Annons:
Etikettshamanism
Läst 4062 ggr
spindelfot
2009-07-27 20:59

Trumcirkel 18-19-20

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad sägs som en trumcirkel, den 18-19-20 september?

Helgen närmast höstdagjämningen, tänkte jag att vi skulle stråla samman i torpet i Västmanlands skogar!

Kanske kan vi ha en knytis och laga en (eller flera) härligt höstig gryta tillsammans, offra de bästa bitarna till rådarna, och låta måltidens helighet kring elden vara fokus?

Istället för pauser då vi går för att äta och fika, så låter vi cirkeln vara hel hela helgen. (förutom toalettbesök, det kan ske på dasset..) Vi reser två cirklar, en utomhus vid elden, och en inomhus under takbjälkarna. När natten kommer kan vi sova i cirkeln - låta det andliga arbetet vara i ständigt fokus, tillsammans, väva ihop det med det vanliga tepartyt, så att vi inte behöver gå in och ut alltför mycket.

Jag ser fram emot en kraftfull helg, en stor fest!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
lightseeker
2009-07-28 00:39
#1

hm, bästa sätt att ta sig till västmanland, för en så billig penning som möjligt? nattåg?

BranDuir
2009-07-28 00:55
#2

bil …?

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Blodeuwedd
2009-07-28 01:00
#3

Jaa kom allihopa.. ja ja ja.. Jag kommer..

lightseeker
2009-07-28 13:26
#4

samåkning, någon?

Jag kommer från göteborg, men saknar tillgång till bil.

BranDuir
2009-07-28 17:02
#5

Ska se om jag kan göra mig ledig!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

spindelfot
2009-07-28 22:01
#6

Tidigare har vi gjort så att vi samåkt från Sala station. Ev kanske det går bra med Västerås station också. När det börjar dra ihop sig och människor anmäler sig så får de som har bil skjutsa de andra. Blir det mycket bök så får vi hjälpas åt och betala en slant för bensinen.

Jag har ingen bil så det hänger mycket på deltagarna… Skicka gärna mail till mig om ni vill ha fler detaljer, det är bra för planering när man ska ordna skjuts och så!

info!

Torpet är varmt och skönt med gott om plats, rymligt kök med kyl, frys, micro, spis, kaffebryggare och sånt där. Det finns även gott om filtar och sånt. Sängplats finns till sju, två stora dubbelsängar, två madrasser, en utdragssoffa.

däremot finns det inget drickbart vatten, det måste jag ta med mig i dunk, och så finns det ingen toalett - endast utedass (men ett mkt fräscht sådant)

Vad vi gör?

Vi brukar inte ha något särskilt syfte med trumcirkelträffarna. Alla tar med sitt, delar med varandra, gör kraft, får kraft. Alla får komma med förslag om vad vi skall göra. Det som är särskilt med denna helg är att det kommer vara mycket fokuserat arbete med det heliga rummet som ständigt fokus och mittpunkt. Inga mobiltelefoner inom cirkeln, inga kameror, sitt tyst eller tala, alla kommer med sitt. Eftersom det är en fest, en helig fest så kommer det bli dans och galej. Vin och sådant är tillåtet men det är ingen partyhelg på det vanliga sättet. Barn och djur är inte tillåtet denna helg heller tyvär, så man kan koppla bort och jamma loss riktigt ordentligt.

Jag fyller förresten år den 21 september, födelsedagspresent är obligatoriskt, alltså inte frivilligt ;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
lightseeker
2009-07-29 12:25
#7

som sagt…om det är någon härifrån som vet att dom skall med, kör söder ifrån och har plats över i bilen, så meddela gärna mig.

Så kanske jag också kan delta.

Vanadotter
2009-07-30 17:56
#8

Låter spännande. Hoppas vi kan komma också. Beror väl på barnvakt och jobbtider. Glad

Sebastian
2009-07-30 19:29
#9

Ja. Kan vi så kommer vi. Skrattande

Elysia
2009-07-31 19:13
#10

Jag vill också gärna vara med, åker från Stockholm.

SgtRipley
2009-08-02 17:53
#11

Vad roligt!! Jag ska verkligen försöka att komma!! Öh, skickar du en vägbeskrivning till torpet eller? Jag har inte varit där och jag kommer med egen bil från Uppsala.

Vad önskar du dig i present då?Tungan ute

Blodeuwedd
2009-08-02 20:18
#12

SgtRipley ja kom du oxå.. Länge sedan vi såg dej nu ju. Glad

spindelfot
2009-08-02 21:35
#13

Jag vill minnas att du hade gps! Jag tror jag faktist har gps koordinationerna dit någonstans.. Men eftersom du kör bil så får du gärna plocka upp mig eller någon annan i sala eller västerås först! Är i stort behov av chaufför, haha

jag önskar mig en alldeles egen grav att ligga i.. jag tänkte gräva på den under helgen, vi får se hur långt jag kommer, jag tänkte att det var något härligt med att gräva min egen grav, eller hur.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
SgtRipley
2009-08-03 19:02
#14

#13 Nu blandar du ihop mig med någon annan, jag har ingen GPS (men det hade vart coolt!).

OK, grav…. så nu är det antecknat!

#12 Ja eller hur!

spindelfot
2009-08-04 01:05
#15

Måste jag göra.. jaja det är bäst att höra beskrivningen i person iallafall. Jag har varit orolig över att folk skulle hamna ute i skogen pga någon koordination fel, det är knepiga vägar.

Men skulle du kunna tänka dig att hjälpa till med skjuts för de billösa?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

SgtRipley
2009-08-04 10:00
#16

Jag skjutsar gärna om det går. Om jag har förstått rätt så kör man via Sala, var det så? Det är närmare till Sala än till Västerås härifrån, men jag kan åka via Västerås också om någon har svårt att ta sig till Sala.

Nattåg behöver du väl inte ta, Lightseek, enligt SJs tidtabell tar det 4 timmar från Göteborg till Sala.

Är det tänkt att vi börjar på fredagkvällen då, Spindelfot? Dagtid jobbar jag.

lightseeker
2009-08-04 21:33
#17

4 timmar från götet till sala, sa du, vad säger du om det Cassiopeia, skall vi åka tillsammans då?

spindelfot
2009-08-04 23:21
#18

Ja, på fredagen - tidig eftermiddag skulle väl vara bäst egentligen så att man hinner inställa sig(packa upp lite, ta det lugnt, finna fokus). Vi anpassar lite längs vägen. När det börjar dra ihop sig och fler har anmält sig så att man får en bra överblick så kan man ta itu med detaljerna på ett annat sätt.

Men så är det tänkt att vara ganska flexibelt - människor kommer ju med tåg och bil och har arbeten osv, så det får vara lite 'drop in' helt enkelt.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

skogsstjerna
2009-08-05 01:31
#19

Intressant. Kanske vill vara med.

Endroppeihavet
2009-08-05 12:45
#20

#18 Menar du att du tycker jag ska kravla mig upp ur sängen innan tolv?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Annons:
Mrnemo
2009-08-05 17:35
#21

Ska absolut försöka dyka upp denna gång…

lightseeker
2009-08-21 19:09
#22

Hej!

Förslag: lägg upp en ny tråd om träffen med alla deltagare.

Upp till toppen
Annons: