Annons:
Etikettallmänt
Läst 1460 ggr
Ewerhof
7/23/09, 2:21 PM

Nu gick det upp ett 'liljeholmens'!

Vissa saker tar sin tid, men nu förstod jag symboliken av att Oden offrade sitt ena öga. Man ska helt enkelt inte stirra med fullt seende på det andliga och minnen utan låta andra sinnen få mer plats.

Att det var så, själva konceptet alltså, visste jag redan men just att hans offrande i sagan betyder det har jag inte tänk på förut. Man får vara glad att man kommer till insikt lite vartefter… Glad

Annons:
BranDuir
7/23/09, 2:22 PM
#1

!!!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ewerhof
7/23/09, 2:26 PM
#2

Eh? Är glädjeyttringar fel i forumet? Plocka bort det då. Spelar ingen roll.

BranDuir
7/23/09, 2:29 PM
#3

Nej värtom..:-) …utropstecknen var en understrykning av din glädje över insikt!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ewerhof
7/23/09, 2:35 PM
#4

Jaha! Skrattande Är lite smiley skadad troligen. Text utan gula gubbar 'låter' så hårda.

Outsagt föreställde jag mig att andra kan haka på i tråden och säga "Ja, jag med!" eller "Vad f*n snackar du om?", typ.

Anco
7/23/09, 3:16 PM
#5

#0 Det var en tanke som inte fallit mig in. Tack för att du gav mig den insikten.

Insikter är nog det jag behöver just nu Obestämd

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Blodeuwedd
7/23/09, 9:26 PM
#6

Jahaaaa.. Det är såå.. Jag hade inte en tanke på det.. Tack för insikt..

Instämmer med BDoch Anco

!!!!!!

Annons:
neina
7/24/09, 12:31 AM
#7

Oj, verkligen intressant! Tack för det! Glad

Ewerhof
7/26/09, 3:55 PM
#8

Det finns en bok (tror den heter "Teckna med höger hjärnhalva" på svenska) som jag läste för många år sedan. Här kan man läsa lite om vad det går ut på:

http://www.konstlistan.se/07skola/07skola-06.htm

Om man då tänker på att Oden hängde i ett träd så kan man leka med den tanken ihop med hjärnhalvornas aktivering. Jag utgår ifrån att han hängde upp och ner likt tarotkortets Den hängde mannen. (Annars lär han ju ha hängt sig i ordets andra betydelse.)

Och på så sätt aktiverade han sin högra hjärnhalva, då han 'lurade' den vänstra att kapitulera, och kunde se och förstå världen ur ett mer känslomässigt och intuitivt perspektiv.

Kanske… :-)

Upp till toppen
Annons: