEV ?

BranDuir
7/1/09, 4:12 PM
#3

Är med dig Broder!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

marinelady
7/1/09, 4:23 PM
#4

ÖVERKLAGA säger jag bara…överklaga dem så in i Norden, skicka in till media, har du tur och kommer med i Plus så lär dem ju ge dig pengarna…för dålig publicitet är ju en stor skräck.

Waara
7/1/09, 5:37 PM
#5

Näe, fy vad hemskt! Hoppas innerligt du får rätsida på det här.

Finns här !

Sebastian
7/1/09, 5:58 PM
#6

Vi också broder!

Annons:
Blodeuwedd
7/1/09, 9:23 PM
#7

Oj!! Hemska öde.
Du vet ju var mitt hus bor om du behöver tak nån gång.
Kaffe finns oxå, att hälla i termosmuggen.

Wargmane
7/1/09, 9:49 PM
#8

Mäh!! Förvånad

Ja jag säger bara Fuck off till alla som vi tror ska hjälpa oss när nöden kräver….Man ska i princip "bevisa" att man Finns!!!

Tänker på dig SEV!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

neina
7/2/09, 12:36 AM
#9

Vilken fantastisk inställning du har! Ska tänka på dig och hoppas att du får den hjälp och ork du behöver!

Astraea
7/2/09, 10:36 AM
#10

Helt otroligt! Skönt att du har styrkan du behöver, tänk om det inte hade varit så, kanske är det sånt försäkringsbolaget hade hoppats på.. Kraft och varma tankar till dig, kör på!

BiGavia
7/2/09, 11:30 AM
#11

Håller med Astrea!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

SEViking
7/2/09, 12:48 PM
#12

God morgon gott folk

Jag har alltid förstått att allting har en mening, men åxå många gånger haft svårt att se den. Men jag är helt förvissad om att jag en dag kan se vilken mening detta haft.

Så, ser man framåt så kan man styra stegen, ser man bakåt så får man bara se vars man gått.

Framtiden är den enda vi kan råda över, det förflutna är redan skedda händelser som ej går att göra ogjorda.

Livet blir mycke enklare för alla om man accepterar vägen som stakas åt en, lika som att middagen blir mer angenäm om man accepterar maten som blir serverad.

Många talesätt fins det, alla talar samma språk

Gråt inte över spilld mjölk, bered dig för att skaffa ny.

Tack ska ni ha, vad som än tages ifrån en så har man ändå vänner kvar.

? SEV ?

OleaViola
7/2/09, 1:06 PM
#13

Visst är det skönt med vänner utan dom har man inte mycket……

Hoppas att allt ordnar sig så gott det går Sev……….styrke kram………

Annons:
Jennix
7/2/09, 10:11 PM
#14

Jävlar så förbannad man blir… Nej, det är tydligen så att ha en försäkring är helt meningslöst för man får inget tillbaka ändå. Skrikandes

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Coturnix
7/2/09, 11:25 PM
#15

Moderna, du säger det. Någon stal vår bil och körde den till skåne. Förutom självrisken fick vi betala 25 procent av reparationerna. För "den var nyckelkörd" Dock har vi både nyckeln och reservnyckeln i vår ägo.

Beklagar förlusten av din bostad och önskar dig all kraft att hävda din rätt! Orkar Du så kommer Du att segra! Heja!

Lassemannen1982
7/3/09, 8:14 PM
#16

Är oxå med dig Broder! Det absolut ordna sig med försäkringspengar så du kan hitta/bygga dig ett nytt vackert hus.

Tag kontakt med allmänna reklamationsnämnden och hör vad de har att säga. Prata med någon juridiskt kunnig på kommunen oxå. All praktisk hjälp du kan få.

Sänder kraft från jorden till dig och detta.

Upp till toppen
Annons: